Besafe izi combi x1 del 2

Mrs.Mamma

Forelsket i forumet
Lagde en tråd her isted, men jeg skrev litt feil i overskriften, så jeg prøver på nytt :)

Problemet er at jeg har en besafe izi combi x1. Navnet står på stolryggen under trekket på stolen.

På nettet ser jeg at det også er en stol som heter besafe izi combi x1 isofix. Er dette samme stol eller en annen utgave?
Noen som vet hundre prosent sikkert og kan svare? På bildene ser stolene ganske like ut, utenom et par s'kinner' under stolen på isofixutgaven. Disse skinnene har ikke jeg på min, men siden det er en eldre stol, begynner jeg å lure på om isofixfestet er en ekstradel som bare har blitt fjernet på min.....Og som jeg da ikke vet hvor ligger....

Et annet problem er at stolen er litt gammel. Pga dette finner jeg ingen bruksanvisning på nett (har presert å kaste den bort. ARGH!!). Noen som vet/har link til monteringsveiledningen?

Vet ikke helt hvor godt jeg kan svare, men den du har og den med isofix er ikke samme stolen. Man kan ikke ta av isofixfestene. De er til å feste stolen i bilen med, noen biler av eldre modell og de aller fleste nye har innebygde fester for isofix i baksetet (nederst i ryggen)

hvor gammel er stolen? For stoler eldre enn 5 år bør ikke brukes fordi isoporen og plasten kan ha blitt forringet og porøs.

Jeg tror kanskje du kan prøve å google besafe izi combi x2 og se om den er mer lik din. Den hadde vi til storebror, og din x1 er utgaven før den. Vi kjøpte x2 for tre år siden, så da spørs det om ditt sete kanskje burde vært modent for utskifting...
det er forankringsseler på ditt sete ikke sant?

Besafe izi combi x1 finnes både med isofix (men da heter den isifix i tillegg) og uten isofix. Uten isofix festes den med forankringsseler og belte. Isofix-festene sitter fast i stolen og kan ikke fjernes, så da er det nok den uten isofix du har. Bortsett fra at den ene festes med belte og forankringsseler og den andre festes med isofix, er det ikke noe forskjell på de. Jeg mener det skal stå produksjonsdato på setet et eller annet sted, men vi har i hvert fall Besafe Izi Combi X1 som er kjøpt i oktober 2007 og februar 2008. Seter bør ikke kjøpes når de er 5 år eller eldre og kan brukes til de er 8-9 år sier trygg trafikk og produsentene, etter det er de for gamle. Babyseter er det sagt 5 år på.

Ang montering, så tror jeg det er samme montering på både X1, 2 og 3, men skal ikke si det sikkert. Her er i hvert fall bruksanvisning jeg har funnet på Besafe Izi Combi montering, og her er det ikke presisert at det er noe spesielt for de enkelte. http://www.hts.no/downloads/manuals/Combi/BeSafe_Combi_NODK.pdf

Back
Topp