Beste bok?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Hva er den beste boka du noensinne har lest, og hvorfor?

Dan Brown - Den digitale festning.
Fordi den holder spenningen heile tida. :)
Digger alle bøkene hans, men liker den best.

Tror Øya er min favoritt i nyere tid (har lest tusenvis av bøker) :)

Jeg må nok si Harry Potter! Elsker den serien, og man ler og gråter gjennom bøkene mens karakterene vokser opp. Handler like mye om vennskap, famile og kjærlighet, som magi. for ikke å snakke om kampen mellom godt og ondt.

Det er vanskelig å bare velge en bok! :D

Men vinterbarn av Thea Trier Mørk (?) er en bok om det å være gravid og få et barn på godt og vondt. Anbefales å lese, men ikke når du er gravid.

Veldig vanskelig, men trooor jeg må si ringenes herre. Er jo helt utrolig bra gjennomført, man blir helt oppslukt.

Det er vanskelig å bare velge en bok! :D

Men vinterbarn av Thea Trier Mørk (?) er en bok om det å være gravid og få et barn på godt og vondt. Anbefales å lese, men ikke når du er gravid.
Denne skal jeg se om jeg finner! :)

Balansekunst av Rohinton Mistry er helt klart den beste bok jeg har lest. Har til og med lest den flere ganger til tross for at den er tjukk som en murstein;)
Fantastisk skildring av livet som fattig i India og vennskapene som kan oppstå. Eneste boka som har fått meg til å både smile masse og gråte så mye at jeg måtte legge den litt fra meg:)

American Gods av Neil Gaiman. Fantastisk spennende og interessant bok. Elsker alle bøkene hans, men American Gods har jeg lest tre ganger ;)

American Gods av Neil Gaiman. Fantastisk spennende og interessant bok. Elsker alle bøkene hans, men American Gods har jeg lest tre ganger ;)
Den står på lista mi. :) Har ikke lest så mye Neil Gailman, men en av mine ynglingsbøker er Good omens som er samskrevet av Neil Gailman og Terry Pratchet. :)

Balansekunst av Rohinton Mistry er helt klart den beste bok jeg har lest. Har til og med lest den flere ganger til tross for at den er tjukk som en murstein;)
Fantastisk skildring av livet som fattig i India og vennskapene som kan oppstå. Eneste boka som har fått meg til å både smile masse og gråte så mye at jeg måtte legge den litt fra meg:)
Den skal jeg jammen lese! :)

Hva handler den om?

Den handler om en familie som bor på Kreta og øya Spinalonga hvor de sendte alle de spedalske for mange år siden.

Er noen år siden jeg leste den sist, så mange bøker har blitt lest i mellomtiden, så det er litt vanskelig å gi en liten bokanmeldelse :D Men det er en av ytterst få bøker jeg har lest om igjen og har sittet igjen med samme følelsen når boken var slutt :)

Harry Potter, Øya og Saras nøkkel.
Sistnevnte burde komme med en pakke kleenex, men det er en veldig bra bok.

Back
Topp