Besafe izi modular

Mamma2010,2014&2015

Betatt av forumet
Noen som har prøvd di nye setene i fra besafe, er nysgjerrig på både baby stol og nr 2 stol :) vil gjerne høre positivt / negativt :)

Vi har kjøpt modular med sete nr 2. Vi har den i konebilen (BMW 1-serie) og det tar veldig liten plass.

Mini liker seg bedre i besafe izi kid i-size, men modular fungerer fint:)

Vi har kjøpt modular med sete nr 2. Vi har den i konebilen (BMW 1-serie) og det tar veldig liten plass.

Mini liker seg bedre i besafe izi kid i-size, men modular fungerer fint:)

Er det mye forskjell på str på di to setene? :)

Er det mye forskjell på str på di to setene? :)

Er ganske stor forskjell ja. Vi har izi kid i en Volvo V70 og da er det ok med benplass i passasjersetet. Så må ha ganske romslig bil for å ha god plass til det.

Er ganske stor forskjell ja. Vi har izi kid i en Volvo V70 og da er det ok med benplass i passasjersetet. Så må ha ganske romslig bil for å ha god plass til det.

Ok, ja har god plass i bilen så det er ikke noe problem :) har en Ford s-max
Hvordan synes du plassen til barnet er oppi sete?

Ok, ja har god plass i bilen så det er ikke noe problem :) har en Ford s-max
Hvordan synes du plassen til barnet er oppi sete?

Min gutt er 21mnd nå og har god plass i setet. Er et sitteinnlegg man skal ta bort ved ca 2 år, så da utvider man plassen:) Er veldig fornøyd!

Min gutt er 21mnd nå og har god plass i setet. Er et sitteinnlegg man skal ta bort ved ca 2 år, så da utvider man plassen:) Er veldig fornøyd!

Høres jo veldig bra ut! :) tusen takk for hjelpende svar :)

Vi er såvidt begynt å bruke babystolen, og sammenligner vi med de storesøster hadde for ti år siden er det skjedd mye! :cool: Vi synes dette setet er veldig lett å montere, både med og uten basen, men det er kanskje alle nye seter?

Lillemann på tre kilo sitter/ligger stødig og godt, og her er likevel mye plass til å vokse på etter hvert som vi tar bort putene. Det er også god plass til teppe/pose. (La merke til en del nybakte fedre som bar bilstolen I en rar vinkelen for at ikke teppet skulle skli av, det slapp vi).

Kalesjen er større enn på iZi kid, og beskyttet godt når snøen kom overraskende på oss. Magnetene som holder åpne belter unna, er geniale!

Negativt: Det var litt vanskelig å sette på igjen øverste del av trekket etter vask. Det er en del som må lirkes på plass bak kalesjen.

Vi er såvidt begynt å bruke babystolen, og sammenligner vi med de storesøster hadde for ti år siden er det skjedd mye! :cool: Vi synes dette setet er veldig lett å montere, både med og uten basen, men det er kanskje alle nye seter?

Lillemann på tre kilo sitter/ligger stødig og godt, og her er likevel mye plass til å vokse på etter hvert som vi tar bort putene. Det er også god plass til teppe/pose. (La merke til en del nybakte fedre som bar bilstolen I en rar vinkelen for at ikke teppet skulle skli av, det slapp vi).

Kalesjen er større enn på iZi kid, og beskyttet godt når snøen kom overraskende på oss. Magnetene som holder åpne belter unna, er geniale!

Negativt: Det var litt vanskelig å sette på igjen øverste del av trekket etter vask. Det er en del som må lirkes på plass bak kalesjen.
Hei! Ser at dere er fornøyd med dette setet, og at babyen deres sitter fint i det. Vi får ikke lillemor til å sitte noe godt i setet. Vinkelen blir så bratt, og hun tipper framover med hodet. Noen tips til hvordan man kan få henne til å sitte bedre?

Er det andre som har erfaringer?

Hei! Ser at dere er fornøyd med dette setet, og at babyen deres sitter fint i det. Vi får ikke lillemor til å sitte noe godt i setet. Vinkelen blir så bratt, og hun tipper framover med hodet. Noen tips til hvordan man kan få henne til å sitte bedre?

Er det andre som har erfaringer?

Det problemet har ikke vi. Er bilsetet skrått? Er støttebeinet montert for høyt?

Det problemet har ikke vi. Er bilsetet skrått? Er støttebeinet montert for høyt?
Nei, vi var innom hos forhandleren og fikk hjelp til å montere det riktig. Har prøvd meg litt fram med den puta som skal støtte hodet på sidene, det er mulig vi ikke har stilt det inn i riktig høyde... Jeg får Google litt og se om jeg finner en løsning ;)

Det problemet hadde jeg med min sønn da han var baby, og det vedvarte etter vi bytta stol også. Ser rett og slett ut til at han bare er litt tung i hodet, han faller nesten alltid forover med hodet når han sovner i bilen, enda! Så hvis noen andre har tips på ei løsning tar jeg og gjerne imot ;)
Forresten så kan det hjelpe litt å regulere hvor langt ned i stolen babyen ligger, kanskje må den flyttes pittelitt opp eller ned, prøv dere frem

Back
Topp