Best før og siste forbruksdag

På kylling fisk og meieriprodukter er jeg det

Nei. Lukter og ser på maten før det blir spist/kastet :) hadde kasta mye mat om jeg skulle sett på datoen på alt!!

Er nøye på ferskvarer nå i graviditeten, men ellers kjøper jeg gjerne mat som er satt ned pga kort dato, og klarer lukte meg frem til om jeg tar sjansen når jeg åpner.
Tørrvarer bryr jeg meg lite med datoen på

Er dere nøye på disse datoene?

Det er ikke jeg. ;) Det er jo tull.

Det er vel ikke tull på kjøtt? :/ Spesielt om det står "siste forbruksdag". Nei, det tør(vil) jeg ikke spise :p Og enkelte andre ting, som noen meieriprodukter.

Ellers er jeg kanskje litt for opptatt av det, får litt noia av "gammel" mat, mugg, ekle lukter og slikt. Spesielt nå når jeg er gravid da...

Men tørrvarer, egg, smør osv er jeg ikke så nøye med. :)

På Kylling og fisk er jeg det, ellers lukter og ser jeg på maten. Det meste holder jo mye lenger.

Det er vel ikke tull på kjøtt? :/ Spesielt om det står "siste forbruksdag". Nei, det tør(vil) jeg ikke spise :p Og enkelte andre ting, som noen meieriprodukter.

Ellers er jeg kanskje litt for opptatt av det, får litt noia av "gammel" mat, mugg, ekle lukter og slikt. Spesielt nå når jeg er gravid da...

Men tørrvarer, egg, smør osv er jeg ikke så nøye med. :)

Kjøtt er jeg litt mer nøye på, men tar litt sjanser der også iblant om jeg ikke er gravid og ikke ungene skal spise det. Er generelt forsiktigere når jeg er gravid. :)

Kjøtt ser jeg an og lukter på! Ekstra streng nå som jeg er gravid. Men tørrvarer holder seg lenge! Og hos oss har vi hatt melk over en måned etter utløpsdato faktisk, og den var like god! :P

Nei. :p
"Åh. Denne melka var visst gått ut for to uker siden.. *lukte* hmmm.. *smake*. Æh. Like god enda!"

Jeg er nøye på det når det er siste forbruksdag, men ikke best før.. Da lukter jeg/smaker om det er greit!

Jeg er veldig nøye på sånt. Er sikkert bare tullete av meg, men jeg får helt noija av tanken på å spise ting som har gått ut på dato.. :rolleyes:

På ferskvarer er jeg det, spesielt kjøtt. Men tørrvarer har jeg fortsatt som gikk ut på dato for flere år siden :P

Jeg er ekstremt nøye på sånnt. Kan til og med finne på å kaste mat som går ut på dato om ett par dager :-/

Tenk på hvor dumt det er for både miljø og dyra i matindustrien når en kaster så mye. Det er en skam. :(

Nei jeg er ikke nøye, lukter lukter på maten om jeg skulle være i tvil. Litt mer forsiktig med fisk og kylling enn andre ting da..

Jeg er nøye på siste forbruksdag, men ikke best før. Mannen derimot er veldig nøye uansett :-P

Jeg er veldig nøye ja ;) fryser alltid ned kjøtt i stedet for å kaste det :)

Var veldig nøye før, men har løsnet litt på det. Er det noe som er veldig ferskt, så er det helt uaktuelt å spise det etter datoen som er påført.

Back
Topp