Beste bilsetet med lengst rygg?

mammabea

Andre møte med forumet
Har en langrygget liten 2 åring. Har nå cybex sirona, men han er for lang i ryggen til sette setet nå. Dvs at skulderstroppene er under skulderen. Har hatt britax multi tech og vert veldig fornøyd, men i mye bilen er det ikke forankringspunkt i dørken. Så det kan vi ikke bruke lenger.

Tips til nytt sete?
Bakovervendt, uten forankringsseler, gjerne isofix og med lang rygg?

Dette lurer jeg også på. Her er han også 15 kg, hvis det har noe å si.

Har en langrygget liten 2 åring. Har nå cybex sirona, men han er for lang i ryggen til sette setet nå. Dvs at skulderstroppene er under skulderen. Har hatt britax multi tech og vert veldig fornøyd, men i mye bilen er det ikke forankringspunkt i dørken. Så det kan vi ikke bruke lenger.

Tips til nytt sete?
Du kan jo finne et annet sted å feste forankringsselene? :)

Isofix setene går bare til 18 kg men noen få unntak feks Concord reverso. Så hvis vekta nærmer seg 15 kg ville jeg heller godt for et sete som festes med bilbelte. Og da har vel de fleste setene forankringsseler som jeg har sett. Vi har ikke festepunkt i bilen våres med har de "rundt" setet foran. Det sete kan derfor ikke flyttes men siden det er passasjer setet gjør det ikke noe for vår del. Har foresten britax maxway som skal våre ett av de lengste setene [emoji4]

Britax multi tech har blitt favoritten her:)

Axkid minikid uten tvil. Tar liten plass i bilen og varer lengst av alle seter (med unntak av britax twe).

Isofix går bare til 18 kg og ingen av de har lang rygg så det hadde jeg ikke kjøpt.

Tips til nytt sete?

Hva med å spørre Barnas hus om råd?
De har nettmøte i morgen, men du kan allerede nå stille spørsmål nå :)

Trykk her for å komme til nettmøte

Back
Topp