Besøke familie langt unna

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Arg, samboer mener at vi skal til svigers i påska, jeg nekter. De bor to timer unna, og det er smitte i den kommunen. I vår kommune er det enda ikke påvist smitte. Stakkars besteforeldrene må jo få se barnebarna, de har jo testa negativt. Jeg mener vi skal holde oss hjemme, og han syns da synd på seg selv. Som vanlig er det da kun hans følelser rundt dette som gjelder, ikke det faktum at et dødelig virus herjer. Er jeg helt dust? Han spør da surt tilbake om hvor lenge jeg skal nekte besteforeldrene å se ungene, og det har jeg jo ikke noe svar på. Det bestemmer jo smitten, ikke jeg.
Dagens frustrasjon..
 
Det er jo anbefalt å holde seg innad i kommunen man bor i, jeg hadde aldri reist 2 t bort fra mitt eget bosted nå.
 
Det er jo anbefalt å holde seg innad i kommunen man bor i, jeg hadde aldri reist 2 t bort fra mitt eget bosted nå.

akkurat det jeg også sier, men han sier det bare er anbefalinger :( jeg har sagt at han kan dra så lenge han vil, men jrg vil ikke at ungene skal dra fra smittefri kommune til en kommune med smitte.
 
akkurat det jeg også sier, men han sier det bare er anbefalinger :( jeg har sagt at han kan dra så lenge han vil, men jrg vil ikke at ungene skal dra fra smittefri kommune til en kommune med smitte.
Auch da, koda det er bare anbefalinger men de kommer jo av en grunn. Jeg hadde ikke reist selv med smitte i kommunen
 
En del av dugnaden er å unngå unødvendige fritidsreiser. Da er man usolidarisk og egoistisk om man driter i det.

Ja, det er kjipt å ikke få dra på påskeferie, men gjett hva: det synes 98% av resten av landets befolkning også.

Ja, det er kjipt å ikke få se besteforeldrene, men gjett hva: det gjelder for alle med besteforeldre som bor langt vekke - eller med besteforeldre i risikosonen, noe mange besteforeldre er... Vår savner mommo og moffa veldig, men de er over 65 og har høyt blodtrykk begge to.
 
Arg, samboer mener at vi skal til svigers i påska, jeg nekter. De bor to timer unna, og det er smitte i den kommunen. I vår kommune er det enda ikke påvist smitte. Stakkars besteforeldrene må jo få se barnebarna, de har jo testa negativt. Jeg mener vi skal holde oss hjemme, og han syns da synd på seg selv. Som vanlig er det da kun hans følelser rundt dette som gjelder, ikke det faktum at et dødelig virus herjer. Er jeg helt dust? Han spør da surt tilbake om hvor lenge jeg skal nekte besteforeldrene å se ungene, og det har jeg jo ikke noe svar på. Det bestemmer jo smitten, ikke jeg.
Dagens frustrasjon..

Jeg forstår frustrasjonen din. Kan hende det kommer noen tydeligere beskjeder på onsdag, jeg vet ikke om det er realistisk, men om vi får en indikasjon om når lockdown er ferdig så kan dere heller vente til da med å besøke besteforeldrene, da veit han hvertfall hvor lenge.
Det er ikke snakk om for all fremtid og heller ikke flere år. Vi kommer til å droppe å reise til mine foreldre selv om vi hadde hatt lyst til å ta en dagstur dit.
 
"de har jo testa negativt" - har de hatt symptomer? Jeg trodde ingen i Norge ble testet utenom de som virkelig hadde årsak til å tro at det kunne foreligge coronasmitte?
Og når ble de "testet"? For det hjelper ikke at de ble testa for 2 uker siden, for å si det sånn.

Her må samboeren din ta seg sammen og kjenne på alvorligheten av situasjonen vi er i nå. Du er ikke den som er dust, han er :p
 
Som de andre sier, du er ikke dust.

Her skulle egentlig min mor og to av søsknene mine (og de to har jeg ikke møtt på over 6 mnd), men vi var da helt enig om å droppe det slik det er nå. Vi bor ganske langt fra hverandre da.

Men uansett hvor kjipt og leit det er så må det bare utgå nå.
 
Du er ikke dusten nei.

her har vi sagt nei til besteforeldre. Hadde seriøst låst døra og bedt de snu om de dukket opp uanmeldt og. Hi sender mye bilder, FaceTimer og før påske sendte vi påskepakke med bilder og tegninger.
 
