BeSafe iZi Go Modular vs Maxicosi Pebble Plus

Linus84

Flørter med forumet
Hej flickor!

Jeg postet denne opprinnelig i utstyrsgruppa mor og barn, men skulle gjerne hatt flere svar / råd :)

Jeg er i villrede på hvilken bilstol vi skal velge.
Jeg vet vi skal ha isofix-base, og det står mellom BeSafe iZi Go Modular og Maxicosi Pebble Plus.
Hvis det har noe å si: vi venter en liten jente (verken jeg eller barnefar er store av vekst) og jeg har hørt at besafe sin sånn sett kan passe oss bedre...?
Hva er deres erfaringer?
Til opplysning: vi kan få maxicosi 850 kr billigere enn besafe. Men jeg syns besafe ser lekrere ut, og dessuten har den 5-punkts sele mens maxi har 3. Maxi derimot har en veldig enkel feste- og strammeteknikk.
Uææh :shy: Hvilken burde jeg velge?

Besafe sin har vi, og er kjempefornøyd. Fordelen er at man kan bruke basen på neste stol også, og sånn sett sparer man mår man da skal kjøpe stol nr to! :)

Besafe sin har vi, og er kjempefornøyd. Fordelen er at man kan bruke basen på neste stol også, og sånn sett sparer man mår man da skal kjøpe stol nr to! :)
Men det kan man med maxi cosi sin også! Hehe, her er det virkelig flisespikkeri- ser de scorer ganske likt på tester også. :dead::p

Vi har kjøpt pebble plus, selvsagt ikke brukt ennå. Vi kjøpte setet brukt av en kollega.
Lett og fin :) og basen kan jo brukes til 2way pearl også :)
(Sikkert sånn på besafe også da men)
Tror det er litt smak og behag, i tillegg til plass i bil :)

Men det kan man med maxi cosi sin også! Hehe, her er det virkelig flisespikkeri- ser de scorer ganske likt på tester også. :dead::p

Ok, det var jeg ikke klar over. Tror det kan være lurt å prøve bilstolen i bilen før man kjøper. Ikke alle bilstoler som passer i alle biler.

Test begge setene i bilen.
BeSafe er ganske svære stoler som tar mye plass.

Andre ting som jeg har Med i "regnestykket" nå som nr 2 kommer og vi må ha ny stol:
*knirker stolen? (Isoporknirking - no thank you)
* vekt: om du skal ta den inn/ut av bilen er det er det stor forskjell på setets vekt - lett er best
* kan det festes rett på understellet til vognen?
*kan det monteres uten base?

Vi hadde maxi cosi cabriofix til første, og så fikk hun 2waypearl sete da hun ble ett år.
Til mini som kommer om noen uker skal vi ha enten Pebble+ eller cabriofix - avhengig av hva som passer best i baksetet.(så jeg slipper å sitte med knærne inn i dashbordet).

Test begge setene i bilen.
BeSafe er ganske svære stoler som tar mye plass.

Andre ting som jeg har Med i "regnestykket" nå som nr 2 kommer og vi må ha ny stol:
*knirker stolen? (Isoporknirking - no thank you)
* vekt: om du skal ta den inn/ut av bilen er det er det stor forskjell på setets vekt - lett er best
* kan det festes rett på understellet til vognen?
*kan det monteres uten base?

Vi hadde maxi cosi cabriofix til første, og så fikk hun 2waypearl sete da hun ble ett år.
Til mini som kommer om noen uker skal vi ha enten Pebble+ eller cabriofix - avhengig av hva som passer best i baksetet.(så jeg slipper å sitte med knærne inn i dashbordet).

Den nye besafe er langt fra så stor som de foregående modellene [emoji1303]

Vi hadde besafe izi go til vår første, og var kjempe fornøyde med den, så skal bruke samme stolen til lillebror å :)

Back
Topp