Beste vogn om vinteren?

Det kommer vel an på hvor du bor, bruksområde, vær og vind osv. Ikke så mye erfaring, men vi kjøpte emmaljunga med tanke på at mini ville ligge i bagdelen da (septembertermin). Vi har svingbare hjul på understellet, men her er det sjeldent snø så slipper å ta hensyn til det :)

Det kommer vel an på hvor du bor, bruksområde, vær og vind osv. Ikke så mye erfaring, men vi kjøpte emmaljunga med tanke på at mini ville ligge i bagdelen da (septembertermin). Vi har svingbare hjul på understellet, men her er det sjeldent snø så slipper å ta hensyn til det :)

Signerer denne.

Men jeg ville personlig styrt unna 3-hjulingene og de tyngste (simo blant annet), men der er vi også forskjellige i hva vi foretrekker :) Og igjen kommer også termindato inn i bildet. Har du termin sen høst eller tidlig vinter er en stor babybag "viktigere" enn om barnet fødes tidlig på våren. Ull, vinterpose, tepper og lignende tar mye av plassen - så viktig med grei størrelse på bagen.

Mitt valg har foreløpig falt på Emmaljunga Nitro (2012/2013/2014 hjulene), hvor man kan kjøpe større hjul til vinteren. Vognen er lett, babybagen er ganske grei størrelse på og sportsdelen er lun, noe som også er viktig når det kommer til kulde ;)

For min del så skal jeg bare bruke sportsdelen, så hvordan bagen er blir jo ikke så viktig her. :)

4-hjul er i hvertfall veldig greit :)

Har bare hatt Simo vogner men i mye snø her har det aldri vært problem å komme frem:)

Er det noen som har erfaring med brio smile på vinterføre? Har kjøpt den til lille som kommer i november.

Er det noen som har erfaring med brio smile på vinterføre? Har kjøpt den til lille som kommer i november.
Vi har den. Jeg hadde ingen problemer med den i vinter. Ikke veldig mye snø i Østfold i fjor da, men ingen problemer når det var snø. Kan jo låse hjulene foran. Veldig fornøyd meg vogna :)

Vi har den. Jeg hadde ingen problemer med den i vinter. Ikke veldig mye snø i Østfold i fjor da, men ingen problemer når det var snø. Kan jo låse hjulene foran. Veldig fornøyd meg vogna :)

Okei, det høres jo veldig bra ut :-) Det varierer fra år til år med snø her oppe i Bodø.. Men det var vogna vi syntes passa best til vårt bruk :-)

Jeg har bestemt meg for å kjøpe emmaljunga edge duo vogn. Men jeg er så usikker på understellet pga vinteren. Har termin i november. Vi falt veldig for de svingbare forhjulene som man kan låse. Noen som har erfaring med de ang snø og grus? Ser for meg at det kan samle seg mye snø mellom hjula og hjulskjermen. "/

Jeg har bestemt meg for å kjøpe emmaljunga edge duo vogn. Men jeg er så usikker på understellet pga vinteren. Har termin i november. Vi falt veldig for de svingbare forhjulene som man kan låse. Noen som har erfaring med de ang snø og grus? Ser for meg at det kan samle seg mye snø mellom hjula og hjulskjermen. "/
Vi å havner nok på emmaljunga edge, men med duo combi classic chrome understellet (eller hva det heter). Fått tips av kjente som har dette at det er lurt med lufthjul om vinteren, i tillegg kommer vi til å trille en del i skogen og i litt ullent terreng resten av året, og da demper det godt. Vil ikke ha svingbare hjul, det blir heller på en litt lettere vogn vi skal ha senere.

Emmaljunga Super Nitro funket gasnke bra både på slaps og klumpete isføre når jeg låste hjulene :)

Vår TFK er veldig god på vinterføre:)

Vi å havner nok på emmaljunga edge, men med duo combi classic chrome understellet (eller hva det heter). Fått tips av kjente som har dette at det er lurt med lufthjul om vinteren, i tillegg kommer vi til å trille en del i skogen og i litt ullent terreng resten av året, og da demper det godt. Vil ikke ha svingbare hjul, det blir heller på en litt lettere vogn vi skal ha senere.

Takk for svar!:)

Vi har de luxe understellet til vår. Er kjempe fint laget på den gamledagse måten med store tynne hjul. Er helt fantastisk på vinteren. Hadde brio smile før og den var håpløs på vinteren i forhold.

Vi har emmaljunga city cross med 4 faste lufthjul, kommer frem på snø og på grove skogsveier, har vært med på fjellet mange ganger også. Knall vogn! :)

Back
Topp