beste kveldsmatsamtale ever

turbo trash

Forumet er livet
meg: hva skal du ha på skiva?
jubel: leposteip.
meg: kan du si leverpostei?
jubel: leposteip!!
meg: lever-postei
jubel: Mamma!!!! jeg tar rekeost.

[:D]

Hahahaha[:D][:D][:D]

Hahaha[:D]

I språkutviklingen er det ikke viktig hvordan ungen sier det, men hva ungen sier - lytte etter budskapet og ikke måten de sier det på[;)] *pedagogisk korrekt ja*

Haha, den var bra!! Stakkars ungen får ikke leposteip engang!!!!

ORIGINAL: EmsN

Haha, den var bra!! Stakkars ungen får ikke leposteip engang!!!!

jo ho fikk det altså;)

ORIGINAL: MammaOkt

I språkutviklingen er det ikke viktig hvordan ungen sier det, men hva ungen sier - lytte etter budskapet og ikke måten de sier det på[;)] *pedagogisk korrekt ja*

men nå snakker hun jo klart er bare uttalen av noen ord hun "slurver" med, og da er det bedre å si det riktig så hun hører det enn å la henne beholde feilene.. eller?

hahaha jeg  og samb lo der ja[:D]

ORIGINAL: turbo trash

ORIGINAL: MammaOkt

men nå snakker hun jo klart er bare uttalen av noen ord hun "slurver" med, og da er det bedre å si det riktig så hun hører det enn å la henne beholde feilene.. eller?

Hun hører jo ordene når dere sier de. Dere går jo ikke rundt å kaller leverpostei for leposteip, eller? ergo hun vet at det heter leverpostei, hun klarer/vil bare ikke si det enda.
En kan f.eks si, å ja du vil ha leverpostei ja, når hu spør etter leposteip. Da viser en at en forstår hva hun vil ha, samtidig som at en selv sier ordet på den måten som er riktig å uttale det - uten å rette på henne og understreke for henne at hun sier feil (noe som ofte vil oppleves negativt - derav rekeostønsket...godt eksempel forresten hehe) 
Er det ekstraordinært fysisk i veien som gjør at hun ikke klarer å si leverpostei, er kanskje en logoped riktig å kontakte. Hvis ikke så så vil hun garantert begynne å si leverpostei av egen fri vilje før eller senere, når hun finner det for godt. Frem til da blir kanskje rekeosten en favoritt[8D]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Hahahaha[:D][:D][:D]

ORIGINAL: MsDominO!

hehe så god!!

kan jeg spørre hvorfor du kaller henne jubel?
eller heter henne det?

det er kosenavnet, hun heter ovidie. egentlig var kosenavnet jubelbrus, men har blitt kortet ned til jubel.
sikkert pedagogisk ukorrekt det også?! hehe

Back
Topp