Beskjed fra lege

Mammatil2

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg har fått beskjed av legen om å ikke løfte, grunnet blødninger. Tenkte ikke på og spørre hva han la i det. Så.. Hva vil dere lagt i det?
Altså, hva er OK og hva er ikke OK?
Jeg har små barn fra før, og jobber i tillegg i en barnehage :happy:

Du merker om du løfter feil eller for mye, begrens deg etter din egen kropp og ikke press deg selv :-) Hvis du tenker deg at du løfter noe tungt, så kan du sikkert erindre at mye muskler der nede og i området brukes. Disse skal du ikke provosere :-) Etter KS skal man ikke løfte. Da er regelen at man kan løfte sin baby, men ikke noe tyngre eller mer enn det.

Du merker om du løfter feil eller for mye, begrens deg etter din egen kropp og ikke press deg selv :) Hvis du tenker deg at du løfter noe tungt, så kan du sikkert erindre at mye muskler der nede og i området brukes. Disse skal du ikke provosere :) Etter KS skal man ikke løfte. Da er regelen at man kan løfte sin baby, men ikke noe tyngre eller mer enn det.

Jeg er dessverre ikke så flink til å lytte til kroppen min, men nå siden det ikke er bare meg å tenke på, må jeg nok det :happy:

Jeg har fått beskjed av legen om å ikke løfte, grunnet blødninger. Tenkte ikke på og spørre hva han la i det. Så.. Hva vil dere lagt i det?
Altså, hva er OK og hva er ikke OK?
Jeg har små barn fra før, og jobber i tillegg i en barnehage :happy:

Du skal ikke løfte noe tungt. Husker mine forrige svangeskapet som endte dårlig. Hørte ikke etter kroppen min og jeg jobba mye og hadde tillegg vondt rygg. Har lært mye av det og løfter nesten ingenting folk er jo forskjellig og kroppen vår reagerer også forskjellig du må nesten høre på kroppen din og være forsiktig hvertfall den 1trim. Hør på legen din. Det skal nok går bra

Tenk at det ikke skal være så tungt at du må bruke lår/bein for å løfte, om du skjønner :) skal være slik du ikke må ta i. Vet legen hva du jobber med? Han/hun hadde vel sykmeldt deg isåfall dersom de mente arbeidet ditt var for tungt?:-) er du usikker ville jeg ringt, men tenk uansett å unngå alt du er usikker på eller som du evt kjenner litt ubehag ved.

Jeg fikk den beskjeden sist, det tungeste jeg bar var poser med matvarer :p mulig jeg dro den litt langt, og hadde ikke barn hjemme da. Høres vanskelig ut ift jobb! Kan du jobbe mer med de eldre som ikke trenger å løftes så mye?

Høres ut som legens råd matcher dårlig med å jobbe i barnehage! Jeg ville ringt han og diskutert på nytt..Hvis du ikke skal kunne løfte barna bør han vel gi deg sykmelding.

Takk for svar alle sammen :happy:
Jeg skal til legen i morgen av andre grunner, så tenker jeg tar dette opp med han en gang til, så jeg får litt mer klarhet i hva jeg kan og ikke! :)

Back
Topp