Beste tips for å anlegge plen!?

janfeb*

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Vi skal planere hagen. Etterpå vil vi jo selvsagt ha gress mellom tærne så fort som mulig- uten bruk av ferdigplen-

Noen som har noen tips til hvordan hagen blir grønn og frodig kjappest mulig? ;) Forslag til frø, gjødsel, såtidspunkt...

Skjønner jo av google at man ikke kan forvente tett gress første sesongen, men skader ikke å prøve!

Det er en stor jobb å så plen. Skal skrive mer i morra. Orker ikke via appen nå.

Heldigvis har vi en som kommer med minigraver og jord og som skal gjøre den tunge jobben :) Vi må bare gjørr det fint og grønt igjen etterpå ;)

Ikke spar penger på frø, kjøp type sportsfrø f.eks.
Lån deg en sånn tung rulle og få jorda så jevn og tettpakket som mulig (jeg husker den jobben der ja... hat!!)
Ikke så plen på en solsinnsdag eller regnværsdag (litt overtro og litt sant)
Er rimelig sikker på at det står hvilke gjødsel som er best bak på plenfrøpakken.

følger med her. skal lage plen her også, men lurer på om ferdigrullet plen er det lureste..
Det er jobb med det også. Er ikke bare å rulle på og bruke som plen med engang. Jorda under må planeres først. Og du må vanne veldig veldig mye for å få røttene til å sette seg.
Også er det svindyrt. Men det er veldig pent da.

Vi har drenert og hele plenen er ødelagt så vi skal få jord og alt snart og må kanskje begynne å tenke på hva vi skal så med osv.. Hvor selger de best frø og sånt? Er plantasjen sine bra om man velger de litt dyrere? :D Hilsen meg som HATER hagearbeid og kun har blomster i potter :p

Vi har drenert og hele plenen er ødelagt så vi skal få jord og alt snart og må kanskje begynne å tenke på hva vi skal så med osv.. Hvor selger de best frø og sånt? Er plantasjen sine bra om man velger de litt dyrere? :D Hilsen meg som HATER hagearbeid og kun har blomster i potter :p

det er det vi har gjort også. halve plenen er gravd opp pga dreneringen, og resten av plenen er... mose.. rett og sett =(

Det er jobb med det også. Er ikke bare å rulle på og bruke som plen med engang. Jorda under må planeres først. Og du må vanne veldig veldig mye for å få røttene til å sette seg.
Også er det svindyrt. Men det er veldig pent da.

åå naive meg tenkte det bare var til å rulle ut, og vips var plenen fixet ;) haha

Back
Topp