Beste første fremovervendte sete

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hva har dere valgt som første fremovervendte sete? Har sikkert vært spurt om før, men da har jeg ikke fulgt med :D har fått ett som er kjøpt på obs, er det fy-fy? :-)

Hva har dere valgt som første fremovervendte sete? Har sikkert vært spurt om før, men da har jeg ikke fulgt med :D har fått ett som er kjøpt på obs, er det fy-fy? :-)

Beltestol.

Den bør ha horn som holder beltet riktig over hoftene og et feste til selen over skulderen så den ligger riktig. At hodestøtten kan justeres i høyden - så høyt at den holder til barnet er minst 135 cm høyt. Sidebeskyttelsen bør være bra på både hode og kropp.
Merket er ikke nødvendigvis viktig, men de billigste stolene fra feks Biltema/obs osv fyller ikke alltid disse kriteriene.

De dyreste har som regel litt mer i tillegg som går på comfort. Mykere sittepute, bedre trekk, luftputer i hodestøtte, justerbar bredde, hvilepossisjon osv

Hvor gammel er barnet? Barn bør sitte bakovervendt så lenge som mulig, axkid minikid f.eks. går til 125cm. Deretter bytte til en beltestol som gir riktig belteføring :)

Første fremovervendte sete her har vært beltestolen.
Eldste har fra cybex og yngste fra britax. Ville aldri kjøpt på europris, obs og biltema feks..

Vi har fra jollyroo Men aner ikke hvor det mannen har er fra. Er som ei sier over at der er viktigst at deg har krok til sele over skuldrene, kan justere nakkestøtte og den holderen til selen på sidene av hofta. Hvis du har isofix så får man kjøpt fremovervendt beltestol med dette. Vi tok en taxi med dette i.

God beltestol etter kriterier som andre har angitt. Definitivt ikke fempunktsanordning fremover. Bakover til beltestol

åj gud, nå blir du slakta :p

vi hadde besafe comfort x3 (?) når jenta vokste ut av babystolen :)
deretter beltestol

Siden bakovervendt er anbefalt til de vokser ut av bakovervendte bilstolen så blir neste bilstol da en god beltestol, vi ser etter beltestol til snuppa på snart 5 år nå med tanke om å snu henne på høsten!

Aldri hørt om bilstoler/beltestoler fra Coop, Biltema osv har vært i skikkelige tester så de stoler jeg ikke 100% på.

Hadde beltestol som første forovervendte. Setet han hadde etter babysetet kunne monteres forover med sele eller bakover med isofix, tror aldri jeg brukte det med sele.

Back
Topp