Besafe Izi Plus

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Dere med dette bilsetet.
Hvilken bil har dere ? Har dere to stk av dette setet i bilen ?

Setet tar jo mye plass men er så lang brukstid, så komfortabelt for frøkna og vi ønsker det samme til neste som kommer. Må uansett ha ny bil men lurer på om det er flere med dette setet og evt hvilken bil dere har eller om det er andre seter som er like GODE som plus. :happy:

Vi har det setet. Vi har Ford Mondeo. Det er fortsatt litt trangt i forsetet, byttet fra Ford Focus der ingen kunne sitte i passasjersetet foran pga setet. Vi testet setet i en Scoda Superb, da var det null stress med plass. Men vi syns Superb ble litt for dyr. Vi kommer til å måtte ha et annet sete til nr 2, for det må være litt bedre plass for førersetet. Vi har testet mange biler før vi endte med Mondeo. Nr 2 blir å ta over izi plus setet når første har vokst ut av det, blir sånn vi løser det om det setet vi kjøper til nr 2 ikke varer like lenge.

Vi har setet. Det er enormt, og både mannen og jeg er lange, så vi har bena opp i dashbordet når vi sitter i passasjersetet. Storebror skal over i Klippan Century nå, som er det setet man kan bruke aller lengst bakovervendt. Han er 4.5 år og over 1.20 lang, men ønsker å ha han bakovervendt enda i noen år. Da er det kun Klippan som duger. :)

Vi har forresten XC60 og V70.

Vi hadde to av dette setet fram til eldste begynte med beltestol.
Vi har Volvo 850 og den har ganske mye plass.
Til og med nok til at en voksen person kan sitte i mellom barnesetene. Det er hekler ikke noe problem før oss som sitter foran. Var egentlig nødt til å dra setene bakover før å gi støtte til setene. Selv for mannen med lange bein har mer enn nok plass.

Vi har hatt det i Volvo xc70 og Ford Kuga sports edition. Null problem i noen av dem. Men i kugaen er det mye bedre plass.
Jeg er bare 162, men ikkenoe problem for dem på nærmere 180 å sitte foran i Kugaen. I volvoen kanskje ikke særlig lengre enn 170.

Rav4. Det er sånn passe trangt i framsete. Men det går fint an å sitte der :)

Vi hadde det i en Toyota avensis. Jeg satt fint foran det, men for noen høyere hadde det blitt trangt.

Dere med dette bilsetet.
Hvilken bil har dere ? Har dere to stk av dette setet i bilen ?

Setet tar jo mye plass men er så lang brukstid, så komfortabelt for frøkna og vi ønsker det samme til neste som kommer. Må uansett ha ny bil men lurer på om det er flere med dette setet og evt hvilken bil dere har eller om det er andre seter som er like GODE som plus. :happy:
Har en Volvo. Det tar ikke mer plass enn andre seter, det var det eneste setet vi fant som passer i vår bil :p

Har en Volvo. Det tar ikke mer plass enn andre seter, det var det eneste setet vi fant som passer i vår bil :p
Akkuratt.. vi har Volvo V60 og framsetet må jo stå helt langt framme..

Joda, men problemet for oss blir jo med nr 2 på vei, mannen er 186 så blir ikke plass bak setet hans
samme her. Mannen er 188,så hun sitter bak meg ;) Dvs vi kunne ikke byttet så jeg kjørte.

Sånn jeg sitter nå, kunne jeg fint vært høygravid.

samme her. Mannen er 188,så hun sitter bak meg ;) Dvs vi kunne ikke byttet så jeg kjørte.

Sånn jeg sitter nå, kunne jeg fint vært høygravid.
Men hva gjør dere mtp et nytt barn og behov for sete bak mannen ?

Vil vel tro at en av få (om ikke den eneste) bilen jeg hadde prøvd meg på to iZi plus i er Skoda Superb.
Har hatt/har setet i Mazda 6 (-06 og -13 mod), Mazda CX-5, Opel Signum og hadde ikke vurdert to stk i noen av bilene.

Men hva gjør dere mtp et nytt barn og behov for sete bak mannen ?
Vi hadde ikke izi plus til frøkna, men besafe combi x3 (eller hva det nå heter). Jeg vet ikke hvordan de er i str med hverandre, men det er et stort sete, det vi også har. Så vi kjøpte et nytt til frøkna (axkid, som forhåpentligvis holder ut bakovervendt perioden) og lillegutt overtok besafe. Frøkna sitter bak samboer da hun kunne sitte litt mer rett opp enn lillegutt, mens han sitter bak meg da jeg trenger mindre benplass :p

Har Skoda octavia RS. Null problem for den foran. I Volvo v50 måtte vi ha det i midten og i golfen gikk det fint å ha det bak passasjeren :-) I kuga ble det veldig trangt i forsetet, er 173. Har forsåvidt kjøpt et axkid minikid til lillebror. Det er litt mindre, men han kan overta izi plus når storebror kan sitte framovervendt.

Vi hadde ikke izi plus til frøkna, men besafe combi x3 (eller hva det nå heter). Jeg vet ikke hvordan de er i str med hverandre, men det er et stort sete, det vi også har. Så vi kjøpte et nytt til frøkna (axkid, som forhåpentligvis holder ut bakovervendt perioden) og lillegutt overtok besafe. Frøkna sitter bak samboer da hun kunne sitte litt mer rett opp enn lillegutt, mens han sitter bak meg da jeg trenger mindre benplass :p
Ah, verdt å sjekke ut da, hvilken bil har dere?

Back
Topp