Besøk på sykehuset

Nei, dessverre så har jeg ikke det denne gange:( Min svigermor døde for 7 år siden:( Svigerfar og svoger har vi av forskjellige grunner ikke noe kontakt med lengre.
Men når vi fikk førstemann så kom svigerfar med samboer og svoger med kone på besøk på sykehuset. De var ikke så lenge og det gikk veldig greit.
Med andremann så var det bare min nærmeste familie som kom på sykehuset. Svigerfar og samboer reiste til Tyrkia samme dag som han blei født. De var allerede på flyplassen når vi ringte for å fortelle at han var født.
Skjønner veldig godt at man er sin egen familie nærmest. Og du må jo føle på sjøl hva du orker. Men prøv å unngå å gjøre forskjell. Det betyr så mye for svigerfamilien din vil jeg tru.. Men hvis du ikke trur at du orker så lenge besøk f.eks så avtal med mannen din om at han kan gi beskjed om at de gjerne må komme på besøk men ikke bli så veldig lenge for du er sliten og trenger ro. Eller noe i den duren. Men hvis du absolutt ikke orker så har du lov å si i fra om det:)

:Heartred Så leit å høre om svigerfamilien din. Men godt at dere har din familie :Heartred

Ja, merker jo det, at dersom jeg ikke er i form nå, er det jo mer komfortabelt med min egen mamma og nærme familie enn svigerfamilien, men er veldig forsiktig med å vise det til mannen. Svigerfamilien er jo like mye familie til babyen som min familie. Ja, vi har snakket om det, at han må ta litt ansvar dersom besøk trekker ut, eller han ser at jeg blir sliten. Jeg syntes det kan være vanskelig å si i fra, men den oppgaven må han bare ta den første tiden.

Vi må jo også se hvordan formen er, hvordan babyen har det og hvor lenge vi blir på sykehuset. Jeg har hatt et enkelt svangerskap, og kanskje føler jeg meg fin etter kort tid etter fødsel også (det er lov å håpe) :shy:
 
Vi har sagt nei til alt besøk på sykehuset denne gangen. Og nå som vi er her er det super deilig! Bar eslaooe av vvi tre og bli kjent før alle kommer og skal løfte og bysse og ta energien vår.

Gratulerer med fødsel og endelig tid sammen med den lille :Heartred

Jeg tenker også at det må være deilig å bare være alene med babyen den første tiden. Samtidig gleder jeg meg nok veldig til å vise frem og treffe familien selv. Er fornøyd med at vi har gitt beskjed å se ting an etter fødsel. Men tar med meg alle tilbakemeldingene her om alle som velger å ikke ta i mot besøk :)
 
Gratulerer med fødsel og endelig tid sammen med den lille :Heartred

Jeg tenker også at det må være deilig å bare være alene med babyen den første tiden. Samtidig gleder jeg meg nok veldig til å vise frem og treffe familien selv. Er fornøyd med at vi har gitt beskjed å se ting an etter fødsel. Men tar med meg alle tilbakemeldingene her om alle som velger å ikke ta i mot besøk :)
Takk! Ja jeg er fremdeles fornøyd med å ikke ha besøk her. Vi blir også iallefall en dag ekstra på grunn av lysbehandling. Men helt innafor likevel å bare kose oss og slappe av!
 
Jeg vil at kjernefamilien (våres foreldre. Både mannens og mine søsken) skal komme :) Resten får komme hjem, når vi føler oss klare for besøk. Men ikke at de er på besøk heleeee tiden liksom. Det tror jeg blir slitsomt for oss :oops:
 
Vi sa klart i fra sist (med første) at vi ikke ønsket besøk på sykehuset. Veldig glad for det, da slapp vi også all form for "mas". Jeg endte opp med å miste mye blod, så ble liggende på barsel i 2 døgn.

Nå blir det nok kun storebror med mormor (barnevakt). Sist kunne jeg gjerne ha besøk av mamma, men ville ikke gjøre forskjell på henne og svigers. Nå tenker jeg ikke noe på det og ønsker derfor at min mor skal ha storebror. Sist fødsel var et helvete og det er da mine følelser og meninger som får veie tyngst. Blir det en drømmefødsel og alt er perfekt er det jo lov til å ombestemme seg tenker jeg :)
 
Vi sa klart i fra sist (med første) at vi ikke ønsket besøk på sykehuset. Veldig glad for det, da slapp vi også all form for "mas". Jeg endte opp med å miste mye blod, så ble liggende på barsel i 2 døgn.

Nå blir det nok kun storebror med mormor (barnevakt). Sist kunne jeg gjerne ha besøk av mamma, men ville ikke gjøre forskjell på henne og svigers. Nå tenker jeg ikke noe på det og ønsker derfor at min mor skal ha storebror. Sist fødsel var et helvete og det er da mine følelser og meninger som får veie tyngst. Blir det en drømmefødsel og alt er perfekt er det jo lov til å ombestemme seg tenker jeg :)

Helt enig! -Bedre å si nei på forhånd og evt ombestemme seg. Jeg er førstegangs pg aner ikke hvordan formen eller noe blir. Så her er det lagt ned besøksforbud både på sykehus og den første uka vi er hjemme.

Svigermor og svigersøster ble litt stramme om munnen når jeg sa det, men det driter jeg i! Lol!
 
Hva tenker dere om å få besøk på sykehuset? Har dere mange i familien eller venner som forventer å komme på besøk?

Jeg har sagt at jeg må se an egen form og hvor lenge vi blir der. Hvis jeg er i dårlig form eller veldig sliten, ønsker jeg kanskje bare mamma på besøk. Hvis jeg orker det og vi blir lenge nok til at det er naturlig, tenker jeg det er mest naturlig at både mine foreldre og mannens foreldre får komme, samt våre søsken. Men tenker kanskje at søsken kan komme uten barn?

Dette er vår første, så vi aner jo ikke hva vi går til. Derfor er jeg veldig forsiktig med å love noen å komme på besøk, også etter at vi har kommet hjem fra sykehuset og den første tiden hjemme. Det er jo tross alt vi foreldrene som skal bli kjent med den lille og vår nye tilværelse som kommer i første rekke...

Jeg lot meg presse til å ta imot besøk sist siden d var første barnebarnet på mannens side.... den eneste som ikke tråkket feil eller sa noe feil på d besøket var tantebarnet mitt!!!! Ho viet full oppmerksomhet til barnet, men når jeg trengte å amme, så fant ho på noe annet :hilarious: ho var helt perfekt å ha der siden ho heller ikke maste om ammingen, fødselen, godtok at hun ikke fikk holde en skrikende unge og ble egentlig litt lei etter 1 time og ville dra:hilarious:
Denne gangen har jeg sagt blankt nei til alt besøk! Kun kommende storebror som skal inn og hilse på- alle amdre må pent sitte hjemme og vente på at vi synes d er greit! Jeg orker ikke å være utslitt på sykehuset pga besøk!
 
Back
Topp