Besteforeldre og barnepass. Dine vs. hans!*lang*

milla1986

Elsker forumet
Jeg må dele dette med dere, ihåp om at andre tenker og føler på samme måte....?[8|]

Jeg har store problemer med å la moren til typen passe mini. Det er ikke noe feil med henne assa, hun er ei hyggelig dame som selv har født to barn, å har sikkert plenty av småbarnserfaring siden hun er bestemor fra før også. Men jeg klarer ikke slå meg til ro med at hun skal passe han noen timer...

Mamma har allerede passet mini i 2 timer mens jeg og sambo var på en kjapp kinotur, det var ingen kose-tur akkurat, å jeg sendte mamma melding sikkert 5 ganger på 2 timer, for å høre at alt gikk bra... Å hun fikk nøye gjennomgang av hvordan ting skulle gjøres, og hvordanstillinger mini best roet se i.

Jeg mener bare... Er såååå mye lettere å forholde seg til mamma, hun kan jeg plage med meldinger hele kvelden om jeg vil, jeg kan ringe, å jeg kan fortelle alt fra hvor negleklipper'n ligger til hvordan liggestillinger han liker.
Men om jeg skulle gjort det med svigemor så hadde hun vel trodd jeg var gal, har liksom ikke sånn forhold til henne at jeg kan fortelle hvordan jeg føler det ang mini.
Det er jo fordi han skriker så masse, som gjør alt ekstra vanskelig.
Føler meg som verdens værste som skal ha barnepass til han når han gråter sånn egentlig......
Sambo synes jeg er LITT over gjennomsnittet hønemor, og han synes absolutt vi trenger en kveld for oss selv. (han har foreslått til helgen....)[&:]
Er forsåvidt veldig enig med han at vi trenger en kveld bare jeg og han.... Har vært mye babygråt de to siste mnd, som selvfølgelig går utover hverdagen vår.

Siden mamma passet han sist, mener sambo at det er mamma'n hans sin tur nå, og ja i prinsippet så er det vel det.... Men jeg vil ikke[:(] vil ikke,vil ikke,vil ikke.....
Jeg vil mamma skal ha han, føler meg mye tryggere da......

Hvordan har dere det? Hvordan synes dere det er at svigemor passer babyen? eller tanken på det?
Er jeg ekstremt hønemor kanskje?[8|]

Hm, her er det litt annerledes!! Svigemor har passet han endel ganger allerede.. Men ikke for at vi skulle ha alene kveld, mere sånn at jeg har tatt en tur i butikken, dratt til legen osv.. [:)][:)] Jeg stoler veldig på svigermor da, snakker med henne om alt..[:)] Men jeg ringer henne gjerne hver halvtime for å høre om det går bra om jeg føler for det da[;)][;)] Hehe det må de skjønne at vi gjør!!

Men skjønner samtidig hva du mener!! Alltid best med EGEN mamma[;)][;)] Når meg og sambo en eller annen gang skal komme oss ut på "date" er det ingen tvil om at mamma skal passe han....[8|][8|][8|][8|] Hvertfall første gangen...

(Men en ting -ikke tenk på at han griner mye når han skal passes!! For mamman din, som ikke er sammen med han hele tida, blir jo ikke det så slitsomt som det er for dere som er sammen med han hele døgnet!!)

Uansett hvem dere velger som barnevakt - kos dere ute på date[:)]

Jeg kunne godt at snuppa hos mamma noen timer, men IKKE hos svigermor.Hvis hu hadde vært hos svigers så hadde ikke jeg klart å slappet av 1 sekund.Svigermor er veldig usikker i nærheten av Maya og vil ikke bære hu i trapper og er bare så vidt hu tør å skifte bleie på hu,så Maya skal IKKE til svigers før hu er nærmere et år!!!

Syns ikke du er hønemor,du skal jo å føle deg vel når han er borte og hvis du ikke gjør det hos svigers så er det ikke lett å dra fra han der.

Har du fortalt samboern åssen du føler det?

