Besafe vs. Maxi cosi

Luckie

Elsker forumet
Jeg føler Besafe Izi Go Modular er så mye tettere/trangere inni enn hva Maxi Cosi pebble feks er.... Begge da uten nyfødtinnleggene...
Hva er deres erfaring dere som har disse stolene? Og er vel forskjell på beltene og..? Besafe har fempunkts men Maxi Cosi trepunkt?

Mini er på en måte trøkt nedi Besafe stolen vår... noe som sikkert er bra og veldig trygt... Bare reagerte på at en baby på samme størrelse i en Maxi Cosi stol satt mye *løsere* i mangel på et annet ord.... mye mindre beskyttelse rund babyen da.... og antagelig mye lettere og løfte baby ut enn i Besafe stolen.. føler jeg moser mini :nailbiting:

Vi har maxi cosi rock, den har trepunktsele, men den kan justeres ganske mye så hvis ungene har sittet løst kan det være strammingen. Pearl, som er stol nr to i vårt sett, har fempunktssele.
Noe mer enn det kan jeg ikke si siden vi ikke har fått ungen enda eller hatt de nyere besafe-modellene i familien.

De oppfyller samme krav til tester så jeg tror det er smak og behag + tilpassing i bil som er viktig for folk altså..

Vi har maxi cosi rock, den har trepunktsele, men den kan justeres ganske mye så hvis ungene har sittet løst kan det være strammingen. Pearl, som er stol nr to i vårt sett, har fempunktssele.
Noe mer enn det kan jeg ikke si siden vi ikke har fått ungen enda eller hatt de nyere besafe-modellene i familien.

De oppfyller samme krav til tester så jeg tror det er smak og behag + tilpassing i bil som er viktig for folk altså..

Ja...tenkte mer på rundt selve babyen... ikke selene....men er mye mer luft og rom rundt babyen hode osv i en Maxi cosi stol uten nyfødinnleggene....

Maxicosi har som regel god plass ja. Men enda ble eldste for tykk for den stolen og måtte over ganske tidlig. Nr 2 var litt tregere. Er spent på nr 3. Nå har vi en annen type maxicosi stol da. Ikke anbefalt å kjøpe maxicosi som stol nr 2. De går kun til 87 cm bakovervendt. Var akkurat å så på sånn stil og likte den ene maxicosi stolen men da måtte jo babyen snus før love tillater det.

Maxicosi har som regel god plass ja. Men enda ble eldste for tykk for den stolen og måtte over ganske tidlig. Nr 2 var litt tregere. Er spent på nr 3. Nå har vi en annen type maxicosi stol da. Ikke anbefalt å kjøpe maxicosi som stol nr 2. De går kun til 87 cm bakovervendt. Var akkurat å så på sånn stil og likte den ene maxicosi stolen men da måtte jo babyen snus før love tillater det.
Vår går til 105 cm. Pearl xp. Ikke kan den snues fremovervent heller på vår base.

De har god plass ja? Ikke bare synet som bedrar der altså... For i vår Besafe stol så får jeg jo nesten ikke tak på ungen når jeg skal løfte ut fordi han sitter så trangt hehe... Han er god og rund, men ikke sååå bolle heller så synes det er litt rart... men ifølge bruksanvisnign så skal det ikke taes ut mer innlegg enn jeg alt har gjort...

Vår går til 105 cm. Pearl xp. Ikke kan den snues fremovervent heller på vår base.
Den hadde de ikke en gang der. De nye maxicosi som de hadde i butikken går ikke lengre enn til 87 cm. Jeg leste på alle sammen og spurte de som jobbet der.

De har god plass ja? Ikke bare synet som bedrar der altså... For i vår Besafe stol så får jeg jo nesten ikke tak på ungen når jeg skal løfte ut fordi han sitter så trangt hehe... Han er god og rund, men ikke sååå bolle heller så synes det er litt rart... men ifølge bruksanvisnign så skal det ikke taes ut mer innlegg enn jeg alt har gjort...
Mi var ordentlig bolle og kunne kun bruke maxicosi sitt sete. Måtte også bytte til stol nr 2 når hu var 6-7 mnd fordi hu ble for tjukk.

Den hadde de ikke en gang der. De nye maxicosi som de hadde i butikken går ikke lengre enn til 87 cm. Jeg leste på alle sammen og spurte de som jobbet der.
Det er bare skikkelig dårlig av dem å ikke ha inne ordentlige alternativer!

Redd det skjer her også...ser ikke for meg at han kan bruke den opp mot året siden den allerede er trang nå....

Ikke noe å være redd for, stol nr 2 er uansett tryggere. Ikke nødvendig å ha de i babystol til de er nærmere året, vi byttet ved 7 mnd, helt perfekt :)

Jeg har jo bare prøvd maxi Cosi Pebble Plus, men han satt fint rundt 3-4 mnd, da var han 8-9kg tung. Vi byttet rett før han var 6 mnd for da var det absolutt ikke plass, og det skal visst være sikrere med det neste setet så det er greit å bytte så snart de er store nok. Han var likevel varm og våt av svette i sete og sommeren da.
Vi brukte da neste sete med mest mulig bakoverlent posisjon fordi han ikke kunne sitte selv, men gikk over til den oppreist stillingen når han var sterk nok.

Jeg er helt enig, vi ha besafe izi go i den ene bilen, der har vi bytta til stol nummer 2 nå. I den andre bilen har vi maxi cosi, den føles romslig enda. Vi har en liten bolle, så det blei altfor trangt i besafe. Liker veldig godt besafe når de er små da, føler de sitter godt hjem fra sykehuset og sånn.

Back
Topp