Beskyttelseslaken??

msp84

Flørter med forumet
Hei, jeg ser flere steder at beskyttelseslaken står på handlelisten.
Men hva er dette? Og hvorfor må man ha det? Har lest at man ikke skal ha tisselaken i senga for da puster ikke madrassen, men dette er vel kanskje ikke det samme?

Vi har kjøpt madrass og overmadrass og vanlig laken. 

Håper noen kan komme med noen kloke ord til en forvirret førstegangsgravid :D

Beskyttelseslaken er nok tisselaken ja, vi brukte ikke det i snuppas seng før vi begynte med bleieavvenning, men hadde et i sengen under meg i perioden osm jeg ammet, la det under lakenet slik at vi unngikk masse melkesøl i overmadrassen...
Også veldig praktisk å ha i sengen frem mot fødsel, for kjipt om vannet går i sengen...og kanskje ha i bilen når dere kjører til føden for å beskytte bilsetet...
Men vet ogsåa t en del har behov for de ti sengen til de små, hvis det lekker ut av bleiene, men det hadde vi iallefal aldri behov for....

Vi hadde det i senga til mini hele tiden. Han gulpet, bleien lakk, han siklet og spydde. Har heller tisselaken i senga enn at vi måtte kjøpe ny madrass flere ganger.. :) 

har kjøpt en sånn beskyttelseslapp som legges over madrassen på midten, den er frotè på den ene siden og gummi/plast på den andre siden. Siden den kun dekker midten av madrassen får madrassen puste  siden den dekker bare "kritiske" sonen ;-) 
madrassbeskytter er også et alternativ, finnes både for foreldresengen og barnesengen. Den er ca 5mm tykk og i bomull og trekker opp diverse søl slik at det ikke går inn i madrassen. Har en slik i vår seng, enkel å vaske i tilfelle vannet går i sengen eller melkesøl etc.

du skal ikke ha tisselaken nei, men dry kid har både ammemadrasser og beskyttelseslaken som puster og har alle kvalitetene til en madrass, så disse kan du fint bruke over madrassen.

Back
Topp