ORIGINAL: sid10

Hm, her er det litt annerledes!! Svigemor har passet han endel ganger allerede.. Men ikke for at vi skulle ha alene kveld, mere sånn at jeg har tatt en tur i butikken, dratt til legen osv.. [:)][:)] Jeg stoler veldig på svigermor da, snakker med henne om alt..[:)] Men jeg ringer henne gjerne hver halvtime for å høre om det går bra om jeg føler for det da[;)][;)] Hehe det må de skjønne at vi gjør!!

Men skjønner samtidig hva du mener!! Alltid best med EGEN mamma[;)][;)] Når meg og sambo en eller annen gang skal komme oss ut på "date" er det ingen tvil om at mamma skal passe han....[8|][8|][8|][8|] Hvertfall første gangen...

(Men en ting -ikke tenk på at han griner mye når han skal passes!! For mamman din, som ikke er sammen med han hele tida, blir jo ikke det så slitsomt som det er for dere som er sammen med han hele døgnet!!)

Uansett hvem dere velger som barnevakt - kos dere ute på date[:)]

Heldig du som er komfortabel med at mini'n din kan være både hos svigers og din mamma, skulle ønske jeg også kunne det.. Men er vel noe med at jeg ikke jeg føler jeg kan snakke med svigermor om alt sånn som du kan...[8|]
Ja det blir vel en date, må bare overtale sambo til at vi spørr mamman min om pass[8D]

Jeg vil ikke svigermor skal passe lillegutt å det er fordi jeg sier:

''han trenger ikke sukker(snop) før han ber om det selv'' så sier hun ''når han kommer til farmor skal han få snop''

''jeg vil ikke hunden skal slikke på han litle, synes det er ekkelt'' hun sier ''mamma trenger ikke vite noe''

''jeg vil ikke han skal sue på tommelten, han kan heler få tutt'' hun sier ''farmor ska læra deg å sua på tommelen''

BLIR GALEN[:@]
Så hun vil jeg ikke sga passe han..
For hun ikke respekterer meg og mine regler

ORIGINAL: yahoo83

Jeg kunne godt at snuppa hos mamma noen timer, men IKKE hos svigermor.Hvis hu hadde vært hos svigers så hadde ikke jeg klart å slappet av 1 sekund.Svigermor er veldig usikker i nærheten av Maya og vil ikke bære hu i trapper og er bare så vidt hu tør å skifte bleie på hu,så Maya skal IKKE til svigers før hu er nærmere et år!!!

Syns ikke du er hønemor,du skal jo å føle deg vel når han er borte og hvis du ikke gjør det hos svigers så er det ikke lett å dra fra han der.

Har du fortalt samboern åssen du føler det?

Bra det er flere av oss[:)]
Huff skjønner du ikke vil hun skal passe han da... usikkerhet er jo skikkelig varseltrekant! Svigemor er ikke usikker da men hun er JÆ*LA høylytt.. Hun driver egen danseskole så det sier seg vel selv at hun snakker på ett HØYT nivå hele tiden. Irriterer meg grønn over det når hun holder mini.

Har fortalt han det, men han forstår ikke..... Han tror jeg da mener at svigermor aldri kan passe han, men er jo bare nå som han skriker sånn... Men han mener seff at mamman hans klarer oppgaven likegodt som min mamma...[8|] Ikke lett, føler meg jo så slem som nekter mamman hans å passe han...

Her har vi hatt mye barnevakt på mini, både min mamma og svigers... men jeg skjønner deg veldig godt...
Første gangen vi skulle ha barnevakt så var mamma det, for visste at jeg kunne mase hull i hode på henne hvis jeg "trengte" det!!!

Her lot jeg svigers passe Kristian, og sambo lovte meg at han skulle sende melding med en gang jeg ønsket det.. følte det ikke var jeg som maste da, hvis han sendte og ikke jeg[:-]

Nå kan jeg like godt levere han til svigers som til mamma, og jeg sender også melding og hører hvordan det går:)
men er kun mamma som har hatt han på overnatting ennå...

