Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men med barn nr 3 er jo livet ei eneste rutine i utgangspunktet da
Jeg står opp 07.30 - baby pleier sove til 8-9 ca. Hvis ho har spist etter 06.00 lar jeg ho bare sove. Har ho ikke spist etter det vekker jeg ho for å amme før vi leverer storesøster i bhg. Så har ho en hvil når vi kommer hjem, den pleier være en time eller 2. Så gjør ho akkurat som ho vil frem til vi går å legger oss. Da sover ho hele natta igjen. Kun oppe å pupper litt Gjør lite for å etablere rutiner enn så lenge, ho sover på nettene, det holder enn så lengeMen med barn nr 3 er jo livet ei eneste rutine i utgangspunktet da
Jeg står opp 07.30 - baby pleier sove til 8-9 ca. Hvis ho har spist etter 06.00 lar jeg ho bare sove. Har ho ikke spist etter det vekker jeg ho for å amme før vi leverer storesøster i bhg. Så har ho en hvil når vi kommer hjem, den pleier være en time eller 2. Så gjør ho akkurat som ho vil frem til vi går å legger oss. Da sover ho hele natta igjen. Kun oppe å pupper litt
Hadde jo vært fint med litt kveld etterhvert. På ei annen side er vi en mamma-gjeng på feltet her som ofte treffes å spiller kort eller bare drøser litt. Da er det fint å ha en baby jeg bare kan putte i vogna å ta med meg rundt. Så tenker at når jeg ser baby sover godt på kvelden skal jeg støtte oppunder de rutinene, men enn så lenge gjør jeg ingenting for å fremme de. Når alt dette er sakt ser jeg tydelig at ho søker mer kontakt når ho er våken, at våkenperiodene blir lengre og hvilende lengre og skjeldnere. Så rutinene innhenter oss nokk snart
![]()
Han er også slavisk maks våkentid 1,5 time og vanskelig for å finne roen om vi ikke er hjemme. Så han blir rutine uten at jeg egentlig ønsker det så slavisk
Kan jo prøve å bytte til sportsdel - ja vet det er tidlig, og du bør nokk i såfall begrense hvor mye han er i vogna. Men mange synes gjerne det er bedre hvis de får opp å se littHøres veldig bra ut! Skulle ønske jeg hadde en baby jeg kunne tatt med meg i vogn. Han her missliker den så føler meg veldig stuck til hjemmetHan er også slavisk maks våkentid 1,5 time og vanskelig for å finne roen om vi ikke er hjemme. Så han blir rutine uten at jeg egentlig ønsker det så slavisk
Blir litt ensformig og skulle ønske jeg kunne dratt mer ut med han
![]()

Har tenkt på det. Vet du hvorfor de ikke skal bruke sportsdel før 6 mnd? Jeg har emmaljunga, tror den er ergonomisk eller hva det heter. Vet ikke hva det evt betyr hellerKan jo prøve å bytte til sportsdel - ja vet det er tidlig, og du bør nokk i såfall begrense hvor mye han er i vogna. Men mange synes gjerne det er bedre hvis de får opp å se litthar ei bugaboo vogn selv, på den kan jeg vippe baggen opp i hodeenden, så ho ser meg når vi triller. Det hjelper hvis ho våkner og er urolig
Jeg har tidenes FOMO, og fyker rundt overalt med baby, heldigvis går det veldig bra, ho er med og virker fornøyd med det. Må tidvis sette av dager til å være hjemme å kose på sofaen, både for å roe litt ned for hennes del med og for å huske å nyte denne tida når ho er liten, er tross alt siste gang, tror jeg
![]()
Idag er det såå fint vært her! Men orker ikke kampen om vognen
kjenner jeg er litt sjalu på deg som kan fyke rundtDet har vel med belastning på hofter å gjøre. Men jeg tenker at alt må sees litt i perspektiv. Hvis du føler et behov for å komme deg ut så prøver du med sportsdel, så tar du han heller ut når du kommer hjem så han ikke sover i lange strekk i vogna da. For baby har det ikke bra hvis du ikke har det bra og motsatt. Så om det gir deg en bedre hverdag bør det være innafor. De er vel rimelig klar på at bæring på mage med baby utover heller ikke er ergonomisk riktig, ser mange gjør det likevel. Og en ergonomisk sportsdel kan umulig være forskjellig fra en vippestol. Å det sier de jo er greit, men at de ikke bør sitte der heeele tiden bare. Kan jo evt prøve med bæretøy hvis du ikke har prøvd det ennå, kan jo være han liker det bedre?Har tenkt på det. Vet du hvorfor de ikke skal bruke sportsdel før 6 mnd? Jeg har emmaljunga, tror den er ergonomisk eller hva det heter. Vet ikke hva det evt betyr hellerHan er straks 70 cm så liggedelen begynner å bli for liten også
kjenner jeg er litt sjalu på deg som kan fyke rundt
