Besteforeldre langt unna

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Nå har det seg sånn at mine foreldre ikke akkurat bor i nabohuset, snarere tvert i mot. Det er ca 7,5 t med bil på en god dag.

Hvordan løser dere andre det? Det er nemlig litt viktig for meg at lille får et godt forhold til mormora og morfar´n sin.
 
Nå har det seg sånn at mine foreldre ikke akkurat bor i nabohuset, snarere tvert i mot. Det er ca 7,5 t med bil på en god dag.

Hvordan løser dere andre det? Det er nemlig litt viktig for meg at lille får et godt forhold til mormora og morfar´n sin.
Mine foreldre bor 3 timer unna. Vi snakker med dem på facetime flere ganger i uken. De er pensjonister så,så de er ofte her på besøk. Nå som jeg har permisjon,tar jeg også ofte med meg barna og blir hos dem en uke om gangen. Skulle ønske de bodde nærmere,er så godt å være sammen med dem.
 
Mine foreldre bor 3 timer unna. Vi snakker med dem på facetime flere ganger i uken. De er pensjonister så,så de er ofte her på besøk. Nå som jeg har permisjon,tar jeg også ofte med meg barna og blir hos dem en uke om gangen. Skulle ønske de bodde nærmere,er så godt å være sammen med dem.
Jeg ringer både mamma og søstra mi jevnlig med FaceTime. Men det erstatter jo ikke fysisk nærhet såklart. Skal nedover til uka, men føler litt på å være borte fra pappaen hennes for lenge om gangen..
 
Foreldrene mine bor like langt unna som dine. Jentene mine har et veldig nært forhold til dem. Foreldrene mine har pleid å besøke oss så og si hver skoleferie, og da blir de noen dager - opptil en uke av gangen. Vi besøker dem hver sommer og kanskje en gang utenom det hvert år.
 
Min svigerfamilie bor 5-6 timer unna med bil. Vi drar dit i sommerferien, juleferien og påskeferien. De låner jenta ei uke på høsten, kommer på besøk rundt november, januar eller mars og i forbindelse med bursdagen hennes i mai :) synes vi er flinke til å møtes :)
 
Vi har begge familien langt unna. Mine foreldre er 4timer unna med bil. Svigers er 7timer unna! Vi FaceTimer en del. Ellers prøver vi å treffes så ofte det lar seg gjøre. Mine unger har også et veldig nært forhold til de, til tross for avstanden. De er hos mine foreldre en uke eller to i året alene. Ellers er det ferier og helger vi drar dit eller de kommer hit.
 
Både mamma og pappa bor langt unna oss (flere timer) men jeg opplever ikke at storebror har noe dårligere forhold til de egentlig.. Ihvertfall ikke til pappaen min... Litt annerledes forhold - men ikke noe dårligere :)
 
Mine foreldre bor i nærheten, mens hans foreldre bor i utlandet. Vi snakker sammen med dem på FaceTime flere ganger i uken, slik at snupp skal bli vant til å ansiktene og stemmene dems :)
 
Back
Topp