Beste råd mot kvalme

Støvel93

Blir kjent med forumet
Hva er deres beste råd mot kvalmen?

nå har jeg gått kvalm i ukesvis og kvalmen bare stiger og stiger i styrke. Det eneste som virkelig virker er å sove, men det kan jeg jo ikke gjøre hele dagen. Har forsøkt med salt mat, reisesyketabletter (har null effekt), sea bands (føler ikke de virker noe) og love hearts +kullsyreholdig drikke.

Er det noe som faktisk fungerer ? Jeg dauer snart :yuck:

Jeg har fått phenergan av legen. Det hjelper delvis. Bedre enn afipran i hvert fall. Hos meg hjelper det å spise lite og ofte(hver time/halvannen time), og ikke spise fett. Det går mye i blåbær, banan, yoghurt. Knekkebrød/brødskive/riskaker

nå har jeg gått kvalm i ukesvis og kvalmen bare stiger og stiger i styrke. Det eneste som virkelig virker er å sove, men det kan jeg jo ikke gjøre hele dagen. Har forsøkt med salt mat, reisesyketabletter (har null effekt), sea bands (føler ikke de virker noe) og love hearts +kullsyreholdig drikke.

Jeg har ikke tips :/ men er i samme båt som deg :angelic:
Hjelper kun å sove her og :(
Spent om det kommer noen gode råd /tips

Sjokolade eller andre søte ting har hjulpet meg faktisk. (Av alle ting...)..

Jeg har fått phenergan av legen. Det hjelper delvis. Bedre enn afipran i hvert fall. Hos meg hjelper det å spise lite og ofte(hver time/halvannen time), og ikke spise fett. Det går mye i blåbær, banan, yoghurt. Knekkebrød/brødskive/riskaker

For meg fungerte det bare å få kastet opp.

Er i akkurat samme båt å aner ikke hva jeg skal gjøre snart .. får ikke i meg mat så kvalm er jeg .. prøver å spise lite å ofte men kvalmen blir bare værre hvær gang jeg prøver å spise :/
Ensete som funker per nå er å sove :confused:

Hvis det hjelper å sove, så sov så mye som mulig. Er du veldig plaget av kvalme, er det jo lov å be om gradert/full sykemelding mens det står på som verst? Har dessverre ingen andre råd enn hvile, men har hørt ingefær og akupunktur har hjulpet for andre. God bedring!

Tar du folsyre? kvalmen ble først borte når jeg sluttet rundt uke 12 med nr2 :p

Tar du folsyre? kvalmen ble først borte når jeg sluttet rundt uke 12 med nr2 :p

Tror kvalmen (og en del andre symptomer) i seg selv slutter i uke 12, ikke pga folsyre :p Har gått på folsyre siden før svangerskapet pga mangel og først nå 6+ har kvalmen kommet hos meg :shifty:

Jeg trodde aldri jeg skulle trenge å gå innom denne tråden.. Var lite kvalm med førstemann, men nå derimot... :arghh: Igår hjalp det litt med Kaptein Kjeks :D

Om du er så kvalm at du sliter med p få i deg mat/drikke, og at vekta går ned - ta kontakt med lege for sykemelding og kvalmestillende.

Om det er "bare" plagsom kvalme så spis lite og ofte, spis akuratt det du har lyst på, det viktigste er at du får i deg noe. Jeg levde 3 uker på friskis is, endte da med innleggelse på sykehuset, men det var det eneste som fristet når ingenting holdt seg nede :(

Er sykmeldt pga kvalme og oppkast. Har seriøst prøvd ALT. Blir litt bedre akkurat etter at jeg har kastet opp. Kan ikke bli sulten, og ikke sliten. 8+4 nå. Begynte i uke 6. Krysser virkelig fingra for at det går seg til snart.
Har en som blir 16 år, var dårlig til uke 20 med han.

Er sykmeldt pga kvalme og oppkast. Har seriøst prøvd ALT. Blir litt bedre akkurat etter at jeg har kastet opp. Kan ikke bli sulten, og ikke sliten. 8+4 nå. Begynte i uke 6. Krysser virkelig fingra for at det går seg til snart.
Har en som blir 16 år, var dårlig til uke 20 med han.
Uff, jeg føler så med deg!!!! God bedring, håper det gir seg snart. Dette er fælt:shifty:

Takk for gode tips fra alle sammen! Nå har jeg fått en 50% sykemelding fra legen, håper det hjelper med kortere dager på jobb. Kjenner allerede at det er godt med litt senere morgener. I går var den verste dagen hittil, jeg var helt ute. I dag har jeg ikke vært så veldig kvalm, og det gir meg håp om at det er lys i tunnelen :)

For meg funker te...jeg aner ikke hvorfor. Lipton blue fruits. Ruger på en kopp i 4 timer :laughing001
Forrige svangerskap funket kun Postafen

Hvile og ikke bli sliten var det som funket best her sist, selv om det ikke funket så bra det heller. Og denne gangen skal jeg være mer obs på væske, evt få påfyll på sykehuset om det ikke går på vanlig vis.

Back
Topp