![]()
AhDet har vel med belastning på hofter å gjøre. Men jeg tenker at alt må sees litt i perspektiv. Hvis du føler et behov for å komme deg ut så prøver du med sportsdel, så tar du han heller ut når du kommer hjem så han ikke sover i lange strekk i vogna da. For baby har det ikke bra hvis du ikke har det bra og motsatt. Så om det gir deg en bedre hverdag bør det være innafor. De er vel rimelig klar på at bæring på mage med baby utover heller ikke er ergonomisk riktig, ser mange gjør det likevel. Og en ergonomisk sportsdel kan umulig være forskjellig fra en vippestol. Å det sier de jo er greit, men at de ikke bør sitte der heeele tiden bare. Kan jo evt prøve med bæretøy hvis du ikke har prøvd det ennå, kan jo være han liker det bedre?![]()
Nei her sover han i vippestolen på laveste nivå, foreløpig kun det som har funket på soving dagtid. Jeg leste foresten at bagdel på emmaljunga er til kun maks 9 kg. Lillegutt var 8650 g forrige onsdag så han bekker 9 kg langt før 6 mndJeg har en bugaboo buffalo selv, men går utifra det går med fox og. For prinsippet er vel det samme med at man bruker samme stamme til bag og sittedel? Har iallefall en sånn klips bak på vogna midt bak der kalesjen går over. Vipper den opp så kan jeg vippe baggen opp og nedKka- hvordan vipper du opp liggedelen på Bugaboo?har Bugaboo fox3 selv, og baby hater å ligge i den
Ja, hadde bare prøvd den sittedelen, hadde ikke en gang hatt dårlig samvittighet. Men gjerne tenkt på at han ikke satt for lenge i starten. Ja, kjenner til det, min første var og er utrolig lang. Og derav også ganske tung. Vokste tidlig ut av bilstol og måtte kjøpe nytt bakovervendt fordi isofix seter kun er godkjent til 18kg. Han var jo 18kg og alt for høy for det setet vi hadde kjøpt allerede før han var 3 år.. har etter det sverga til beltemontert sete nr 2.Ahprøvd bæresele en gang men han likte den ikke
Nei her sover han i vippestolen på laveste nivå, foreløpig kun det som har funket på soving dagtid. Jeg leste foresten at bagdel på emmaljunga er til kun maks 9 kg. Lillegutt var 8650 g forrige onsdag så han bekker 9 kg langt før 6 mnd
Da er det ikke så mye annet valg heller enn å prøve sportsdelen tenker jeg
Har funnet ut det er litt problematisk med stor men liten gutt
Alt blir for kort eller han er for tung lenge før tiltenkt bruksperiode på ting! Takk for tips<3
Prøver i morgen!Ja, hadde bare prøvd den sittedelen, hadde ikke en gang hatt dårlig samvittighet. Men gjerne tenkt på at han ikke satt for lenge i starten. Ja, kjenner til det, min første var og er utrolig lang. Og derav også ganske tung. Vokste tidlig ut av bilstol og måtte kjøpe nytt bakovervendt fordi isofix seter kun er godkjent til 18kg. Han var jo 18kg og alt for høy for det setet vi hadde kjøpt allerede før han var 3 år.. har etter det sverga til beltemontert sete nr 2.
Vi kjøpte nettopp ny bilstol til over 5 k, besafe. Den er allerede satt opp på høyeste nivå til hodet. Så spent på hvordan dette blir etter hvert! Maks 13 kg på de stolene så holder vell en liten stund til
Vet du hvilke stoler som en kan bruke når baby bekker 75 cm eller kg's grensen? Regner med han gjør det lenge før han egentlig skal bytte bilstol..Har tenkt på det. Vet du hvorfor de ikke skal bruke sportsdel før 6 mnd? Jeg har emmaljunga, tror den er ergonomisk eller hva det heter. Vet ikke hva det evt betyr hellerHan er straks 70 cm så liggedelen begynner å bli for liten også
![]()
Kka- hvordan vipper du opp liggedelen på Bugaboo?har Bugaboo fox3 selv, og baby hater å ligge i den
Har tenkt på det. Vet du hvorfor de ikke skal bruke sportsdel før 6 mnd? Jeg har emmaljunga, tror den er ergonomisk eller hva det heter. Vet ikke hva det evt betyr hellerHan er straks 70 cm så liggedelen begynner å bli for liten også
![]()

Har henta sportsdelen nå og skal se på den når lille våkner fra etterlengtet duppHusk at du kan vippe sportsdelen bakover i liggende posisjon. Det blir som at de ligger, men bena har jo en liten knekk ved knærne. Men mulig han ikke vil det heller siden han ikke vil legge i bagvogna.
Mener det er 4 ulike posisjoner du kan ha på sportsdelen så han trenger uansett ikke å sitte for å få sett litt mer. Lykke til![]()
har trua!