Beste tips mot kvalme?

Cgn

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Jeg hadde helt glemt av hvor forferdelig denne kvalmen faktisk er.. Etter bare en dag med «skikkelig» kvalme er jeg helt kjørt :grumpy: Og det til tross for ar jeg ikke har kastet opp enda. Men det kommer vel snart det og regner jeg med :depressed:

Hva er ditt beste tips for å holde kvalmen i sjakk? Noen som har prøvd disse armbånda? Funker det? :anyone

Armbånd hjelper faktisk litt. Spise lite, men ofte. Sure epler. Sove eller ligge stille. Isbiter. Litt salt potetgull. Mozell. Cola. Unngå lukter man blir dårlig av. Bare det å kaste opp hjelper faktisk også:dead:
Og dra til lege om det blir for ille å det ikke gir seg, de kan gi deg medisiner som hjelper skikkelig:happy:

Armbånd hjelper faktisk litt. Spise lite, men ofte. Sure epler. Sove eller ligge stille. Isbiter. Litt salt potetgull. Mozell. Cola. Unngå lukter man blir dårlig av. Bare det å kaste opp hjelper faktisk også:dead:
Og dra til lege om det blir for ille å det ikke gir seg, de kan gi deg medisiner som hjelper skikkelig:happy:
Åå, mozell hørtes helt fantastisk godt ut akkurat nå!! :shy:

Takk for mange tips!

Sniker fra september. Jeg fikk råd om b6 vitamin. Jeg tror dette hjalp meg veldig.

• Liker
Reactions: Cgn
Bøttet nedpå med ingefærkapsler sist, de var grusomme å svelge men ned gikk det og da funket det litt.

• Liker
Ingefærtabletter/ingefærtyggis. Love hearts, bringebærdrops, ritz-kjeks, små søte tomater, appelsiner. Jeg hadde med oppkuttet grønnsaker (blomkål/kålrot/gulrot) når jeg var dårlig og prøvde å spise innimellom på jobb for aldri å være tom. Og en Sibas-kjeks før jeg gikk ut av senga hver morgen. Kan også ta reisesyketabletter.

• Liker
Ingefærtabletter/ingefærtyggis. Love hearts, bringebærdrops, ritz-kjeks, små søte tomater, appelsiner. Jeg hadde med oppkuttet grønnsaker (blomkål/kålrot/gulrot) når jeg var dårlig og prøvde å spise innimellom på jobb for aldri å være tom. Og en Sibas-kjeks før jeg gikk ut av senga hver morgen. Kan også ta reisesyketabletter.
Love hearts ja! Kjøpte fire pakker her om dagen siden de var billige, det spiste jeg også mye av sist.

• Liker
Siden ingefær skal være bra, funker da ingefærøl godt? Denne syns jeg smaker fantastisk godt til tider :D

Vedlegg

• DD297E75-AE03-41FA-A29E-4245870647C8.jpeg
    DD297E75-AE03-41FA-A29E-4245870647C8.jpeg
    22,2 KB · Visninger: 1
Sjokolademelk var utrolig nok det som hjalp meg mest når jeg hadde hypremesis med førstemann. Tok ikke alt, men nok til å gi meg en liten pause fra kvalmen og oppkastet nå og da og den pausen var som å komme i himmelen!

• Liker
Sjokolademelk var utrolig nok det som hjalp meg mest når jeg hadde hypremesis med førstemann. Tok ikke alt, men nok til å gi meg en liten pause fra kvalmen og oppkastet nå og da og den pausen var som å komme i himmelen!

Signerer denne!

Te med ingefær eller farris med lime har hjulpet for meg. Men det aller viktigste er å få i seg mat jevnt. Om så bare litt tørt knekkebrød.

• Liker
Konstant tilgang på salt potetgull, ritzkjeks og tyrkisk pepper/djungelvrål + grove rundstykker med ost, skinke og agurk har funket for meg til nå

Back
Topp