Beskymra...

Roothii96

Andre møte med forumet
Hei, blir litt beskymra og lurer på om det er noe å beskymre seg over... Sov i sånn ca 4 timer forrige natt og våkna for å jobbe kl 10 om morgningen og jobba helt til kl 4 på natta og sovna ikke før kl 6 om morgningen i dag tidlig, det som beskymrer meg er at vanligvis når jeg legger meg uansett tid så begynner jenta å sparke ganske mye, til og med når jeg bare setter meg ned så begynner hun, men jeg kjente ingenting når jeg la meg i dag tidlig... Blir ganske redd for ar det er noe galt siden jeg pleier å føle hun sparke hver dag og spesielt mye når jeg legger meg til å sove.. Er 20 uker i dag. Please svar, går rundt og er skikkelig redd.. :(

Usikker på hvilken uke man skal kjenne liv hver dag, mener å ha lest her inne at det er etter uke 24? Prøv å drikke litt sterk saft, eller litt cola og legg deg på sofaen å kjenn etter. Hvis du er veldig bekymra, anbefaler jeg deg å ringe føden! De er veldig hyggelige og svarer så godt de kan. Jeg har vært i kontakt med de siden jeg var uke 15-16 for diverse spørsmål og de tar godt imot selv om man er under uke 24:-)

Aktivitetsnivået hos min lille har variert veldig mye fra dag til dag, spesielt i starten når jeg begynte å kjenne spark. Du kan prøve å spise også legge deg ned på sofaen eller i sengen å slappe av å kjenne etter. Hvis du er veldig bekymret så kontakt føden. Ønsker deg lykke til <3

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Det er fortsatt tidlig, og du kjenner ikke alle bevegelsene til babyen. Jeg tror du skal stresse og sove lite over lengre tid før det er farlig. Tror også det i første omgang er mer belastende for deg enn for babyen. Prøv å slappe av, så kommer det plutselig et bekreftende spark :-)

Begynte å kjenne masse spark nå igjen.. Tusen takk for svar dere! Det roa meg ganske mye ned, føler meg ganske dum for å ha overreagert sånn.. Sorry

Hvis du er bekymret for sånne ting så er det best at du tar kontakt med fødeavdelingen hvor du har fått fødeplass :)

Skjønner det godt. Var 3 dager denne uka jeg ikke kjente noe... blir helt tullete :p kjente heldigvis noe dag 4, ellers hadde jeg nok ringt jm... tror de er vandt til at vi "overreagerer" og blir nervøse, så bare å ringe en gang for mye enn for lite :)

Hei, blir litt beskymra og lurer på om det er noe å beskymre seg over... Sov i sånn ca 4 timer forrige natt og våkna for å jobbe kl 10 om morgningen og jobba helt til kl 4 på natta og sovna ikke før kl 6 om morgningen i dag tidlig, det som beskymrer meg er at vanligvis når jeg legger meg uansett tid så begynner jenta å sparke ganske mye, til og med når jeg bare setter meg ned så begynner hun, men jeg kjente ingenting når jeg la meg i dag tidlig... Blir ganske redd for ar det er noe galt siden jeg pleier å føle hun sparke hver dag og spesielt mye når jeg legger meg til å sove.. Er 20 uker i dag. Please svar, går rundt og er skikkelig redd.. :(
Jeg hadde 3!!! dager uten noe bevegelse omtrent, men heldigvis så rører hun mye på seg nå og kjenner godt med liv hver dag ❤️

Uff, er ikke noe godt å være så bekymret! Hun lå sikkert med ryggen mot magen din, og som er skrevet over er det ca uke 24 som man skal kjenne liv hver dag. Men hvis det skjer igjen kam du drikke iskald brus/saft med sukker og legge deg ned så du kjenner ordentlig etter. Hvis du ikke kjenner noe da og er veldig bekymret ringer du føden der du har fødeplass. De er sikkert veldig hjelpsomme ☺

Prøv litt kald saft og legg deg på sofaen:-) hvis du i tillegg trykker litt rundtforbi så kjenner du nok mini:-):-) kald drikke gjør at mini våkner og sukker gjør at ho beveger seg. Håper det begynner å bevege seg inni der:-)

Back
Topp