Besafe - bilbelte for gravide

Seeki

Glad i forumet
Fleire her inne som skal bruke det? Eg har brukt det med mine to andre svangerskap, og har planar om å bruke det igjen :-)

Har ikke hatt det de 2 andre gangene så tror ikke jeg skal ha det denne gangen heller - beltet har holdt seg der det skal uten hjelp..

Jeg brukte det med førstemann og har planer om å bruke det denne gang også :-) Synes det var mer behagelig når magen ble stor enn uten :-)

Ja synest det er mye mer behagelig etter som magen blir større:-)

Ja, det kommer jeg til(brukt det i begge tidligere svangerskap) - var selv passasjer i en kollisjon(påkjørsel av rusa mann) uten slikt belte i forrige svangerskap. For å si det slik, så var det ikke behagelig i magen etterpå - til tross for at jeg ikke var langt på vei. Heldigvis var ikke kollisjonen så kraftig og jeg hadde masse klær som dempa litt av trykket - men jeg tar ikke den sjansen igjen. Og skal gjøre hva jeg kan for å huske å ta det med når jeg sitter i andre biler. Det er funnet fram men ikke montert enda...

Greit å bruke for komforten sin del, men gravidbelte øker IKKE sikkerheten, verken for mor eller barn!

Sitat fra Trygg Trafikk:

"Produktene er "virkningsløse" ved kollisjon, noe som i denne sammenheng faktisk er veldig bra. Man skal ikke endre typegodkjent sikringsutstyr, slik bilbeltet er."

http://www.tryggtrafikk.no/Gravid+–+hva+bør+man+tenke+på%3F.b7C_wtLOZj.ips

Kommer til å bruke det senere for komforten når magen blir stor!

Vel, EG har faktisk tru på at eit slikt belte vil hjelpe meg og babyen i ein kollisjon. Også for komforten sin del vil det hjelpe meg og eg vil tru det vil vere bedre for babyen også å sleppe å ha eit stramt belte rundt seg. For bilbeltet glir berre opp og vil ikkje halde seg der eg vil, dersom eg ikkje har besafe. Dette er sjølvsagt når magen begynner å bli stor. Men folk må for all del gjer som dei vil, eg lurte berre på om vi var fleire her inne som kom til å bruke det igjen :-)

Seeki skrev:
Vel, EG har faktisk tru på at eit slikt belte vil hjelpe meg og babyen i ein kollisjon. Også for komforten sin del vil det hjelpe meg og eg vil tru det vil vere bedre for babyen også å sleppe å ha eit stramt belte rundt seg. For bilbeltet glir berre opp og vil ikkje halde seg der eg vil, dersom eg ikkje har besafe. Dette er sjølvsagt når magen begynner å bli stor. Men folk må for all del gjer som dei vil, eg lurte berre på om vi var fleire her inne som kom til å bruke det igjen :-)

Så lenge trygg trafikk sier det ikke utgjør en forskjell, velger jeg å tro på det:-)hva andre mener og tror får være opp til dem:-)

Brukte det sist, og kommer til å bruke det denne gangen også når magen blir stor. Det har beviselig ingen sikkerhetsmessig effekt, men kommer til å bruke det p.g.a. komfort. 

Brukte det sist en stund, kommer ikke til å bruke det igjen, var bare travelt og i veien:p

Jeg og mannen bruker ssamme bil, så det må i såfall tas ut til stadighet... SYns det ikke var så effektfullt.

Jeg syns egentlig det var enklere å få beltet til å holde seg på plass når magen ble stor, for da ble det jo ei kløft i mellom magen og lårene som beltet kunne ligge i!:) Man må jo selvfølgelig bort med tjukke jakker og slikt, men det SKAL man jo hver gang man setter seg i en bil! Dere husker det ja damer??;) Beltet skal tettest mulig inn mot kroppen, strammes godt og man må ikke ha nøkler i lommene! Dette passer jeg på å gjøre hveeer gang jeg setter meg i bilen!;) ...eller? Jaja, kan da alltids spre litt god bil-moral!;)

Har ikke brukt det de to forrige svangerskapene og kommer ikke til å bruke det nå heller... Har to biler og bytter på å kjøre dem, så tror det bare hadd blitt tungvidt... :-)

Selvsagt bruker jeg belte mye pga komfort, og jeg velger også å tenke det øker sikkerheten siden man ikke får samme press mot magen som om beltet skulle gått over den...! Og bryr meg i grunnen veldig lite om hva trygg trafikk sier om akkurat det ;)

Det har jeg aldri vurdert engang. Vet ikke hvorfor, mn bare blitt sånn. Hadde ingen ubehag sist ved å ikke ha det. Beltet lå greit hele tiden.

Back
Topp