Beste plass å bo i Norge

yolo

Forelsket i forumet
Om du skulle ha anbefalt ein plass der det fins omtrent alt av aktivitetar for familien, det er trygt og vere, har gode barnehagar/skular, fine menneske osv. KOR?? Begrunn og detaljer [:D]

Jeg må vel si OSLO Det er såå utrolig deilig å være tilbake!!!

Må jo si BERGEN jeg da[:D] Jeg er født og oppvokst her i Bergen og kunne aldri tenke meg å flytte her ifra.
Her har vi badeland, lekeland, mange fine fjell å gå tur på, akvariet, fisketorget, åpne gårder man kan besøke, fløien[:D][:D][:D]
Mye fint her i Bergen + mange hyggelige mennesker.
Er også mange bra skoler og barnehager her[;)]

Hålandsmarka, Sola kommune![:D]
  • Få barn i hvert årskull gir små klasser
  • Trygg skolevei
  • Bygdelag med turn og idrett samt trening for voksne
  • Sandstrender i gangavstand for små bein
  • Hålandsskogen et flott turområde
  • Svømmehall og idrettshall
  • Kort vei til Sandnes og Stavanger samt Jæren.
  • Bygd, bondegårder og byggefelt!
  • kort vei til flyplass
  • fotballbaner og velodrom

jeg flytter til Hålandsmarka jeg

Eller, Volda er egentlig ganske bra også:
  • Fjell og fjord rett utenfor stuedøra
  • Fine turstier
  • Badeplass med volleyballbane og grillplass ved vannet vårt
  • Flere av skolene er nyrestaurert eller under restaurering
  • Høyskole, videregående skole, ungdomsskole og flere barneskoler
  • Flotte barnehager, flere under utbygging
  • Eget sykehus
  • Kor, idrettslag, turn, svømming, ballett, kulturskole, med mer
  • Masse studenter, så vi har en del kulturelt som animasjonsfestivalen, veka, flott studenthus med en av fylkets beste scener som trekker store band og artister
  • Flyplass

Så flott lenemor!!
Vi trenger pedagoger![:D]

Enig med Oslojenta: Oslo, alt innen rekkevidde, enkelt å ta seg fram.

Er koselig i Østfold og men litt mer slit å komme seg fra a te b, må tenke på når busser og tog går, vi har lekeland, og badeland.

Jeg anbefaler borettslaget vårt i allefall. Husene er fine, naboene enda finere og omgivelsene helt topp. Vi har det supersosialt med naboene, både stroe og små, og så bor vi rett ved skogen. Kan gå rett fra hagen vår og ut i skiløype/skogsløype. I næheten har vi Lillestrøm og Oslo, og der er det jo alt man kan tenke seg av aktiviteter.

Det er tilogmed et hus ledig her nå...løøøøp og kjøøøøp!

Trur jeg flytter til Sola jeg også, flink du er til å reklamere Actrine[:D]!!

Trives godt her jeg bor jeg da. Bor på landet med kort vei til byen og har det meste innen rekkevidde. Familien bor i nærheten, det er viktig for meg da[;)].

ORIGINAL: monicabebe

Jeg anbefaler borettslaget vårt i allefall. Husene er fine, naboene enda finere og omgivelsene helt topp. Vi har det supersosialt med naboene, både stroe og små, og så bor vi rett ved skogen. Kan gå rett fra hagen vår og ut i skiløype/skogsløype. I næheten har vi Lillestrøm og Oslo, og der er det jo alt man kan tenke seg av aktiviteter.

Litt vanskelig når du ikkje skriv kor dette er?[8D]

ORIGINAL: GullaSinMamma

ORIGINAL: monicabebe

Litt vanskelig når du ikkje skriv kor dette er?[8D]

Det er på Skytta i Nittedal. Borettslaget heter Soltunet: her er huset: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=22679727&sid=xz0921281904681428y

Jeg vil faktisk anbefale Skiptvet jeg da, der jeg vokste opp og bodde til jeg flyttet hjemmefra som 19 åring [:)] Kommer garantert til å flytte tilbake en gang (bor i nabo kommunen nå)
Det er en liten bygd da, så ikke noe stort. Og det har vært veldig sånn at "alle kjenner alle" men nå flytter det mennesker fra både fjern og nær og jeg vil si at bygda er ett enda bedre sted enn det har vært tidligere (selvom det og var BRA!) [:)]

• Gode barnehager
  • Gode skoler, som er veldig nyrestaturerte
  • Veldig mye forskjellige aktiviteter, fotball, turn, trail, håndball, langrenn, rideskoler, barnekor, familiekor, teater.
  • Ett lite samfunn hvor man hilser og sier hei til de fleste, veldig sosial bygd
  • Kort vei til nabobyer som har det aller, aller meste - feks Askim, Sarpsborg, Ski er steder man ofte drar om man skal shoppe, dra på kino, spille bowling og andre ting.

Back
Topp