Vi har til nå prøvd den blå apobasen og den gule locobasen, men jeg syntes ikke de gir nok fukt. Vi har også brukt en fra decubal junior krem, men den syntes jeg blir litt ekkelt klissete også gir den heller ikke nok fukt. Den siste vi har prøvd er en fra La Roche-Posay som heter lipikar baume ap+m etter anbefaling fra apoteket. Jeg syntes denne er litt kliasete, men den funker greit, syntes ikke den er så mye bedre enn de andre, men den svir på tørr hud.
Nå om vinteren er det få dager uten tørr hud, selv om barna smøres hver dag, så canoderm er egentlig ikke et alternativ da den er best som forebyggende og ikke skal brukes på utslett. Vi klarer ikke holde utslettene i sjakk med de andre vi har prøvd, men det er likevel ikke ille nok til at vi får noe hjelp fra lege ifht eksem. Så jeg er litt rådvill.
Dere med eksembarn med utbrudd, hvilken krem bruker dere som ikke svir?
Nå om vinteren er det få dager uten tørr hud, selv om barna smøres hver dag, så canoderm er egentlig ikke et alternativ da den er best som forebyggende og ikke skal brukes på utslett. Vi klarer ikke holde utslettene i sjakk med de andre vi har prøvd, men det er likevel ikke ille nok til at vi får noe hjelp fra lege ifht eksem. Så jeg er litt rådvill.
Dere med eksembarn med utbrudd, hvilken krem bruker dere som ikke svir?