Besøk og holding av baby

Islay

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Hva gjør dere med besøk og holding av baby? Lille er 3 uker og jeg har levd isolert siden mars. Vi har ikke hatt noe besøk eller vært på besøk siden mars. Har kun truffet familie ute med avstand, eller de har sett lille gjennom vinduet.

Men jeg kjenner at dette virkelig begynner og tære på psyken! Helsesøster anbefaler fremdeles avstand og at ingen får holde baby. Men hva gjør dere andre? Har dere besøk innendørs? Går dere på besøk? Får noen holde baby?

Dette er første barnet så baby har ingen søsken i barnehage. Besteforeldre er fremdeles yrkesaktive og besøker barnebarn som går i barnehage, de holder ikke avstand lenger. Så ingen i familien lever like isolert som oss. Mannen skal tilbake i jobb neste uke og vil da treffe folk, med avstand selvfølgelig.
 
Jeg har ikke født enda . Men jeg har en del nære i min familie som vi har vært med siden korona begynte . Jeg tenker at så lenge smitten er så lav så kommer jeg til å la de nærmeste mine få komme på besøk inne og holde baby:) så klart må de også være frisk..
Vi har to fra før av som går på skole , er mer sannsynlig smitte eventuelt skulle komt derfra tenker jeg .
 
Jeg var helt isolert frs mars til etter fødsel (4 mai). Siden da har vi tatt imot 3 besøk totalt - alle med avstand og ingen har fått holde lille. Vi begynner å slippe opp litt nå, samtidig som vi holder på avstand regelen og at ingen for holde..men må godtar vi familie på besøk samt at vi åpner for noe venner etterhvert :)

helt ærlig så har denne barseltiden vært mye bedre enn de andre nettopp fordi vi har fått bli kjent med frøkna i ro og fred, funnet ut sv amming/mme ++ uten noe stress. Men vi har jo to barn fra før, så det blir ikke tomt å stilt uten besøk liksom
 
Vi har 2 på skole og 1 i barnehage fra før. Mannen min må fysisk på jobb annen hver uke og har hjemmekontor øvrige uker. Så og si alt vi har av familie er mindre smitteutsatt enn hva vi er selv, så de som har ønsket har fått komme på besøk og de har fått holde. Vi har latt det gå ca 1 uke mellom hvert besøk. «Mini-karantene.» Vi er ikke redde for å bli syke selv. Frykten er å spre smitte uten å ha symptomer. Ny baby er noe såpass spesielt at vi synes nærmeste familie må få hilse på. Å hilse på nyfødt er ikke det samme når den nyfødte ikke er nyfødt lenger.... Vi har ikke venner på besøk. Utenom jobb og skole traff vi ingen mellom 13.mars og fødsel.
 
Vi har latt nermeste familie holde siden vi kom hjem fra sykehuset:) har vært ca annehver dag med min familie siden mars, å hadde aldri hatt samvittighet til å holde de vekk:)
 
Nærmeste familie og venner får holde her, så lenge de ikke har noen symptomer
Smitten er ekstremt lav i Norge. Vi kjenner ingen som har vært syke. Myndighetene har åpnet opp for mer kontakt, og det stoler vi på
 
Har ikke kommet hjem fra sykehuset ennå. Men vi tenker å la vår nærmeste familie komme først. De må nok holde litt avstand de første ukene, men så slipper vi nok opp for holding (uten kyssing og og slikt i ansiktet).
Etter hvert åpner vi for venner på avstand. Tenker det er også viktig å tenke at den lille ikke har et etablert immunforsvar ennå.
Dette er første barnet vårt og tenker uansett at det kan være greit for oss å ta det litt rolig nå i starten uansett. Hyggelig med besøk selvfølgelig, men det er jo en stor livsendring å få baby.
 
Back
Topp