Besafe IZI Combi X3 i en volvo v70 + litt spm

KineMor1

Forelsket i forumet
noen som har dette? ta det stor plass?

sitter å ser på nytt bilsete til snulla nå, og det er jo faktisk ikke noe serlig med seter der ute.. og syntes absolutt at dette er setet som ALLE har, am i right or what?
og er det bra, annet enn hva jeg har lest med tanke på at hodet til barna tipper fremover når dem sovner i det..skjer dette hos alle ?

X2  vs X3 ?  noen erfariner der ?

vi har x2.. liker setet veldig godt, men hode faller når snuppa sovner av.. tar litt tid å montere det, så burde stå fast i en bil.. jeg liker det best fremovervendt, men bruker det bakovervendt så lenge om mulig..

ORIGINAL: Cookiemonster

Jeg spurde på en babybutikk idag ang. dette med at hodet detter frem i det setet, og fikk til svar at det ikke er setet det er noe "galt" med, men bilen. Altså det passer ikke likegodt i alle biler, så det lureste du gjør er å prøve stolene i bilen før du kjøper[;)]

ja.. setene er laget til biler som har helt rett baksete.. men står i bruksanvisningen at den passet til den bilen vi hadde da, og til den bilen vi har nå, og ingen av dem har helt rett baksete.. syns det er dumt at det står at de passer, så gjør de egentlig ikke det..

Jeg spurde på en babybutikk idag ang. dette med at hodet detter frem i det setet, og fikk til svar at det ikke er setet det er noe "galt" med, men bilen. Altså det passer ikke likegodt i alle biler, så det lureste du gjør er å prøve stolene i bilen før du kjøper[;)]

da er det jo tydeligvis mange som har kjøpt et sete som ikke helt passer så godt i dems bil. det kjipe er jo at hodet ikke detter fremover før bebisen slukkner. så hvordan vet man da liksom?

ORIGINAL: KineMor1

da er det jo tydeligvis mange som har kjøpt et sete som ikke helt passer så godt i dems bil. det kjipe er jo at hodet ikke detter fremover før bebisen slukkner. så hvordan vet man da liksom?

hvis barnet sitter veldig rett, så faller nok hodet når barnet sovner.. du må kjøpe ett sete som går ann å ha i hvilestilling.. går jo med x2, men siden setet ikke er rett så går det ikke helt i hvilestilling..

vi har x3 og er veldig fornøyde! i vår bil (vW passat) er setene litt oppoverbøyd, derfor blir ikke bilstolen like liggende som den kunne blitt om setene var flateer. Vi hadde problemer med at hode falt i starten, men etter at jeg hadde sete inne på butikken for å bytte den låse-tingen som var feil på noen av disse setene så fikk jeg montert sete av en butikkansatt etterpå, og da ble det mer liggende, så nå faller ikke hodet fremover lengre [;)]

forskjellen på x2 og x3 er hodestøtten. på x3 er den stivere og den også justeres høyere opp etterhvert som barnet vokser

Jeg spurte også om dette der vi kjøpte setet siden jeg hadde hørt så mange som klaget på det. Og da sa hun som jobbet der at da er ikke setet montert riktig (eller ideelt).

Det var flere ting hun påpekte at man måtte gjøre. Jeg fikk ikke med meg alt, men det jeg husker er at man skulle rulle et håndkle sammen til en pølse (evt. kjøpe noe tilsvarende som de selger på Barnas Hus) til å legge under bilstolen foran (altså mot ryggen i baksetet) slik at bilstolen vippes bakover.

Hun sa også at vi bare måtte komme innom så skulle de montere setet. Og det er kanskje det enkleste. [;)]

ORIGINAL: jeb

Vi har helt rette seter i bilen og det var en butikkansatt som satt barnesetet inn, men hodet til sigurd detter alikevel fram når han sovner. Han sitter veldigfint ellers og det virker som han er fornøyd. Men det irriterer meg at han ikke kan sove i setet, det funker jo ikke hvis vi skal ut på en lengre biltur for da sovner han jo alltid..

jeg hadde gått inn igjen og fått dem til å montere det på nytt i bilen for å se om det blir noe endringer da.. kan jo ikke ha det slik[>:]

ORIGINAL: marimari

Jeg spurte også om dette der vi kjøpte setet siden jeg hadde hørt så mange som klaget på det. Og da sa hun som jobbet der at da er ikke setet montert riktig (eller ideelt).

