Besøk og eldre søsken

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Dere som har barn fra før hvordan har barselsbesøk behandlet dem?

Har ikke hatt mye besøk enda men først var det min far og stemor, det var også første møte for storesøster og lillebror, men da passet min far og stemor på at snuppa ble både sett og hørt, så kom min søster og ei venninne av henne, de var også flinke til å se snuppa og høre henne, men idag hadde vi besøk av noen bekjente med barn og de var helt oppslukt av baby at snuppa som fort kan være overalt begynte å klarte på oss samt tydelig ville ha oppmerksomhet hun også, syns det var vondt å se og var glad når barna gikk på soverommet og lekte for da ble snuppa vanlig igjen.

Vi har ikke hatt så mye mer barselbesøk når storebror har vært våken/med...
Han er i bhg om dagene og på sykehuset var han ikke med. Men besteforeldrene har behandlet han som en konge når vi har møttes og han har fått gave fra de alle ettersom han er blitt storebror.
Imorgen skal min venninne kom på besøk og han kommer å kom hjem fra bhg mens hun fortsatt er her, men hun har storebrorsgave hun og, så det kommer helt sikkert å gå veldig bra.

Første dagen vi var hjemme etter sykehuset var han ikke i bhg, han fikk velge selv. Men da for vi dit for å, som vi sa til han, "vise opp at du er blitt storebror", så delte vi oss litt jeg og pappaen. Pappaen holdt i bilstolen og passet på barnefingre og svarte på alles spørsmål mens jeg var med storebror og lekte med han og hans venner. Det gikk veldig bra og ikke noe tegn til sjalusi/misnøye.

Det er jo litt vanskelig det der, men jeg tenker at om man er nervøs at noe slikt kan skje i fremtiden, kanskje man kunne ha sagt ifra på forhånd til mammaen eller pappaen at de må huske på å snakka med storesøsteren først? Bare for å være sikker?
Vi har jo som du vet ikke vært hjemme så lenge enda så jeg har ingen erfaring... men det oppstår helt sikkert situasjoner i fremtiden.
Bra at det ble bedre for henne etterpå da, når de gikk opp og lekte :)

Vi er fortsatt på barsel, men skal hjem i dag.
Vi har ikke tenkt til å få besøk av folk de første dagene før frøkna har lagt seg, hun er bare 21 mnd og syntes der var fryktelig rart når hun besøkte sin nye lillebror her, så tror hun trenger litt tid til å bli vant til situsjonen hjemme så velger å bare ha fokus på hun. Så får heller gjester komme på kveldvisitt etter at hun har lagt seg de første dagene.

Ser for meg at neste uke kanskje har løsner i løpet av helgen og at besteforeldre og slikt kan komme på dagtid fremover da, men skal passe på at de fokuserer først på hun, lillebror skjønner jo ikke at besøket er til han uansett :p
Vet at min mamma i hvertfall har kjøpt inn gave til frøkna som de skal gi hun når de kommer på besøk :)

Her har storesøsknene fått mye oppmerksomhet av dem som har vært på besøk. Nesten mer enn babyen.. Men så er det jo bare besteforeldre og oldeforeldre som har vært innom da. De er jo naturlig nok veldig opptatt av alle barna❤️

Vi har ikke hatt så mye mer barselbesøk når storebror har vært våken/med...
Han er i bhg om dagene og på sykehuset var han ikke med. Men besteforeldrene har behandlet han som en konge når vi har møttes og han har fått gave fra de alle ettersom han er blitt storebror.
Imorgen skal min venninne kom på besøk og han kommer å kom hjem fra bhg mens hun fortsatt er her, men hun har storebrorsgave hun og, så det kommer helt sikkert å gå veldig bra.

Første dagen vi var hjemme etter sykehuset var han ikke i bhg, han fikk velge selv. Men da for vi dit for å, som vi sa til han, "vise opp at du er blitt storebror", så delte vi oss litt jeg og pappaen. Pappaen holdt i bilstolen og passet på barnefingre og svarte på alles spørsmål mens jeg var med storebror og lekte med han og hans venner. Det gikk veldig bra og ikke noe tegn til sjalusi/misnøye.

Det er jo litt vanskelig det der, men jeg tenker at om man er nervøs at noe slikt kan skje i fremtiden, kanskje man kunne ha sagt ifra på forhånd til mammaen eller pappaen at de må huske på å snakka med storesøsteren først? Bare for å være sikker?
Vi har jo som du vet ikke vært hjemme så lenge enda så jeg har ingen erfaring... men det oppstår helt sikkert situasjoner i fremtiden.
Bra at det ble bedre for henne etterpå da, når de gikk opp og lekte :)
Når min søster kom sa jeg at hun måtte vente med å hilse på lillebror frem til snuppa ville vise han fram, noe som knapt tok noen sekunder ;)

De igår kommer fra Syria så syns egentlig mannen kunne ha sagt noe men vanskelig for meg å si ifra siden de ihvertfall ikke forstår norsk men litt svensk og litt engelsk. Får snakke med mannen i kveld og lage noen regler ved besøk. De komiske er at de hadde med gave til snuppa og ikke lillebror men i henhold til dems tradisjon skal man ikke åpne gaver mens man fortsatt har besøk

Når min søster kom sa jeg at hun måtte vente med å hilse på lillebror frem til snuppa ville vise han fram, noe som knapt tok noen sekunder ;)

De igår kommer fra Syria så syns egentlig mannen kunne ha sagt noe men vanskelig for meg å si ifra siden de ihvertfall ikke forstår norsk men litt svensk og litt engelsk. Får snakke med mannen i kveld og lage noen regler ved besøk. De komiske er at de hadde med gave til snuppa og ikke lillebror men i henhold til dems tradisjon skal man ikke åpne gaver mens man fortsatt har besøk
Oi så spesielt. Det som er greien med gave er jo å se reaksjonen på den som åpner... :/
Du får snakke med mannen ja, lurt å ha noen forholdsregler :)

Oi så spesielt. Det som er greien med gave er jo å se reaksjonen på den som åpner... :/
Du får snakke med mannen ja, lurt å ha noen forholdsregler :)
Syns vi ja, de ser det ikke på samme måte, kommer nok aldri til å forstå det.

Back
Topp