Besteforeldre som passer barnebarna

Brud2013

Gift med forumet
Er det noen her som har besteforeldre til å passe unga når dere er på arbe?

Bare lurer på hvor mye dere evnt betaler til de pr dag eller time?

Min mor passer yngstesønnen min i snitt 4 dager i uka, og evnt den eldste 1 dag i uka, så da har hu begge 2 en gang i uka.

Og hun får 100,- dagen av meg, enten hun har bare den ene eller begge.

Og synes dere evnt det er mye/lite?

Jeg ville ihvertfall gitt hele kontantstøtta... Litt rart å tjene penger på at besteforeldre passer..

Jeg går på skole, men jobber hver tredje helg. Da passer farmoren og farfaren henne, men jeg betaler de ingenting.
De syns bare det er kjekt å passe henne!

Syns 100 kr var passelig jeg, hun syns jo sikkert det er kjekt å få være med barnebarna.

ORIGINAL: Pearl

Jeg ville ihvertfall gitt hele kontantstøtta... Litt rart å tjene penger på at besteforeldre passer..

Skjønner jo det, men jeg tjener ikke så alt for mye, så de resterende pengene kommer utrolig godt med...
Har ikke den best betalte jobben akkurat nå, så derfor synes jeg desverre ikke at jeg har råd til å gi mere...

Jeg jobber 60% og pappapermen er akkurat ferdig så nå skal han være en dag hos farmor og to dager hos mormor/morfar per uke. De ønsker ikke betaling selv om jeg har tilbudt dem og få deler av kontantstøtta eller 150 per dag.
Jeg kommer istden til å gi dem noen gavekort fremover og invitere dem ut på middag og lignende. Jeg synes det er viktig å vise at jeg setter stor pris på at de er dagmammaer(og dagpappa).

De ønsker å hjelpe oss siden vi ikke har fått barnehageplass, men jeg forsøker fortsatt å overtale dem til å ta litt betalt også[:)]

ORIGINAL: MorTilOliverogMarkus

Skjønner jo det, men jeg tjener ikke så alt for mye, så de resterende pengene kommer utrolig godt med...
Har ikke den best betalte jobben akkurat nå, så derfor synes jeg desverre ikke at jeg har råd til å gi mere...

Må si det virker litt rart. Du legger jo faktisk beslag på hennes tid 4 dager i uka også er du ikke villig til å betale kontantstøtta. Det er faktisk en jobb da selv om det er besteforeldre. Jeg syns 100 kr dagen er lite.

Min svigermor tok seg 20% permisjon for å hjelp oss 1/2 år med eldstemann før vi fikk bhg plass. Da fikk hun hele kontant støtten [:)]

ORIGINAL: Gothia

Må si det virker litt rart. Du legger jo faktisk beslag på hennes tid 4 dager i uka også er du ikke villig til å betale kontantstøtta. Det er faktisk en jobb da selv om det er besteforeldre. Jeg syns 100 kr dagen er lite.

Okay, men gjør det litt for hennes del å da.
For hun er uføretrygda og har fibromyalgi og hun stivner utrolig lett, hvis hun sitter mye rolig.
Og det var faktisk hun som spurte meg om hun kunne få lov til å ha han...

ORIGINAL: Gothia

Hvis en besteforeldre er hjemmeværende/trygda/pensjonist og likevel går hjemme så gjør de det jo med glede.

I min situasjon om det skjedde hadde jeg ikke betalt noe fast, men heller gitt smågaver og kjøpt noe mat i ny og ne.

Jeg begynner å jobbe etter endt sv.perm om en uke. Er alene med gutten min og jobber turnus , så blir avh. av mye barnevakt hele dager. Foreldrene mine har gått ned til 60% og kom selv med forslag om å passe han. De ville ALDRI ha tatt penger for det. Å få ha gutten min sammen med seg er betaling nok for dem[:)]

Back
Topp