Beskriv

kriol

Andre møte med forumet
en normal hverdag for dere? forholdet til mannen, babyen osv? aner ikke hva som er normalt. her koser jeg meg med babyen hele dagen, fram til mannen kommer hjem.. da går vi hverandre på nervene straks han kommer inn døra, krangler, kjefter, og han bruker all sin tid på å trykke på pc og mobil, før han drar i garasjen og holder på der fram til leggetid:-(

Vi krangler sjeldent.
Vi sitter ofte å trykker på hver vår pc når barna er lagt:oops: men sitter også sammen å ser på tv.
Nå dom vi har to gutter har vi liksom en hver å ordne. Gubben tar storebror siden jeg ammer lillebror.
Legger oss som regel sammen i ukedagene, men i helgene sitter han gjerne oppe litt (masse) lenger.

Jeg er alene mesteparten av uka da..han er borte på jobb, så det er normalt for oss. Så jeg styrer og steller med hus og barn hele uka (fra Mandag til fredag) Men når han kommer hjem, vier han all sin tid til meg og gutta våre! Han er rett og slett fantastisk! Han koser, mater leker og steller! Han kan ikke skrytes nok av <3
Forholde oss i mellom har vært litt svingende, siden vi begge har gått på veggen, med en vilter toåring og en baby med kolikk. Men det har kommet seg.

Jeg har selv ikke vokst opp med en slik far, som min samboer er. Min far var nesten aldri hjemme, og når han var hjemme, så han på data, tv eller var ute i garasjen. Han tilbringte aldri noen av sin tid sammen med meg eller søsknene mine... Må si at det er et sårt tema enda. Så fra mitt stå sted som datter, hadde jeg virkelig ønsket av hele mitt hjerte at min far viste at han brydde seg om oss... Men er nå 25 og han er fortsatt den samme... Har en mamma som har viet live sitt til sine barn! sjønner ikke at hun holt ut med han i 22 år!

Føler med deg, og må bare si at det skal ikke være slik! Dere er to om dette.... Sender deg en stor varm klem! :) Håper det løser seg.

Her og krangler vi sjelden. Er litt misnøye rundt at vi får lite kjærestetid og intimitet. Men pappen er veldig engasjert i ungen og leiker og koser med han når han er heime. Bytte bleie og slikt gjer han om eg ber han om det, men kjem ikkje på det av seg sjølv.

Uten å skryte for mye, men vi har det egentlig kjempefint! Jeg leverer storebror i barnehagen etter at mannen har dratt på jobb, på formiddagen er jeg og mini sosiale eller pusler i huset, rydder og vasker. Jeg henter storebror og lager middag til mannen kommer hjem. Ettermiddagene går altfor fort.. Men mannen min er utrolig flink å bruke tiden sammen med barna, i all hovedsak storebror. Nå i det siste har lillebror funnet ut at det er ganske åkei å ligge på gulvet sammen med de andre to, så da får jeg en stund for meg selv.. Det er deilig, selv om jeg som oftest bare sitter i sofaen med beina høyt den stunden det varer... :p

Kveldsstellet er det som oftest jeg som tar med begge, da mannen har trening og klubb tre dager i uken, pluss at han innimellom er borte på besøk og lignende. Jeg steller begge guttene, legger storebror først og lillebror ammes og legges etterpå. Så er det meg-selv-tid igjen. Storkoser meg og kunne ikke hatt det bedre :)

Nå høres det ut som mannen aldri er hjemme, men det føles ikke slik siden han er så fullstendig tilstede de timene vi har sammen, vi og barna. Det er sjeldent at han sitter med data eller telefon på ettermiddagene. Jeg synes han er fantastisk <3

Åh, dere er heldige.... Drømmer om å ha det slik. Jeg vil bare flytte fra idioten her og starte på nytt, men er så redd for å være ensom, og redd for å ikke finne meg en mann.. Vanskelige tider dette her for meg gitt. Alle klemmer mottaes med åpne armer<3

Åh, dere er heldige.... Drømmer om å ha det slik. Jeg vil bare flytte fra idioten her og starte på nytt, men er så redd for å være ensom, og redd for å ikke finne meg en mann.. Vanskelige tider dette her for meg gitt. Alle klemmer mottaes med åpne armer<3
du får en stoor klem herfra! Jeg har stor tro på at de som vil kan klare å holde sammen og ikke minst, klare å ville holde sammen. Tror du ikke dere kan finne tilbake til det som gjorde at dere ble et par i utgangspunktet? Det er jo en liten unntakstilstand rett etter man har fått et barn, mange nye ting som må falle på plass og forventninger som må avklares. Kanskje dere trenger en skikkelig prat?

Diger klem til deg!!
Men har det alltid vært slik?
Det er mange som sliter i begynnelsen når et nytt barn er kommet. Kanskje det går seg til?
Kanskje dere kunne ta kontakt med familievernkontoret eller helsestasjonen?

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Ein normal kvardag: sambo står opp med storebror, leverar han i bh og reiser på jobb. Eg og lillebror kosar oss heime, tar husarbeid og lagar middag til sambo og storebror kjem heim.

Me et middag og etter middag deler me oss stort sett slik at ein styrer med nettbutikken vår (stort sett sambo), og ein leikar med ungane.
Sambo legg som regel storebror. Om kveldane er eg tv slave og Bv slave, mens sambo jobbar og er dataslave;)

Eg ville tatt ein skikkelig prat om følelsar og forventningar i forhold til å bli foreldre osv. Sambo hadde fødselsdepresjon etter me fekk førstemann, og det tok lang tid før nokon av oss forstod kvifor han var så likegyldig til alt. Me hadde det tøft ei stund begge to, men kom oss gjennom det ved hjelp av god kommunikasjon. Masse lykke til:)

God klem til deg! Håper dåke får snakka skikkelig ut og ordna opp på det eine eller andre viset!

Back
Topp