Besøk på sykehuset?

tantelilla

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Hva tenker dere om evt å få besøk av nærmeste familie (foreldre, evt egne søsken) på sykehuset?

Jeg hadde sett for meg at vi bare skulle være oss tre (mann, meg og baby) den korte tiden på sykehuset, men Pappa nevnte her om dagen at de kunne tenke seg å komme på besøk på sykehuset.

Hva tenker dere er naturlig? Hva vil dere selv? Det er jo ikke lange tiden man er på sykehuset lenger - bør vi insistere på at de venter til vi er hjemme?

Venner vil det ikke være noe problem å holde unna før vi er klare for besøk hjemme, men jeg kjenner jeg ble litt usikker på hva jeg vil mtp mine foreldre..

Her har sykehuset en regel om at kun foreldre eller søsken får komme på besøk om fødekvinnen vil det. Jeg ville ikke ha besøk på sykehuset, men svigers kom alikevell. Var mer irritert enn at det var koselig. Så blir og si nei denne gangen.

Syns dette er vanskelig å ta stilling til før den tid kommer, tror jeg.. Tenker det er så avhengig av form og hvordan det går på sykehuset tror jeg, både med meg og baby. Hvis jeg er i god form, ting som amming og det som skal gjøres går fint og vi bare «koser» oss før vi skal hjem, ser jeg for meg at det er veldig hyggelig om våre foreldre kommer. Ligger jeg derimot med smerter, føler meg dårlig/ufresh/utslitt og har mer enn nok med å bli kjent med den lille vil jeg nok vente med besøk til vi er hjemme. Men syns det er vanskelig å skulle si i fra om dette på forhånd..? Selv om det burde være innafor å si at akkurat det med besøk på sykehuset må vi ta stilling til når den tid kommer..

Regner med at mine foreldre tar med seg den kommende storebror, evt at mannen henter han og så tar mine foreldre å henter han på sykehuset. Regner også med at broren min stikker innom ila dag 2 eller noe. Blir det keisersnitt grunnet tverrleie så tror jeg ikke vi informerer andre enn mine foreldre før vi er klare for mer.

Jeg håper hvertfall minste poden kommer på besøk på sykehuset. Vet han gleder seg til det også. Å da må nok mormor og bestefar bli med han :) Å så er jeg ganske sikker på at svigers kommer :)

Sett bort ifra dem så syns jeg det holder til vi kommer hjem :)

Sist kom ingen på besøk pga var spreng fult på fødeavdeling og måtte ligge på enmannsrom med en annen hele 4 dager. T.o.m mann fikk nesten ikke være med meg. Bare mellom kl 16-17. Så håper denne gang barn og mann kan komme å hilse på om formen tillater det

Her har barselavdelingen vært stengt i et par uker pga influensa, RS, og omgangssyke. Synes det er flott at de gjør det for å beskytte disse små.
Regner med at svigers blir de eneste som kommer innom, tror alle andre må få vente til vi er hjemme igjen. Men kommer jo an på formen min og formen til baby.

Ser an formen vår, og hvor lenge vi blir på sykehuset. Mannen og de to storesøskena er en selvfølge, hvis vi ikke drar hjem samme dag.
Hvis vi blir på sykehuset noen dager og er i form til det tipper jeg besteforeldrene på begge sider vil komme, også har jeg to nære venninner som bor i nærheten til sykehuset som kanskje vil stikke innom. Har også to tanter m/familie, men da blir det plutselig en del barn på besøk, så de får vente til vi har kommet hjem og fått roet oss litt.

Tenker det kommer ann på hvor mange dager vi blir. Men vil gjerne at storebror får komme å hilse på siden han har veldig lyst til det. Mannen kommer nok til å kjøre å hente han hos svigers så det bare blir storebror som får møte lillesøster og ikke svigers. Så får de enten komme senere eventuelt vente til vi kommer hjem :)

Jeg regner med at det blir noen av de nybakte besteforeldrene. En av dem jobber på sykehuset, blir nesten overrasket hvis vi ikke får besøk :D

Har ikke egentlig lyst at andre enn besteforeldre skal stikke innom.

Det hadde jeg ikke tenkt på engang før nå! :hilarious: Men det tenker jeg kanskje man må ta litt etter hvordan formen er og hvor lenge man blir. Ikke vært igjennom det her før så er vanskelig å si hvordan ting blir :)

Jeg tenler i hovedsak å vente med besøk til vi kommer hjem, men vet at det er mange som har lyst å komme på sykehuset.. men får for all del se an formen. Plutselig føles det greit å "bli ferdig" med besøk på sykehuset og heller kunne nyte tiden hjemme alene.

