Besteforeldre/Oldeforeldre

Her er det 5 besteforeldre.. Alle er godt oppe i årene, og helsa skranter litt her og der.
Så blir det ett par onkler og tanter på hver side.

Vi har sjelden pass til poden på 3 år- de er ikke sånn superinteresserte, så da spør ikke vi veldig ofte heller.. Tror vi har hatt barnevakt 2 kvelder på 2 år.. Så ikke allverdens.. De er flinke til å komme på besøk da, noen bor nærme og noen bor 5-6 mil unna.

Dere som har stor og engasjert familie, vær glade og takknemlige :)

Iver har og mini i magen får en bestemor (min mor) og en farmor (svigermor). Farfar/svigerfar er særdeles fraværende av selvvalgte grunner og Iver har sett han en gang... Iver var så heldig at han hadde en oldefar og en oldemor da han bel født, men nå er alle borte, dessverre.

Min far døde for 11 år siden.

Min mann har et sett med homofile onkler og de er nesten det nærmeste mine barn får besteforeldre (besteonkler!). Ellers har de kun min bror og kone som onkel og tante. Men ellers har jeg nær kontakt med min tante og onkel og mine søskenbarn. Så Iver sier tante til min tante osv. Føler vi har en tett familie som er nær hverandre og da trenger man ikke så stor familie.

Når det gjelder barnevakt sitter onkene og min bror og svigerinne mer enn gjerne barnevakt. Og de stoler vi på gjør alt trygt. Mamma passer også, men blir jo sliten da hun er 73 år. Svigermor er jeg skeptisk til. Hun har kun passet noen timer her og der... Hun kan ikke sette grenser, hun er dårlig til bens/overvektig og er derfor nesten skummel som barnevakt ute der det kjører biler og sånt.. Hun sier hun respekterer våre valg når det gjelder regler/mat etc, men jeg vet at hun bryter de.. Hun røyker etc.. Jeg sliter med å stole 100% på henne.

Her blir det forhåpentligvis 4 besteforeldre og 2 oldeforeldre. Egentlig 3 oldeforeldre, men den ene oldefaren har vi ingen kontakt med. Har vært sammen med kjæresten min i 4,5 år, aldri møtt bestefaren hans, såvidt sett ham på bilder.. Men han er utenlandsk da :)

Håper babyen får et tett, nært og fint forhold til sine besteforeldre. Jeg hadde det til mine besteforeldre, og for meg er det veldig viktig at barnet føler at det har mange rundt seg som bryr seg, en stor familie.

Ville ikke latt oldeforeldrene passet babyen, fordi de er så gamle og slitne, klarer nesten ikke å gå osv, hehe.
Besteforeldrene ville jeg latt passe ungen når den er stor nok. Såfremt de lover å ikke innta alkohol og røyke på ungen da ;)

her blir det 4 besteforeldre tild en lille :) Hverken jeg heller mannen min har besteforeldre som lever, så blir ikke oldeforeldre nei.
Men besteforeldrene gleder seg veldig, og kommer nok til å sloss om å være barnevakt :)

5 besteforeldre, 4 oldeforeldre og 2 tipp oldeforeldre.

Desverre bor min familie 200mil unna, så d er kun 3 besteforeldre og en oldeforeldre her.

Så heldige dere og bebisen er :)
Ja. Vi er heldige! En av oldefedrene døde nå i februar, så egentlig var det sju av dem.. Mange av oldeforeldrene begynner å skrante da, men det er ikke så rart alderen tatt i betraktning.

Back
Topp