Det jeg pleier og tenke på er at mamma og svigers har jo vært borti dette før, så de klarer det for noen timer:) Samtidig som jeg tenker at kristian er heldig som har så mange rundt seg, som vil bli kjent med han, og vil alt det beste i verden for han:)

ble litt rotete dette, men gjør det du føler deg komfortabel med[:)]

Skjønner deg VELDIG godt!![:)]
Hvis du leste tråden min om de "gode" rådene jeg har fått, så er det svigermor jeg prater om....[&:]  Grunn nok i seg selv til å velge min mamma som barnevakt![8|]
Meeen sambo mener også jeg er en hønemor...han stoler 100% på mamma`n sin... Han liker ikke rådene hennes, men mener hun klarer godt nok å passe lillegutt..
Heldigvis bor svigers 4 timer unna, mens min mamma bor 200 meter unna![:D]

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

''han trenger ikke sukker(snop) før han ber om det selv'' så sier hun ''når han kommer til farmor skal han få snop''

''jeg vil ikke hunden skal slikke på han litle, synes det er ekkelt'' hun sier ''mamma trenger ikke vite noe''

''jeg vil ikke han skal sue på tommelten, han kan heler få tutt'' hun sier ''farmor ska læra deg å sua på tommelen''

DET skjønner jeg veldig godt!!!

Her kan svigermor og mamma passe på lik linje. Jeg stoler masse svigermor, hun er helt enestående. Emrik har igrunn vært mye der når vi har trengt barnevakt. Det kommer nik Olai til å være oxo. Jeg kan ringe og sende hun tusenvis av meldinger uten at det gjør noeen ting.
Mamma bor lenger unna, så det er lettere å spørre svigers. Men om mamma hadde bodd tettere hadde dem passa ca likt vil jeg tro.[:D]

ORIGINAL: RonjaR

Hvis du leste tråden min om de "gode" rådene jeg har fått, så er det svigermor jeg prater om....[&:]  Grunn nok i seg selv til å velge min mamma som barnevakt![8|]
Meeen sambo mener også jeg er en hønemor...han stoler 100% på mamma`n sin... Han liker ikke rådene hennes, men mener hun klarer godt nok å passe lillegutt..

Sån er det her  i gården også. Henne vet ALTID best,hvor lenge jeg skal amme,bleieskiftinga,stillinger i vogna+++
Ulempen her i gården er at svigermor bor 200 m unna mens mamma bor 20 mil unna. Stoler ikke på svigermor i forhold tll og la henne passe henne. (hun maser vær eneste gang hun er innom her om å få låne henne). Hadde mamma spurt hadde det ikke gjort noe i det hele tatt...

Uff, så kjipt..
Her bur svigers 10 min unna oss, og foreldrene mine bur 4 timar herfrå.. så valget er lett. Har ikkje problem med å levere Oda til svigers, dei har allerede hatt ho kvar sin gong. Vel og merka sov ho begge gongane, så dei har kun trilla ho på tur. Dette var i forbindelse med legebesøk for meg, og utvask av leiligheten min som me solgte.
Men eg grua meg meir til Oda blir større og skal være der, for har det litt som Ønskebaby, der svigers ikkje alltid høre på "våre" regler... og det har eg problem med! Så der må sambo ta ein samtale for å få orden på ting! Og det har han lova at han skal!

Håpe du finne en løsning og at de får ein fin date!!

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

ååå nå kjente jeg at jeg blei forbanna!![:@] hater sånt! creds til deg som tåler det!

ORIGINAL: line02

Her har vi hatt mye barnevakt på mini, både min mamma og svigers... men jeg skjønner deg veldig godt...
Første gangen vi skulle ha barnevakt så var mamma det, for visste at jeg kunne mase hull i hode på henne hvis jeg "trengte" det!!!

Her lot jeg svigers passe Kristian, og sambo lovte meg at han skulle sende melding med en gang jeg ønsket det.. følte det ikke var jeg som maste da, hvis han sendte og ikke jeg[:-]

Nå kan jeg like godt levere han til svigers som til mamma, og jeg sender også melding og hører hvordan det går:)
men er kun mamma som har hatt han på overnatting ennå...

