Besøksrett

Anonyma

Første møte med forumet
Er det noen som vet hva far har krav på ang å få se sin datter etter et samlivsbrudd? ( jeg spør for en annen )

Paret har ei datter på 4 mnd, men etter 3 mnd flyttet hun plutselig ut. Nå får han nesten ikke se henne, og får slengt i trynet at han ikke har noen rettigheter som far før om minst ett år. Stemmer dette?
Det eneste han vil er jo å få se dattera, men hun avlyser møter hele tiden, og han vet ikke helt hva han skal gjøre.

klart han har besøksrett. Men han får ikke det automatisk. Bare å ta kontakt med ett familievernkontor det å få satt opp en avtale. funker ikke det. Så er det advokat og rettsak veien å gå

Det var det jeg sa og, men aner du hvor mye tid han kan ha krav på?
Babyen er jo så liten enda, så det er vel ikke vanlig å ha dem ei hel helg enda vil jeg tro. Babyen får forresten bare morsmelktillegg, om det har noe å si.

Få tak i advokat så fort som mulig, skriv ned alt (brudd på avtaler o.l), gå på mekling. Bare tull at far ikke kan se ungen det første året. Men det er noe med amminga da, hvis mor ammer så kan ikke far ha barnet på overnatting.. det er noe der vet jeg men er ikke helt sikker på hvordan det er.

Masse lykke til og håper det ordner seg til det beste for barnet

mener å ha hørt at når barnet er så lite er det viktig med hyppig samvær, (korte), mannen min hadde når guttungen var liten hver tirsdag og torsdag uten overnatting. Hentet han etter jobb og leverte til leggetid. Helgene begynnes med en overnatting i helga og øker etterhvert som barnet vokser til eller blir trygg. (dette er ikke en fasit, men slik mannen min og exen hannes ordnet det)

Back
Topp