Besafe Combi. Hjelp

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Har kjøpt et pent brukt X2 av noen jeg kjenner for å ha i gubbens bil som ekstra sete.
Har fått montert det nye setet og det står helt fast. Syns kanskje litt av innmaten er litt slarkete i forhold til andre seter, men det er vel fordi at man kan flytte på setet i hvilestilling. Det står jo ikke fast-fast.

Men problemet da selene. Syns det var no helvetes hardt å stramme selene. Også kjenner jeg opp på de... og det er en ekstrasele(borrelås fast til selen og gummi mot skulderputene så de ikke skal skli ned tydeligvis) som er klistra på undersiden av selene jeg prøver å stramme som også går gjennom hullene i stoff og sete. Og det bremser tydeligvis opp hele greia. Finner ikke noe om det i bruksanvisningen og skjønner ikke bæret. Hva gjør de, og må de være der? Og åssen i huleste skal jeg klare å stramme selene uten å dra meg halvt i hjæl?

dytt

Sliter med det samme på izi sleep'en.. Aner ikke hvorfor det er sånn. Står nada i min bruksanvisning heller. [8D]

flere?[8|]

det er da mange som har besafe?

Har null problemer med å stramme selene på setet vi har iallfall. Bare å dra, så glir den gjennom. Ikke er det noen ekstraseler heller, såvidt jeg har lagt merke til iallfall.

ORIGINAL: halt0

Har null problemer med å stramme selene på setet vi har iallfall. Bare å dra, så glir den gjennom. Ikke er det noen ekstraseler heller, såvidt jeg har lagt merke til iallfall.

og det er på X2 eller en annen modell?

Sikkert samme sete vi har. Ikke det helt nye, men den andre modellen. Forstår hva du mener med de ekstra selene, men her er det ikke noe problem når vi strammer. Skal de ekstra selene følge med gjennom da?? Kanskje du skulle sett etter om selene er riktig instilt bak sete? Altså at selene ikke er for lang for ungen din, og at du må kunne strammemere. Dårlig på å forklare desverre. Men vi har aldri hatt problemer med å stramme de.

ORIGINAL: Ljiljana

Sikkert samme sete vi har. Ikke det helt nye, men den andre modellen. Forstår hva du mener med de ekstra selene, men her er det ikke noe problem når vi strammer. Skal de ekstra selene følge med gjennom da?? Kanskje du skulle sett etter om selene er riktig instilt bak sete? Altså at selene ikke er for lang for ungen din, og at du må kunne strammemere. Dårlig på å forklare desverre. Men vi har aldri hatt problemer med å stramme de.

Gummin går jo gjennom hulla så det "slower" ned liksom.. virker sånn.
Står jo ingenting om dette i bruksanvisningen[&:]

ORIGINAL: RobinHood

Vi har x3, og har kjempe gode seler, enkel å stramme og de sitter perfekt.

Jepp. De har endra patent på X3.

ORIGINAL: RobinHood

Vi har x3, og har kjempe gode seler, enkel å stramme og de sitter perfekt.

samme her, så kanke hjelpe deg...

Vi har nok samme opplegg på ene sete vårt. Den gummigreia bak selebeskyttelsen er for at de ikke skal skli unna. Ganske tungt å stramme her også om hun har på seg klær som gjør at gummien butter i mot, men jeg syns det er bedre å heller ta i litt enn å ta av selebeskyttelsen. Men, om den stikker inn i selve hullet, så ville jeg sett litt på hvordan de er festet bak på setet. gummien med borrelåsen skal være på en egen sele liksom, tredd innpå pinnen hvor du har forankringsselene bak. og den skal være helt rett og uten noe krøll, som de andre selene. Huhei, vanskelig å forklare gitt! [:D]

Back
Topp