Besøkstid på sykehuset er uansett bare en time eller noe. Så tenker at det skal jeg overleve.

Med nr 1 så kom oldemor og besteforeldre og onkel til ungen , samme dag siden jeg fødte på morran og de kom på ettermiddagen.
Da var jeg temmelig groggi og uggen
Så måtte gå tilbake til rommet . ( var ikke lov med besøk inne på avdelinga pgr svineinfluensa)

Med nr 2 var jeg mer opplagt og de kunne komme på rommet vårt. Så da var det koslig. Og gubben fikk fnatt av sykehuset og dro hjem en del ganger også , så jeg synes det var stas med besøk da. Håper på besøk nå også:) Har venner som har spurt allerede .

Men som sagt så kan ikke noen bare komme å gå , det er besøkstid .

Ingen andre enn foreldrene mine blir aktuelt på sykehuset for min del. (Selvsagt mannen og den andre dattera vår, men regner ikke det som besøk i så måte). Kommer ikke til å ta imot besøk hjemme de første dagene heller:)

Svigerinnen min setter seg på flyet og kommer ved første rie, så hun må få komme så fort hun vil. Ellers er svigers nok også på besøk på sykehuset. Ingen andre er aktuelle kjenner jeg.

Vi tenker først og fremst å ikke ha besøk, vil ha den tiden alene og lære oss alt det nye og bli trygge. Men hvem vet, mulig vi ombestemmer oss. Mamma krysser hvert fall fingrene for det, haha. Hun ble meget skuffet da hun fikk høre det ;)

Vi har varslet at de få dagene vi er på sykehuset vil vi være alene, bli kjent med den lille og finne vår rytme. Når de har ventet så lenge, klarer de fint å vente til vi kommer hjem også! :) Har også varslet om at vi selv styrer når vi vil ha besøk, ved å varsle når vi er klare. På den måten slipper vi å få masse telefoner om mas for å se babyen. De har resten av livet til å se den lille! Men de første dagene får vi aldri igjen, så de vil vi ha for oss selv :smug: Babyen skal jo også bli vant med mamma og pappa, tenk så masse mye inntrykk det er å komme ifra den trygge, gode livmoren og ut til den store, lyse verden! Da trenger ikke babyen at det kommer fullt av folk som vil holde og se på, må få landet litt vi også:wacky:

Vi har så stor familie..
Men jeg føler ikke jeg kan nekte noen av de å komme siden vi selv har besøkt de på føden de siste 2 årene..:rolleyes:

Jeg tenker at det hele får avgjøres av babyen.
Dersom vi ser at hun blir veldig sliten av at bare meg, pappaen og storesøsteren sin så får resten av familien vente.

Og om de kommer så trenger de ikke ha med seg barna (mest av hensyn til alle andre på fødeavdelingen), og de trenger heller ikke være på besøk så lenge av gangen.

Vi har jo veldig begrenset tid på føden, og den tiden vil jeg bruke på at lillesøster skal få bli kjent med meg, pappa og storesøster.

Vi har varslet at de få dagene vi er på sykehuset vil vi være alene, bli kjent med den lille og finne vår rytme. Når de har ventet så lenge, klarer de fint å vente til vi kommer hjem også! :) Har også varslet om at vi selv styrer når vi vil ha besøk, ved å varsle når vi er klare. På den måten slipper vi å få masse telefoner om mas for å se babyen. De har resten av livet til å se den lille! Men de første dagene får vi aldri igjen, så de vil vi ha for oss selv :smug: Babyen skal jo også bli vant med mamma og pappa, tenk så masse mye inntrykk det er å komme ifra den trygge, gode livmoren og ut til den store, lyse verden! Da trenger ikke babyen at det kommer fullt av folk som vil holde og se på, må få landet litt vi også:wacky:
Snik frå februar. Me har per dags dato ikkje varslet familiane våre, men me tenker da same som «Sølvjenta». Følar at tida på sjukehuset er ein dyrebar tid, og den vil me gjerne ha mest mogleg for oss sjølv. ;)

Vi har bestemt oss for å vente med besøk til vi kommer hjem fra sykehuset❤️ Ønsker å bli kjent med vårt første barn alene, så kan nærmeste familie heller komme når vi har kommet oss hjem.

Back
Topp