Beste barnehageklær?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Hvilket merke foretrekker du til bhg klær? Noen du ikke har god erfaring med?

Jeg foretrekker ReimaTec. Har brukt det nå fra str 80-104 i alt av yttertøy, og ungen har aldri vært våt i parkdresser, skallklær eller vintertøy. :) Slitesterkt er det også.

Eneste er årets vinterdress, den synes jeg har blitt fryktelig fort slitt. Hun har bare brukt den i 3 måneder men enda er den slitt både rundt håndledd, ankler, knær og på rumpa. Tenker at det må være en svakhet i dressen, for hun har brukt et todelt sett i over ett år og det vises ikke at det har vært brukt...

Veldig fornøyd med polarn p pyret. Eneste vi har brukt i både vårdress og vinterdress :)

Reima Tec.
Veldig slitesterke og kan brukes som regntøy. Regntøy har for oss hvert helt unødvendig å kjøpe, for parkdressen holder like bra, og barnehagen kler heller på han dressen enn regntøy, og han er like tørr.

Vi har klær fra reimatec og stormberg. Fornøyd med begge deler :)

Jeg har vært fornøyd med reima til de minste. Blir for fort slitt fra str 98 og oppover synes jeg.

Veldig god erfaring med kappahl sitt kaxs proctecx. Vår og høstklær og vinterdress. Både til små og store.
Høy vannsøyle og tåler masse. Her har begge ungene brukt samme sett (parkdress) i flere år med masse vask, likevel har det holdt til nå. Buksa er slitt hull på nå, jakka er like fin.

Positivt:
Skogstad, didrikssons og reima dress, hestra, bergans og vossatassar votter, ecco og viking sko. Stormberg sitt regntøy syns jeg var veldig slitesterkt. Viking og tretorn støvler. Pierre robert, devold, aklima, bergans og joha ullundertøy :) Leketøy sitt fleece og ulltøy som mellomlag er også veldig bra til overgangene. Barnevaderen kan jeg også anbefale

Negativt: Synes kax sin dress er stiv, og den trange mansjetten rundt handledde er veldig upraktisk. Reima votter er stiv, og puster så dårlig at de blir fuktige ganske fort. Har små hender, så har prøvd det selv, det var forferdelig :p Har veldig dårlig erfaring med kvaliteten på friends sko, obs sitt merke(prøvd de også :p). Janus sitt ulltøy har gått i stykker før det har blitt for smått, alltid...

Reima liker vi veldig godt. Dressen har ikke kommet så godt ut i tester. Eller midt på treet.

Namit sin dress vann fjorårets test og vi har den hjemme. Men vi likevel reima sin dress best. Den er mye lettere og mykere, så ungen kan bevege seg lettere. Nameit sin er stiv, hard og tung. Ting som ikke ble sett på i testen.

Foretrekker Reflex regnsett (aldri blitt våt gjennom). Eldstesnuppa fikk Skogstad regntøy med avtagbart fleecefor i fjor og har heller aldri blitt våt gjennom.
Vinterdress er jeg egentlig "inhabil" på, for fra 1-2 år har tre av mine barn brukt samme dress (gått i arv etter min eldste) og den har holdt seg like fin nå i 8 år. Alltid holdt barna tørre og varme. Blitt brukt fem vintre til sammen, og ingen annen tegn til slitasje enn strikken under beina. Kosta i sin tid 600 kr på Cubus;) Ville ellers gått for Kaxs (Kappahl), Reima eller Reflex.
Parkdress har vi vært mest fornøyd med Reima, Stormberg og Navigare. Har også hatt Helly Hansen med avtagbart for, men den syns jeg ble fort slitt og holdt ikke barnet tørt i det hele tatt.
Votter har vi utelukkende nesten bare brukt hjemmestrikket votter og uforet regnvotter (reima) over på kjølige og våte dager. Polvotter på kalde dager (Vill og Troll).
Foretrekker luene fra Hufa, Reima og Kivat. Men har også erfart at luene fra HM og NameIt er super:)
Sko og støvler varierer etter årstid, men merker som Timberland, Viking, Sorell eller Kamik, Dockboots og Ecco har fungert best hos oss.
Ullundertøy er Pierre Robert mest holdbart her i hus (utrolig nok). Janus slites fort hos de største, men hos de minste holder det mer. Er også godt fornøyd med Tom og Trine, Ullvang og Nordheim sin kløfrie ull. Som mellomlag bruker vi hjemmestrikka ull eller tynn/tykk fleece (avhenger av årstid og temperatur).

Last edited:
Back
Topp