Besøke familie

tingeling1990

Glad i forumet
Vi har siden fødsel omtrent reist hver helg til besteforeldre eller på besøk til andre.. merker på lille, som er 11 uker nå, at hun er helt skutt på søndager :/ vi har til helgen vår første «frihelg» siden fødsel... vi har avtalt at vi skal til svigers onsdag-fredag og mine foreldre fredag-søndag neste uke.. det er ca 1 1/2 time til begge steder inkl ferge.. det er veldig mye reising.. det er veldig ivrige besteforeldre som skal dille og dalle med lille, det er jo forståelig det siden det er første barnebarn på begge sider.. dette gjelder også ivrige tanter og onkler (våre søsken).. det som engster meg er at dette ikke er bra for lille... hva tenker dere om dette? Kan lille «ta skade»? Hun er veldig rolig av seg, sover om nettene, legger godt på seg og virker å utvikle seg bra.. er bare redd det blir for mye for henne.. eller er jeg bare engstelig mor som slipper å engste seg?:)

Tror ikke mini tar skade av det :) du kjenner mini best og merker hvis hun blir urolig av det :) Tenker mer at det kan bli tungt for deg, at dere "aldri" får en helg bare dere. Vi bor 3 timer fra foreldre og har sagt klart i fra at det er uaktulet med hver helg da jeg er veldig glad i å bare være min lille familie #introvert. :) Er av typen som blir sliten av å være med folk hver dag, haha

Tror ikke mini tar skade av det :) du kjenner mini best og merker hvis hun blir urolig av det :) Tenker mer at det kan bli tungt for deg, at dere "aldri" får en helg bare dere. Vi bor 3 timer fra foreldre og har sagt klart i fra at det er uaktulet med hver helg da jeg er veldig glad i å bare være min lille familie #introvert. :) Er av typen som blir sliten av å være med folk hver dag, haha
Merker hun blir veldig urolig, spesielt når vi er med svigers... mye gråting på kvelden, noe hun ikke gjør hjemme :/
Er ikke så gale med mine foreldre, da de er roligere, men det kan jeg ikke si til typen [emoji14] hehe.. blir veldig sliten selv av reisingen, selv om jeg synes det er koselig å være på besøk.. kjenner jeg har klump i halsen av neste uke, spesielt de dagene hos svigers.. men kan ikke droppe de for å fare til mine foreldre :/ trodde ikke at det var besøket som skulle slite meg ut etter jeg fikk barn!:p lille er jo bare en drøm i forhold!:p

Merker hun blir veldig urolig, spesielt når vi er med svigers... mye gråting på kvelden, noe hun ikke gjør hjemme :/
Er ikke så gale med mine foreldre, da de er roligere, men det kan jeg ikke si til typen [emoji14] hehe.. blir veldig sliten selv av reisingen, selv om jeg synes det er koselig å være på besøk.. kjenner jeg har klump i halsen av neste uke, spesielt de dagene hos svigers.. men kan ikke droppe de for å fare til mine foreldre :/ trodde ikke at det var besøket som skulle slite meg ut etter jeg fikk barn!:p lille er jo bare en drøm i forhold!:p
Aaah da ser jeg. Slik vi hadde det i starten. Heldigvis så turte jeg å si ifra etter hvert. Kanskje skylde på innføring av rutiner etter neste uke? At dere trenger tid og ro for å innføre det? Det hjalp på mine svigers som ikke var enige at vi ikke ville reise ned ofte [emoji14]

Tar nok ikke skade men kan bli overstimulert og skrikete og irritabel. Jern har de fleste måtte komme til oss

Tenker besøk er greit, men kanskje dere må passe på å sette litt grenser så hun får hvilt seg nok? Og tenker ikke bare på soving, men også litt mindre stimuli eller rolige perioder i løpet av tida hun er våken også? :)

Jeg opplever det samme!
Min lille jente blir stressa av svigers virker det som, når vi er på besøk der. Gråter der, men nesten aldri hjemme.

Tror det er fordi de snakker høyt og mye og mange av gangen :D
Jeg har mest tenkt at dette må hun bare bli vant til, sånn er den familien :)

Min blir også veldig sliten av reise og besøk hos andre over lengre tid. Må si jeg er imponert over at dere har dratt på besøk hver uke. Her besøker jeg mine foreldre en gang i måneden, og så kommer de gjerne hit en gang per mnd også - så får de sett mini to ganger i løpet av en mnd. Svigers er ofte forbi pga campingvogn, så der er det oftest at de besøker oss og ikke motsatt.
Alle skulle nok gjerne ha sett han oftere, men de har full forståelse når jeg sier at det blir veldig mye reising og overnatting, og at han blir ganske sliten av det enda.

Hvis ho ikke griner og viser mistrivsel så tar ho ikke skade av det [emoji846]

De har ikke noe skade av det, men kan bli overstimulert. Min har det sånt også. Skjer det mye på dagen så kan bli mer urolig på kvelden. Samme på kvelds tid om vi har besøk eller er på besøk der det er mye dill og dall, høy snakk, så kan hun gråte og slite med å sovne
Og når sovner kan hun riste litt i søvne, på en måte ha mareritt. Og ja det skjer når vi er mest med svigers :hilarious:

Back
Topp