Besteforeldre og sånn :)

Blir alene og bf ønsker tydeligvis ikke å ha kontakt engang. Men mine foreldre (kommende besteforeldre) syns det er veldig stas og stiller veldig opp. Har alle mine besteforeldre også, alle i familien har vært relativt ung til å få barn så :) har ganske liten familie, men de stiller opp! Så får vi se hvordan det blir med bf etterhvert. Regner ikke med hans familie vet noen ting. Selv om han ikke stiller opp håper jeg han kan fortelle familien hans det i det minste. Usikker på om jeg skal kreve barnebidrag engang fordi det er enklere å ikke ta opp den kampen, selv om jeg har rettigheter. Ung, alene og student, så det er jo mulig jeg har bruk for det.

Blir alene og bf ønsker tydeligvis ikke å ha kontakt engang. Men mine foreldre (kommende besteforeldre) syns det er veldig stas og stiller veldig opp. Har alle mine besteforeldre også, alle i familien har vært relativt ung til å få barn så :) har ganske liten familie, men de stiller opp! Så får vi se hvordan det blir med bf etterhvert. Regner ikke med hans familie vet noen ting. Selv om han ikke stiller opp håper jeg han kan fortelle familien hans det i det minste. Usikker på om jeg skal kreve barnebidrag engang fordi det er enklere å ikke ta opp den kampen, selv om jeg har rettigheter. Ung, alene og student, så det er jo mulig jeg har bruk for det.
Dette har jeg ingen ting med, men håper du går til nav og krever bidrag. Det er så mye utgifter med barn. Ikke rettferdig å betale alene.

Vi har mine foreldre som bor 5-6 timer unna, og samboers som bor 10 min unna. Alle sammen gleder seg masse, kjempestas med første barnebarn for mine, og stas for mine svigerforeldre som får sitt første barnebarn som skal bo i samme by:) I tillegg kommer lille til å ha 2 oldemødre.

Om du lar være å føre han opp fra starten av så vil du før eller siden måtte sette han som far og dermed også motta bidraget barnet har krav på.

Kjenner ei som etterhvert ble tvunget til å gjøre dette så for å unngå den situasjonen hun endte i så vil jeg anbefale deg å bare gjøre det som må til først som sist. Han er voksen og om han ikke "vil" ta ansvar så krever staten det for barnet ditt. Trenger du ikke pengen til barnet nå så sett da på konto så han/hun har pengene til senere i livet.

Du må ta turen til NAV og kreve bidrag. Det å være helt alene er tøft nok. Krev din rett! ❤️

Ja, tenker å ringe amathea for tips :) det beste er jo hvis han etterhvert som det har sunket inn vil samarbeide. Har ikke hatt kontakt på flere uker så. Blokkert meg på Facebook også, så det gjør det ikke noe enklere.

Her har de kun en bestemor og en farmor. En bestefar er død og min far er psykopat ut av en annen verden. Så null kontakt med han.
Men de har også ei Oldemor og tippoldemor da:)

Vi er så heldige å har 3 par med besteforeldre.
Mine foreldre som bor 20 min unna med bil. (barnebarn nr 3)
Hans mor å stefar (ser på han mer som en far enn hans egentlige far) bor 3 min unna.
Hans far og stemor som bor 15 min unna.

Alle er kjempe glade og alle forventet at vi skulle bli gravide etter 6 år sammen XD
hans mor er helt i ekstase siden dette er deres første barnebarn og har alt startet å handle klær å strikke :)

Selv om vi har 6 besteforeldre som gleder seg kjempe masse så føler jeg at presset etter vårt lille nurk er kommet kommer til å bli stort, min samboer har alltid hatt et okei forhold til sin far men hans mor å stefar er de som har tatt vare på han når han våkste opp og har alltid kjørt han på trening, sett på fotball kampene hans osv. mens hans far ikke har "hatt tid" til slikt, å nå som vi venter barn så føler han at han ikke kommer til å bli inkludert like mye som moren.
derfor føler jeg stort press på at etter baby kommer så kommer både han og dei andre foreldrene våre som vi ofte besøker, til å forvente at vi ofte er på/får besøk.

syns synd på alle som ikke har ivrige besteforeldre men dere skal vite de at de er ikke bare bare å ha MANGE besteforeldre heller.

Her blir det mormor, farmor, farfar, og 4 oldeforeldre. (Min mormor, morfar, farmor og farfar) men ikke så mye kontakt med foreldrene på min fars side lengre dessverre. Gullet vårt får jo forsåvidt en morfar også, men jeg har ikke mer kontakt der enn jeg må, siden han aldri har vært noe særlig i livet mitt.

Alle fire er i alderen 60 til 70 og superengasjerte! Bestemødrene krangler om å få kjøpe klær, mens bestefedrene er mer opptatt av hvordan det går med meg!
Jeg føler meg utrolig heldig! ❤️

Sniker fra juli (termin 31.) med fem besteforeldre til førstemannen vår ^_^ Lille får farmor og farfar, morfar, og mormor og bestefar <3 alle bor i relativ nærhet, så vi er veldig heldige sånn. Ikke så nær at det blir mas, men nære nok til å holde god kontakt og ha tilgang på barnevakter :D

Mine foreldre er veldig involvert og bor i nabo komunen 20 min unna og kjøre.

Svigermor og Svigerfar bor 8 timer unna med bil og det er vi som må dra dit. Vi er hjertelig velkommen når som helst. Men jeg er lei sv reisen og at de bor så i ødeland :( De snakker stadig om å komme til oss, men det har enda aldri hent så nå når vår 2.sammen kommer har jeg sagt at jeg reiser ingen plass. For jeg er lei av og gi alt og gå tom for krefter. Vil de se Lille2016 tidlig får de takk komme hit ellers ser de ikke oss før i 2017 en gang.

Svigermor er helt i 100 for dette er kun hennes 2.barnebarn som også kommer fra oss. Hun strikker som en gal, og sender ned i posten. Og når vi er på besøk er hun 100% engasjert, og vil ut og trille tur osv. Eller låne henne i flere timer mens vi voksne kjører ut. Det er liksom den biten med, og komme ned hit som ikke skjer. MEN nå har vi ofte våre der så om vi lar være og dra denne gang så kansje de/hun virkelig føler på savnet og kommer til oss *håper*.

Oldeforeldre er det kun han som har til barna våre, og de bor også 8+timer kjøring unna, og de har aldrig våre hos oss, men vi er hjertelig velkomne dit. Og vi har våre der også mye. Der er jeg på samme sted som med Svigers. Kun prat om å komme hit på dem hele tiden uten at de kommer. Jeg gidder ikke å slite meg ut som sist barseltid. Om de ikke ser Lille2016 før langt ut i 2017 så er det deres egen feil. Sist hadde vi til og med dåpen der Svigers bor for at de valgte og flytte når vi skulle gjøre alt lettere for Olderforeldre med å ha dåp der. Men så ble Svigers og Oldeforeldre uvenner og vi måtte ha dåpen i et helt annen fylke hvor Svigers flyttet til. Never again!
Vil de i dåpen til sitt andre barnebarn/olderbarn så stå på selv. Jeg er ferdig!
Det er Olderfar som er mest ivrig der, men Oldermora er med hun også.
Men jeg synes de gjør lite annet enn, og stadig mase om at vi må komme til dem... Og de gjør ikke noe utav gaver. Ikke noe stor ståhei liksom.

Last edited:
Back
Topp