besøkshjem :)

nycbabe

Flørter med forumet
Jeg er alenemor med min sønn på 2,5 år, jeg er aldri ute på noe i helgene, iallefall ikke ting jeg ikke kan ha med sønnen min på, så jeg har lyst til å søke om å få være ett besøkshjem for ett barn, hver 3 helg. er det noen av dere som har noe erfaring ang dette? og regler knyttet til det?

håper på svar :)

veit lite om det, men man må kanskje kontakte nav? går vel under det som tidligere var sosiale tjenester eller noe..
høres ut som et fint tiltak uansett[:)]

Det høres veldig fint ut!
Jeg ville tatt kontakt med kommunen, eller barneverntjenesten i kommunen du bor i, og hørt med dem [:)]

Som Fru H skriver ta kontakt med din kommune, det kommer litt ann på hvordan den har organisert sine tjenester. I den kommunen jeg arbeider i er det en Bestillerenhet som behandler søknader om tjenester organisert under helse og omsorg. Lykke til, det er en kjempe fin ordning både for deg, barnet ditt og den familien som får deres omsorg. Jeg håper at min familie kan bli besøkshjem/avlastningfamilie når mine biologiske barn er eldre [:D]

Vi hadde også planer om å være besøkshjem før vi fikk barn. Så ta kontakt med kommunen og helsetjenesten der, så får du søknadsskjema og de tar en prat med deg. Så finner der en som passer til din familie[:)]
Kjempe flott å kunne hjelpe andre![:)]

Jeg er besøkshjem en langhelg i mnd. Snakk med kommenen din som det allerede er blitt sagt. er veldig forskjellig fra hvordan kommuner går frem.

takk for svar:) har nå snakket med de, det var ingen barn her i kommunen som trengte det akkurat nå,men de skulle ta kontakt. men, de hang seg litt oppi att min sønn bare er 2,5 år, synes han var litt liten med tanke på att ett barn som skal være her i besøkshjem krever mye, men siden man kan komme med ønsker,har j ønske om å ha ett barn i tenåringsalder, skulle da tro det gikk greit? jeg hadde jo ikke søkt om jeg var i tvil om å greie det :) Går inn i dette med stort hjerte og pågangsmot:)

Kjempefint tiltak av deg! [:)]
Lykke til med å være besøkshjem den dagen noen skulle trenge det, håper jeg selv har muligheten til det eller noe liknende en gang i fremtiden. [:)]

Back
Topp