Beskymret for lite liv

2012,2016og2017<3

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har kjent for flere uker siden sånne bitte små dunk nederst i magen. Men nå har jeg ikke kjent noe på noen dager og det liker jeg ikke. Det var hver kveld jeg la meg før :( morkaka ligger på bakrevegg også så kan ikke være derfor heller. Ble satt tilbake en uke på oul og er 18+3 i følge den. Men jeg selv og flere privat ul mener lenger. Men uansett burde vel kjenner mer nå som andre gangs?

Både ja og nei. Er ikke vanlig å kjenne liv daglig før i uke 27-28
Har kjent mye en god stund, men vært veldig rolig de siste dagene. På ul var set fullt av liv men kjente ingenting. Går nok bra :) er også andregangs. 21+5 nå.

Vet du hvor morkaken din ligger??
Edit: såg at du hadde skrevet det nå ;)

det er vel litt tidlig å bekymre seg for det? Jordmor sier daglig liv etter uke 25-27...

Du kan jo prøve å drikke iskald sterk saft eller kald cola og se om du kjenner noe da :) kjenner du tre spark på tre timer er alt OK.
Er det de pleier å si på føden

Det kan jo også være at babyen har snudd seg litt og sparker innover i stedet? Da kjenner man ikke noe særlig enda. Uansett, hvis du etter å ha drukket litt kald drikke, cola e.l og det fortsatt ikke skjer noe og du er bekymret, så ta en tlf til jordmoren din. Mye bedre å ta en skyts samtale enn å være bekymret. Selvom man ikke skal kjenne daglig liv før mye senere, så blir man bekymret når man har kjent liv hver dag frem til nå. Håper du får noen beroligende svar fra jordmor, eller at du evt. kjenner litt liv igjen veldig snart :)

Det kan jo også være at babyen har snudd seg litt og sparker innover i stedet? Da kjenner man ikke noe særlig enda. Uansett, hvis du etter å ha drukket litt kald drikke, cola e.l og det fortsatt ikke skjer noe og du er bekymret, så ta en tlf til jordmoren din. Mye bedre å ta en skyts samtale enn å være bekymret. Selvom man ikke skal kjenne daglig liv før mye senere, så blir man bekymret når man har kjent liv hver dag frem til nå. Håper du får noen beroligende svar fra jordmor, eller at du evt. kjenner litt liv igjen veldig snart :)
Er ikke tull engang :P er man litt "bortkjemt" på å kjenne liv så blir det bein tøft når det er rolig!! Dror jeg har drukket litervis med iskald saft den siste mnd :P
Men hjalp veldig på for meg å se ungen i full aktivitet på ul uten at jeg kjente noe ;) :)

Også enig i å ta en Tlf til jm. Usikkerhet fører fort til stress. Siste du trenger nå :)

Tusen takk for svar alle sammen :) er bare jeg som er overhysterisk sikkert. Godt å se at andre ikke kjenner det hele tiden heller. Trodde alle her inne kjente masse både på utsiden og innsiden nå :p håpet jeg skulle være mindre beskymret andre gang jeg, for med første var jeg det hele tiden med blødninger og alt men alt var jo normalt hele tiden. Men nå er jeg helt på nytt igjen gitt :p

Tusen takk for svar alle sammen :) er bare jeg som er overhysterisk sikkert. Godt å se at andre ikke kjenner det hele tiden heller. Trodde alle her inne kjente masse både på utsiden og innsiden nå :p håpet jeg skulle være mindre beskymret andre gang jeg, for med første var jeg det hele tiden med blødninger og alt men alt var jo normalt hele tiden. Men nå er jeg helt på nytt igjen gitt :p
Er mer bekymret nå enn jeg var første gang :P kjenner ikke utenpå enda. Kjent noen bobler i magen i dag. Varierer utrolig mye. Noen dager er det skikkelige spark, andre dager kjenner jeg så og si ingenting :o da går det i isbiter og sterk saft for at jeg skal slutte å bekymre meg :)

Jordmor sa til meg at d var heilt vanlig at man ikkje kjente noko hver dag siden ungen flytter på seg og sparker dit man ikkje kjenner:)

Var på OUL i dag, og jordmor sa hun kjente at frøet sparka...jeg kjente det ikke :o er visst ikke alt vi kjenner. Kommer helt an på hvordan den lille ligger :)

Venter du jente? Jeg er tredjegangs, og syns jeg kjenner mye mindre denne gang enn med de første på denne tiden. De to første var gutter, har hørt at guttebabyer kan sparke litt mer enn jenter. Satse på det gjelder for meg ihverfall Har kjent harde spark 2-3 ganger til nå, ellers bare små bevegelser. Andre dager kjenner jeg noe, men er usikker på om det er babyen el. noe annet

Venter du jente? Jeg er tredjegangs, og syns jeg kjenner mye mindre denne gang enn med de første på denne tiden. De to første var gutter, har hørt at guttebabyer kan sparke litt mer enn jenter. Satse på det gjelder for meg ihverfall Har kjent harde spark 2-3 ganger til nå, ellers bare små bevegelser. Andre dager kjenner jeg noe, men er usikker på om det er babyen el. noe annet
Ja venter jente. Kanskje de er litt slækkere ja. Var ikke akkurat voldsomt med med storesøster heller men alltid tenkt det var mye mer bare jeg ikke merket det pga morkaka. Men brått er gutter mer livlige da se :p

Ja venter jente. Kanskje de er litt slækkere ja. Var ikke akkurat voldsomt med med storesøster heller men alltid tenkt det var mye mer bare jeg ikke merket det pga morkaka. Men brått er gutter mer livlige da se :p
Ja, har hørt det :-) Men skulle ønske hun var like livlige som gutta! Men idag har jeg kjent en del. Er 20 uker idag jippi :-D

Jeg venter gutt, og fortsatt sliter jeg med å kjenne forskjell på luft i magen og babyspark:happy: er 20+2. Men i følge OUL er han lille et skikkelig murmeldyr,så han må nok vokse seg større og sterkere før han får tatt i skikkelig :p

Back
Topp