Samboeren din som er dust ja. Påsken er kjip for alle som hadde planer. Vi har ikke sett foreldrene mine på mange uker nå og det er skikkelig dritt. De bor ikke langt unna heller, men de er i risikogruppa. Det samme med de andre besteforeldrene. Alle bor i nærheten, men vi unngår å møtes til vi får klarsignal. Påsken tilbringes alene, akkurat slik vi har vært i flere uker allerede. Vi kjeder oss, men det viktigste er at denne felles dugnaden funker. Og det gjør den ikke hvis noen driter i det.
 
Man skal ikke reise nå, det er klart bare anbefaling, men det blir jo det samme for dere som de som drar på hytta... Det er ikke lov å sove i en annen kommune enn der du har adressen.

Her har vi ikke sett besteforeldrene siden jul, men sånn er det bare. Og det vet de godt alle sammen.

Jeg skjønner ikke at han tar sjansen på å dra til en kommune med smitte.
 
Om det ikke finnes smitte i deres kommune så er slike handlinger med på å spre smitte i også deres kommune. Derfor har dere litt ekstra ansvar...

Skjønner han har lyst til å reise, men det er ikke så greit akkurat nå.
 
Så umodent av han å ikke forstå og samarbeide :(
Mange får ikke vært med på fødsler til egne barn, eller se sitt nyfødte barn på dager, besteforeldre som ikke får sett sine nye barnebarn på uker.
 
Så umodent av han å ikke forstå og samarbeide :(
Mange får ikke vært med på fødsler til egne barn, eller se sitt nyfødte barn på dager, besteforeldre som ikke får sett sine nye barnebarn på uker.
Si det til han så kanskje han får litt perspektiv på saken. Mange som er lei nå, men sånn er det bare. Dårlig av han å la det gå utover deg.
Jeg er gravid med voksende mage og mamma har ikke sett meg en eneste gang og jeg vet ikke om hun får sett babyen når den blir født engang :/
 
En del av dugnaden er å unngå unødvendige fritidsreiser. Da er man usolidarisk og egoistisk om man driter i det.

Ja, det er kjipt å ikke få dra på påskeferie, men gjett hva: det synes 98% av resten av landets befolkning også.


Ja, det er kjipt å ikke få se besteforeldrene, men gjett hva: det gjelder for alle med besteforeldre som bor langt vekke - eller med besteforeldre i risikosonen, noe mange besteforeldre er... Vår savner mommo og moffa veldig, men de er over 65 og har høyt blodtrykk begge to.

What she said
 
Nei, du er ikke dust! Hvilke forutsetninger har da han for å motsette seg anbefalingene? En jeg kjenner fikk korona, men symptomene dukket ikke opp før det var gått nesten 14 dager etter han kom hjem... Og det er ikke alle som får symptomer en gang.

Jeg sitter høygravid og synes det er noe skikkelig herk at mannen ikke kan være med på barsel, og at vi ikke kan få besøk med det første... Men sånn er det for flere andre, og jeg vil verken smitte andre eller at de skal smitte oss. Liv og helse kommer først.
 
Desverre er vi mange i samme situasjon denne påska, og det er nok like vondt for oss alle.
 
Det er akkurat det jeg også mener, og det er likt for alle. Jeg bryr meg lite om at han syns det er urettferdig at vi ser min mamma, hun bor jo i samme kommune og bor et kvarter fra oss. Jeg syns det er så innmari kjipt at han da skal være så sur på meg i dagesvis å beskylde meg for å nekte ungene å se hans foreldre osv. Han blir ikke litt sur heller, han blir sånn type sur som ikke gidder å svare om jeg spør om noe, og viser det så tydelig ovenfor barna at jeg er den store stygge ulven. En ting er at det er dårlig gjort ovenfor meg, det kan jeg leve med. For ungene sin det er det ikke greit! Og han skal da gjerne diskutere med meg foran barna, og det er ikke så lett å stadig måtte si at dette diskuterer vi ikke foran barna.. jeg blir helt matt. Han må gjerne dra, og ikke komme tilbake før det har gitt seg. Jeg skal ikke være medskyldig for å dra smitte hit.
 
Det er absolutt ikke din skyld og du er absolutt ikke dust! Mannen din bør tenke at selv om de bor i en nær kommune, må han respektere at du er redd for at deg selv og han blir smittet. Han må tenke på babyen, for hvis begge blir syk må ungen isoleres en liten stund. Tipper at foreldrene hans er nærme/i risikogruppen. Symptomene kommer oftes noen dager etter man blir smittet, han burde tenke at han kanskje kan smitte foreldrene hvis han har det...

Jeg nærmer meg termin og er for det meste hjemme, mens mannen og ungene mine handler i butikken. Mannen min skjønner godt at jeg er redd. Håper dere blir enige til slutt!<3
 
Back
Topp