Det var flere ting hun påpekte at man måtte gjøre. Jeg fikk ikke med meg alt, men det jeg husker er at man skulle rulle et håndkle sammen til en pølse (evt. kjøpe noe tilsvarende som de selger på Barnas Hus) til å legge under bilstolen foran (altså mot ryggen i baksetet) slik at bilstolen vippes bakover.

Hun sa også at vi bare måtte komme innom så skulle de montere setet. Og det er kanskje det enkleste. [;)]

Ååå, ble glad av å lese dette, for begynner nesten å andre på kjøpet. Men stikker nok ut å får de til å montere det og håper det blir bra. Var ok plass til det i avensisen vår, men har jo langt fra så god beinplass som uten noe sete bak.

Vi har också den stolen o huvudet faller framåt när han somnar, trots att det är monterat av de som jobbar i butiken där vi köpte det så jag tror tyvärr inte det hjälper så mycket(om det inte är helt okunnig personal där vi köpte stolen då förståss) Är fruktansvärt irriterande eftersom vi ofta åker till sverige o det tar ca 5-6 timmar o köra så då sover han ju en hel del i bilen så jag får sitta o butta upp huvudet på han hela tiden me filtar[:@]

har hørt at en slik bil-nakkepute for barn er gode når barna sover i bilen, for da gir de støtte til hodet.. men har ikke testet det ut selv... Noen som har erfaring med det??

Det var bare selefestet det var noe galt med på enkelte stoler, så de er ikke tilbakekalt alle sammen[;)]

X2 er den foregående modellen, X3 den nyeste. Forbedringene på X3 er følgende (hentet fra BeSafe sine sider):
  • Hodestøtte i EPS som gir forbedret sidekollisjonsbeskyttelse, samtidig som barnet beholder sitt gode utsyn.
  • Justering av hodebeskyttelse sammen med stolens intern belter gjøres enkelt i e n operasjon. Hodestøtten har 8 høydejusteringer for optimal tilpassning og beskyttelse.
  • Vårt nyutviklede system med belteholder gjør at du enkelt fester selene i barnestolens sidevinger. Selene er ikke i veien når barnet settes inn eller tas ut av stolen
Det med at hodet kan bikke fremover kommer an på setene i bilen, ikke på selve bilstolen. Men som skrevet lengre opp her skal man aldri bygge opp stolen med noe under, da kan man heller kjøpe en sånn omvendt nakkepute for å støtte opp under haka til barnet. Det har de på de fleste barneutstyrsbutikker/bilutstyrbutikker.

Det finnes flere seter på markedet som ikke tar så stor plass som BeSafe, ser du har fått tips om Britax TWE og Brio Zento, og de kommer jo godt ut i test[:)] Men det viktigste er å prøve setet i bilen med barnet oppi for å se hvordan det blir!

Vi kjøpte x3 nå er og foreløpig veldig fornøyd [:D] Har ei som er utålmodig i bil og det har blitt mye bedre. Har ikke noe problem med at hodet faller fremover for snuppa sover ikke i bilen lenger [:-][8D][8|]

Syns kanskje ikke jeg får stramma beltet så godt som jeg vil da...

ORIGINAL: ASG

Vi kjøpte x3 nå er og foreløpig veldig fornøyd [:D] Har ei som er utålmodig i bil og det har blitt mye bedre. Har ikke noe problem med at hodet faller fremover for snuppa sover ikke i bilen lenger [:-][8D][8|]

Syns kanskje ikke jeg får stramma beltet så godt som jeg vil da...

enig! synes også det er vanskeligå få beltet stramt nok... er ellers veldig fornøyd med stolen!