Det jeg pleier og tenke på er at mamma og svigers har jo vært borti dette før, så de klarer det for noen timer:) Samtidig som jeg tenker at kristian er heldig som har så mange rundt seg, som vil bli kjent med han, og vil alt det beste i verden for han:)

ble litt rotete dette, men gjør det du føler deg komfortabel med[:)]

Heldig du også, som klarer å gi slipp på han noen timer hos svigers, skulle absolutt ønske jeg var annerledes på område. For jeg vet jo innerst inne at han hadde fått det bra der. Og som du sier så er jo jeg/vi heldige også som har så mange rundt oss som vil bli kjent med han og passe på han[:)]

Får vel bare ta tiden til hjelp, å håpe at ting blir litt mer komfertabelt etterhvert[:)]

Åh ja da skjønner jeg VELDIG godt hvorfor du setter dine tvil til at svigermor skal passe han, for de "gode" rådene hørtes jo ikke spesiellt fornuftig ut spørr du meg!
Hadde jeg vært deg hadde jeg vært veldig glad for at svigermor bodde 4 timer unna[8D]

ORIGINAL: Tyramor

Her kan svigermor og mamma passe på lik linje. Jeg stoler masse svigermor, hun er helt enestående. Emrik har igrunn vært mye der når vi har trengt barnevakt. Det kommer nik Olai til å være oxo. Jeg kan ringe og sende hun tusenvis av meldinger uten at det gjør noeen ting.
Mamma bor lenger unna, så det er lettere å spørre svigers. Men om mamma hadde bodd tettere hadde dem passa ca likt vil jeg tro.[:D]

Heldig du som har det sånn![:)] *missunelig*

ORIGINAL: rockdoll

Sån er det her  i gården også. Henne vet ALTID best,hvor lenge jeg skal amme,bleieskiftinga,stillinger i vogna+++
Ulempen her i gården er at svigermor bor 200 m unna mens mamma bor 20 mil unna. Stoler ikke på svigermor i forhold tll og la henne passe henne. (hun maser vær eneste gang hun er innom her om å få låne henne). Hadde mamma spurt hadde det ikke gjort noe i det hele tatt...

Huff så slitsomt det må være med sånne svigermødere som bryr seg med ALT! Glad hun ikke er sånn hvertfall! Kjipt for deg at mamman din bor så langt unna da.......

Skjønner deg VELDIG godt Milla!![:)] føler det på akkurat samme måte!!

ORIGINAL: HelloKittyen

Uff, så kjipt..
Her bur svigers 10 min unna oss, og foreldrene mine bur 4 timar herfrå.. så valget er lett. Har ikkje problem med å levere Oda til svigers, dei har allerede hatt ho kvar sin gong. Vel og merka sov ho begge gongane, så dei har kun trilla ho på tur. Dette var i forbindelse med legebesøk for meg, og utvask av leiligheten min som me solgte.
Men eg grua meg meir til Oda blir større og skal være der, for har det litt som Ønskebaby, der svigers ikkje alltid høre på "våre" regler... og det har eg problem med! Så der må sambo ta ein samtale for å få orden på ting! Og det har han lova at han skal!

Håpe du finne en løsning og at de får ein fin date!!

Så lenge samboer'n din tar en samtale med de så får vi håpe det bedrer seg... Men er kjedelig å ikke føle at de respekterer deres "regler", skjønner du er skeptisk!
Godt å få bekreftet at det ikke BARE er jeg som har litt problemer med barnepass av svigerforeldre[:)]

ORIGINAL: Frk.Maja

Skjønner deg VELDIG godt Milla!![:)] føler det på akkurat samme måte!!

"Godt" å vite jeg ikke er alene, man føler seg jo så hønemor og slem! Vi får krysse fingrene for at tiden forandrer seg, og at det blir mer komfertabelt etterhvert[:)]

Back
Topp