Beste vaskemiddel til laminat?

Snuppilura

Glad i forumet
Syns alltid jeg får sånne vann og såpe sporer på alminaten når jeg vasker...
Hva bruker dere?

Jeg pleier som regel å ikke bruke såpe, men jeg syns ikke det blir skikkelig rent enten eller...
Kan jeg bruke en svak salmiakkblanding på sprayflaske bare for å få vasket skikkelig opp av gulvet?
Vi har laminat med livsgaranti og den skal være en av de meste slitesterke.

Bruker litt Zalo i vannet, her.

ORIGINAL: Nenoda

Ja...det løser jo fett ganske godt...
Prøver det. [:D]

Du skal ikke bruke salmiakk i det hele tatt  når du er gravid ...så fy fy[;)][;)]

ORIGINAL: Snuppilura

Zalo ja. salmiakk??? Da ødelegger du gulvet!!!
Jeg var på visning en gang og fikk se resultatet av hva som skjer om man vasker med salmiakk[:D]

ORIGINAL: TviTvi

Du skal ikke bruke salmiakk i det hele tatt  når du er gravid ...så fy fy[;)][;)]

ups[&:] Jeg vasker badet og de andre gulvene med fliser med salmiakk[&o]

ORIGINAL: klm

ORIGINAL: Snuppilura

Zalo ja. salmiakk??? Da ødelegger du gulvet!!!
Jeg var på visning en gang og fikk se resultatet av hva som skjer om man vasker med salmiakk[:D]

Nei jeg sjekket det faktisk, det går ann på vår type gulv, men det er jo minimale mengder man skal bruke og det er jo bare en sjelden gang for å avfette liksom. [:)]
Salmiakk ødelegger noe veldig hvis man overdriver...uansett hva man har det på. [:-]

Jeg brukte veldig mildt zalo vann på sprayflaske...det funket utmerket. [:D]

Naboen min ødela foresten badeflisene sine med den der Mr muskel karen...(?) husker ikke helt hva det het...men det ble skjoldete og stygt gitt! [:-]

jeg bruker cillit bang.likeste jeg noen gang har vasket med[;)]

Ifølge slike vaskedamer skal man bruke en fuktig mopp og ha lett blandet vaskemiddel i sprayflaske.
Det dummeste man kan bruke skal vistnok være grønnsåpe, for det legger igjen en hinne på gulvet som gjør at det ser skjoldete ut.
Jeg har slike uniq engangsmopper som jeg bruker til vanlig, så tar jeg "orntli" vask slik som jeg skrev over innimellom. (Men jeg jobber på engroslager og har slike vaskemidler som brukes av rengjøringsbyrå)
Jeg elsker lukten av klor og rent. Bruker derfor når jeg er ferdig å vaske å helle klor i sluken på vasken og la stå en 5-10 minutter. Så skylle med varmt vann. Lukter deilig rent og får samtidig løst opp i slukene. [:)]

Vann og microfiber.

Back
Topp