Beste tips mot husstøvmiddallergi?

Min var et resultat av kryssallergier pga alvorlig gresspollenallergi. Vaksinerte meg og samtlige andre allergier forduftet :)

Kvitter meg med husstøvmidden :P

Vi har luftrenser stående og gå hele døgnet hele året, den tar støv, pollen, parfyme etc, genial sak!

støvsuger hver 2. dag, og sørger for å vaske tepper ofte og bytte sengetøy hver uke. Hver vinter hives dyne, pute, og madrasser ut i snøen, og støvsuges når de har vært ute i 10 timer.

Og tar allergimedisin.

Haha. Jammen, det er jo omtrent ikke mulig :( De kommer jo tilbake om man ikke følger opp alt hele tiden!!! Noe som sliter meg føkkings ut fordi jeg hele tiden må vaske huset... Puh. Hjelper robotstøvsuger?

Nå har jeg ikke allergi lengre, men robotstøvsuger er gull på daglig støvsuging! Tar jo ikke alt, men reduserer den totale mengden i huset. Har både hund og barn og vet ikke hvordan jeg overlevde uten før. Hatt vår i snart 1,5 år!

Unngå å ha for mye tunge gardiner som samler støv, tepper som er lette å støvsuge og ta ut å slå bort støvet. Skinnsofa i stedet for stoffsofa. Alt man har av stoff samler jo støv som er vanskelig å bli kvitt

Robotstøvsuger er sikkert bra. Og vask med mikrofibermopp.

Min mor vasket som vanlig med gulvkluter på 80 tallet. Min bror fikk støvallergi og en dag hadee hun vasket med microfibermopp når han var på skolen.

Hva har du gjort? Jeg kan puste!

Det ble ikke vasket et gulv med fille siden. Nå er jo mopp vanlig, men engangs med grønnsåpe er på et vis litt som de gamle fillene. Grønnsåpe legger et lite belegg på gulvet som samler støv.

Back
Topp