ORIGINAL: *blomsterpia*

Det var bare selefestet det var noe galt med på enkelte stoler, så de er ikke tilbakekalt alle sammen[;)]

X2 er den foregående modellen, X3 den nyeste. Forbedringene på X3 er følgende (hentet fra BeSafe sine sider):

• Hodestøtte i EPS som gir forbedret sidekollisjonsbeskyttelse, samtidig som barnet beholder sitt gode utsyn.

• Justering av hodebeskyttelse sammen med stolens intern belter gjøres enkelt i e n operasjon. Hodestøtten har 8 høydejusteringer for optimal tilpassning og beskyttelse.

• Vårt nyutviklede system med belteholder gjør at du enkelt fester selene i barnestolens sidevinger. Selene er ikke i veien når barnet settes inn eller tas ut av stolen

Det med at hodet kan bikke fremover kommer an på setene i bilen, ikke på selve bilstolen. Men som skrevet lengre opp her skal man aldri bygge opp stolen med noe under, da kan man heller kjøpe en sånn omvendt nakkepute for å støtte opp under haka til barnet. Det har de på de fleste barneutstyrsbutikker/bilutstyrbutikker.

Det finnes flere seter på markedet som ikke tar så stor plass som BeSafe, ser du har fått tips om Britax TWE og Brio Zento, og de kommer jo godt ut i test[:)] Men det viktigste er å prøve setet i bilen med barnet oppi for å se hvordan det blir!

HVordan kan vi vite om vi har en stol der setefestene er tilbakekalt? Kjøpte bilstolen for bare noen uker siden...

Man skal ALDRI legge noe under en bilstol! Farlig farlig[;)]

Dette vil endre friksjonen mellom stol og setet, slik at setet kan bevege seg mer om man kommer ut for et trafikkuhell. Man skal aldri bruke egen oppfunnede måter å endre på interne belter i stolen, montering av stolen eller oppbygning av setet for å endre vinkel på sittestillingen. Når barneseter blir kollisjonstestet er de montert slik som man skal i henhold til bruksanvisningen, det er derfor umulig å si hvordan setet vil opptre i en kollisjon hvor det oppstår veldige krefter om man har endret på monteringen eller gjort andre ting med setet som ikke er godkjent.

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/01/bygge-opp-under-barnesetet.html

Det er jo ganske ille at de anbefaler det på Baby shop og til og med selger utstyr som man skal bruke til det formålet når det ikke er forsvarlig. Tror jeg skal ringe de og spørre!

Men det var i alle fall en del andre ting man burde gjøre når man monterte, blant annet montere stangen bak helt til slutt...

Vi har en bmw 3-serie og X2. Det står i bruksanvisningen at setet passer i denne bilen. Baksetene i bilen vår er ganske skrå, og ikke helt ideelt for besafe izi combi-setene. Hodet til Dennis faller fremover når han sovner, og vi må ha setet i hvilestilling hele tiden. Jeg angret egentlig litt på kjøpet en stund etterpå. Men etter å ha fått testet setet litt mer begynner jeg å bli mer fornøyd. Jeg tenker at så lenge han greier å sovne i setet og han ikke har vondt i nakken når han våkner så er det greit.

Leste dette på Helene Harefrøken sin side http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/01/barnet-henger-med-hodet-i-setet.html

At barnet henger med hodet i bilstolen er ikke farlig - så lenge ikke hodet henger utenfor stolen.

Så nå har jeg slått meg til ro med at det ikke er så ille likevel. Han klager jo ikke når han sitter i setet [:)]

HVordan kan vi vite om vi har en stol der setefestene er tilbakekalt? Kjøpte bilstolen for bare noen uker siden...

Du ser det på låsen! På dette bildet vises det godt hva som er feil lås og ikke.

Takk! Da skal jeg sjekke det! [:)]

ORIGINAL: *blomsterpia*

Du ser det på låsen! På dette bildet vises det godt hva som er feil lås og ikke.

Back
Topp