Besøk på sykehuset.

Lykkeliten

Glad i forumet
Etter vi har født våres små mirakler, hvordan blir det med besøk da, noen sier at ingen får besøke mens andre sier at besteforeldre kan..
Er det så strenge regler på dette?

Jeg ønsker uansett ikke noen andre enn mannen og gutten vår på sykehuset. Alle andre får vente til vi kommer hjem.

Tror det er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus hvor strenge de er. Men når vi var på omvisning rådet de oss til å ha færrest mulig på besøk før vi kom hjem. Siden man ikke ligger så lenge på sykehuset lenger, trengte man den tiden til å komme inn i rutiner bl.a rundt amming.

Etter vi har født våres små mirakler, hvordan blir det med besøk da, noen sier at ingen får besøke mens andre sier at besteforeldre kan..

Her i Harstad. Er det ikke lovt, men så vidt jeg har skjønt er det kunn nå i sommer da flere byer/ avdelinger er slått sammen. Så de venter trøkk liksom .. Men etter første barn og MASSE besøk ønsker jeg heller ingen andre. Då jeg ble glad da jeg hørte om den regelen :)

Når du sir det så har jeg faktisk ikke tenkt over det i det hele tatt :p
Er bare så mange som har spurt :)

Forrige gang fikk ingen lov å komme, pga svineinfluensaen som herjet.. kun mannen.
Denne gangen er det viktig at storebror har mulighet til å bli litt kjent med lillesøster før alle andre gjør det.

Sniker litt :).
Vet ikke om du mener rett etter fødsel eller om du tenker på hele sykehusoppholdet.. Men på sykehuset jeg lå på så hadde far (og eventuelle søsken) lov til å være på besøk stort sett hele dagene, mens andre besøkende kom i "besøkstiden".
Rett etter fødsel var far tilstede, og besteforeldrene kom innom en liiten snartur.

Skal føde på Lillehammer og der er reglene slik:

Visittider: Med unntak av de «stille timer» (kl.1400-1630) er barnefar/ledsager og søsken av den nyfødte hjertelig velkomne i barselavdelingen. Hvis du får andre besøkende, må disse tas imot utenfor avdelingen.

Termin 08.08.13

Der jeg skal føde kan far og søsken være hele dagen utenom siestaen som er 2 timer på dagen. Besøk på avdelingen er ikke lov, da må man ned.

Vi har pleid å ha besøk av foreldre, egne besteforeldre og en bestevenninne( men hun jobber på sykehuset hvor jeg skal føde) så lenge formen er grei syntes jeg det er hyggelig med små avbrekk med litt besøk. Resten venter til vi kommer hjem:)Tanten min skal være med på fødslen så hun er også selvskreven selvfølgelig

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

På Fredrikstad sykehus er det besøkets på to timer (tror jeg det var). Gleder meg til besøk av mine foreldre og bror, men ellers får de andre vente til vi er hjemme :)

Venter ei lita jente den 27. August

Varrierer vell fra sykehus til sykehus. Her er det bare mannen, babyens søsken og besteforeldre. Tror det er friere på hotellet, men det er stengt i sommer:(

Venter nr 3 4. August:)

På Drammen sykehus er det kun far og søsken hele dagen unntatt hvilestunden, og besteforeldrene har ca en times visittid på ettermiddagen. Jeg ønsker ikke besøk, det er første gangen jeg gjør dette, og det blir en ny og sårbar situasjon :-) Besteforeldrene bor på andre siden av landet alle sammen, så vi får nok ønsket oppfylt. Tar heller imot besøk noen uker etter fødselen. Hadde vært enklere om de kunne kommet på korte besøk, men hos oss må slekta overnatte, og derfor ønsker vi å vente til det kjennes greit.

På SSk kan fedre og søsken komme hele dagen (unntatt siesta). Ellers er det 1 time besteforeldrebesøk. Andre må vente til man kommer hjem. Jeg synes det er dumt-har veldig lyst på mer besøk, men sånn er vi alle ulike;-)

På ABC er det kun far (og sikkert søsken), man kan møte besteforeldre i kantinen, men ikek annet besøk. Man får jo bare to døgn der, så jeg tenker folk kan få lov å vente ti vi er hjemme igjen.

Far og bror kan komme når de vil, mens besteforeldre har en time på ettermiddagen :) Regner ikke med at besteforeldrene klarer å vente til vi kommer hjem :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her er det visitt fra 18-19 for besteforeldrene.
Ellers er far og søsken Velkommen fra 0900-2100.
Men jeg har ingen planer om å ligge på barsel.

På Elverum er det kun far og barn som får komme. Får vi besøk av andre kan de tas imot i 1.etg ved inngangen til sykehuset når som helst på døgnet.

Jeg vil ikke ha besøk, mannen og ungene får komme selvfølgelig, og hvis min lillesøster er på jobb (er lærling på sykehuset) så får hun selvfølgelig komme ned til oss en tur i lunsjpausen sin :) De andre får vente til vi kommer hjem :)

Føder på Lillehammer. Etter poliklinikktid går det an å ta i mot besøk på venterommet der og, så man slipper helt ned i vestibylen. Jeg hadde ikke besøk sist, vil bare ha mann og barn denne gangen og:-)

Back
Topp