BeSafe iZi go eller BeSafe iZi sleep?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Hei! :-) Jeg venter mitt første barn i april. Vi har smått begynt å tenke på utstyr, men jeg er usikker på hvilken bilstol vi skal gå for. Uansett så blir det besafe bilstol, men hvilken av de vet ikke. Så til dere som har hatt besafe, Hvilken av besafe-bilstolene anbefaler dere av iZi Go eller iZi Sleep? Begge er for 0-13kg. :-)

Ikke hatt de, men har venner som har hatt de. Mange som mener at sleep er for stort og tungt, så det er slitsomt å ta det inn og ut av bilen.

Har bare hørt positivt om go:)

Dei to har eg sett på og, håper nokon har gode tips å komma med :)
Ikke hatt de, men har venner som har hatt de. Mange som mener at sleep er for stort og tungt, så det er slitsomt å ta det inn og ut av bilen.

Har bare hørt positivt om go:)
Har rett og slett bestemt oss for iZi Go fordi iZi sleep blir for tungt å bære med seg, og itillegg er iZi go blitt best i test i år med karakter 9 av 10 og sleep fikk karakter 7 av 10 og ikke ble best i test. Så da blir det iZi Go på oss, og tror ikke vi kommer til å angre noe vi nok hadde gjort med iZi sleep. :-)

Har rett og slett bestemt oss for iZi Go fordi iZi sleep blir for tungt å bære med seg, og itillegg er iZi go blitt best i test i år med karakter 9 av 10 og sleep fikk karakter 7 av 10 og ikke ble best i test. Så da blir det iZi Go på oss, og tror ikke vi kommer til å angre noe vi nok hadde gjort med iZi sleep. :-)
Takk for kommentar! Då blir det nok iZi go på oss og :)

Vi kjøpte et Izi Go sete og fikk låne et Izi Sleep. Go er mye lettere og det vi har brukt. Mener at Sleep-setet ikke skal brukes i liggestilling i bilen, hvis ikke hadde så klart den vært kjekk på lengre bilturer.

Men inn og ut av helsestasjon, butikk ol - GO! :)

Vi har izi go.
Forsåvidt fornøyd med selve stolen, men er et herk å få på sikkerhetsselen rundt stolen.
Hadde jeg skullet kjøpe en gang til hadde jeg bedt om å få prøve dette i bilen før jeg kjøpte setet og se om det var noen som var enklere enn andre.

Vi har izi go.
Forsåvidt fornøyd med selve stolen, men er et herk å få på sikkerhetsselen rundt stolen.
Hadde jeg skullet kjøpe en gang til hadde jeg bedt om å få prøve dette i bilen før jeg kjøpte setet og se om det var noen som var enklere enn andre.
Da vil jeg har anbefale deg å kjøpe isofix base hvis dere har isofix i bilen deres :-) Vi skal kjøpe det sånn at vi slipper å ta sikkerhetsselen rundt stolen :-)

Da vil jeg har anbefale deg å kjøpe isofix base hvis dere har isofix i bilen deres :) Vi skal kjøpe det sånn at vi slipper å ta sikkerhetsselen rundt stolen :)

Vi har det. Men fikk beskjed om at av sikkerhetsmessige hensyn bør man bruke selen også.

Selen i tillegg til basen? :eek:

Ja. Er det som står i bruksanvisningen. De som selges i Norge skal brukes med sele i tillegg til basen.

Står her blant annet http://www.nrk.no/livsstil/test-av-barneseter-1.7853947

"
I klassen for barn opp til 13 kilo/18 måneder, havner den norske Besafe iZi Go helt i toppen sammen med setet Baby-Safe Plus II SHR fra produsenten Römer.

Den sistnevnte modellen er et såkalt isofix-sete, som festes i bilen uten bruk av belter. Det norske setet er en bakovervendt selemontert modell."

Ja. Er det som står i bruksanvisningen. De som selges i Norge skal brukes med sele i tillegg til basen.

Står her blant annet http://www.nrk.no/livsstil/test-av-barneseter-1.7853947

"
I klassen for barn opp til 13 kilo/18 måneder, havner den norske Besafe iZi Go helt i toppen sammen med setet Baby-Safe Plus II SHR fra produsenten Römer.

Den sistnevnte modellen er et såkalt isofix-sete, som festes i bilen uten bruk av belter. Det norske setet er en bakovervendt selemontert modell."
Så tungvindt da, trodde litt av vitsen med base var at det er lettere enn å feste med belter :p

Vi har det. Men fikk beskjed om at av sikkerhetsmessige hensyn bør man bruke selen også.
Det syns jeg var veldig rart, for hele greia med isofix er jo at man slipper å bruke selen på bilstolen. Og det vises jo også på filmer om hvordan man setter inn isofix-base i bilen og hvordan man setter på stolen for at den skal sitte riktig og da bruker de ikke setebelte rundt bilstolen. På basen vises det jo om stolen er satt på skikkelig.. viser det grønt er stolen satt på rett og viser det rødt så er stolen satt på feil eller ikke helt satt på skikkelig. :-) Men jeg vet ikke, vi har ikke kjøpt stolen og isofix base ennå men finner nok ut av det når jeg får kjøpt meg bilstolen :-)

Jeg syntes også at det var rart for det var slik jeg hadde forstått det. Men jeg følger bare bruksanvisningen.

Vi har kjøpt besafe Izi Go fordi den var vesentlig lettere.

Hmm...hardt valg....eg ønsker jo ein trygg stol samtidig som den skal være enkel å ta ut og inn

Vi har izi sleep! Ja det er tungt, men det er ikke så mange plassene vi har det med oss inn, bruker heller vogna da. Synest det er veldig greit og kunne legge ned ryggen og babyen kan sove videre uten at vi må ta han opp, da våkner han bare. Ut av huset og inn i bilen er ikke noe stress :) har aldri hørt om at man må ha bilbelte og base. Vi bruker kun basen.

I denne artikkelen er det da snakk om izi go som selemontert modell og ikke med isofix.. Bruker du isofix slipper du å bruke sele.. Ser at artikkelen er fra 2011.. Vet ikke om de hadde komt med isofix til izi go eller ikke da :)

"Den sistnevnte modellen(Baby-Safe Plus II SHR fra produsenten Römer) er et såkalt isofix-sete, som festes i bilen uten bruk av belter. Det norske setet er en bakovervendt selemontert modell.

Norske Besafe iZi Go scorer bra både når det gjelder sikkerhet og skadelige stoffer. Selv om dette setet skal monteres med seler, er det liten risiko for feilmontering. Dette er ofte et problem med andre selefestede seter."

Back
Topp