Besøk i barseltiden

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Nå ee jeg så lei av besøk! På torsdag kom søstern til sambo med mann og barn. De kom helt fra Østfold, så de ble jo så klart en stund. Vesla hadde akkurat sovna da de kom, så da ble de selvfølgelig sittende å vente på at hun skulle våkne, og det tok jo noen timer. I tillegg haddr jeg melkespreng og var sliten. Da jeg skulle amme satt ungen deres på 2,5 år omtrent oppå meg, ganske plagsomt. Så igår var det opp til svigers for der var jo alle sammen. Tenkte det skulle bli en kort tur jeg, men vi var der fra 17-23! Ungen deres er så masete og styrer og skriker rundt. Tror babyen er en dukke og skal ta av og på sokkene hennes hele tiden. I tillegg kaver hun rundt i sofaen og veiver med bein og armer når jeg sitter og ammer.
Får ikke akkurat fred.
Og alle skal holde babyen, de er jo snille men jeg liker det ikke når det blir så mye.
Tør liksom ikke si noe heller, vil ikke at de skal tenke at jeg er en hysterisk mamma.
Var helt utslitt og på gråten da vi kom hjem igår.
Vi hadde hatt hjemmebesøk av helsesøster tidligere på dagen også, så jeg hadde neste ikke fått slappet av.
Idag kommer to kompiser av sambo innom også, håper de blir kort, for nå er jeg drittlei!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skjønner deg godt! Besøk er koselig, men ikke i store doser når man er sliten og i "oppstartsfasen".

Sent from my iPhone using BV Forum

Si ifra når det blir for mye for deg. Skjønner det kan være leit, men tror de fleste vil ha forståelse for at du og lille trenger ro. Blir nok av tid til besøk :)

Skjønner deg godt. Slitsomt når besøkene blir for lange.

Synes du skal si ifra når det blir for mye for deg . Du har nettopp født et barn og det er ikke uten grunn til at de første ukene er forbeholdt mor. Nettopp fordi du trenger å komme deg etter graviditet og fødsel :) alle vil og burde respektere dette. Lås døra med god samvittighet, slå av lyden på tlf . Babyer kan bli stresset av å hoppe fra fang til fang også.

Mh

Merker det er litt godt at nærmeste familie bor 3 timer unna...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Merker det er litt godt at nærmeste familie bor 3 timer unna...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Min familie bor 2,5 timer unna, men de hadde jeg takla. Lettere å si til dem hvis jeg er sliten. Føler jeg kan være mer meg selv da. Er verre med svigerfamilien.
Eneste positive var jeg merka igår at jeg endelig har noe å snakke med svigerinna mi om. Vi har absolutt ingen felles interesser, men nå som jeg har fått barn har vi hvertfall en ting til felles.

Viktig å lære seg å si nei. Selv om jeg skjønner det kan være vanskelig, men det er viktig at mor ikke sliter seg ut med besøk for husk det er baby'n som er viktigst.

Åh det er slik jeg er redd det skal bli!
Håper du finner en måte å få sagt ifra på, omså bare til samboeren din. Nybakt mor burde få slappe av :)
Gratulerer med babyen :)

Uff, jeg får snakke med sambo om det. Har allerede begynt å grue meg til påsken. Det forventes jo at vi skal komme dit, men det er jo så trangt! Jeg føler at en natt holder egentlig.
Har mer lyst å dra til Oslo til min familie. Hvertfall noen dager. Påsken er jo så lang.
Vi får vel dele det opp litt.

Sniker*

Fikk helt vondt av deg jeg! Syns du skal si i fra til samboeren din, det er jo han som burde trekke grensene ift familien hans og vennene. Noen burde jo absolutt gi beskjed til den ungen som var høyt og lavt. Jeg kommer til å være ganske konsekvent og gå i et annet rom for å amme hvis det er mye folk/styr.

Uff :( vi syns også det var veldig styr med besøk :( vi satte grense på en time ;) dessverre kom det to små barn også, når mini var i underkant av to uker :O ble i ca fire timer, rota i hele huset og løp rundt.. Rett og slett ikke koselig! Til slutt måtte vi be de om p gå.. Uff, det er ingen skam å sette maksgrense på tid og det er lov å si at de minste barna kan vente litt med å komme på besøk. Lykke til :)

PS: jeg blir helt overgitt, sier ikke foreldrene til disse barna noen ting? De burde jo vite hvordan det er å ha en liten baby i hus.

PS: jeg blir helt overgitt, sier ikke foreldrene til disse barna noen ting? De burde jo vite hvordan det er å ha en liten baby i hus.

Jeg tror de har glemt hvordan det er å ha baby, hvertfall mange av dem.. Tragisk.. Her ble det ikke godt mottatt å bli kastet ut etter fire timer heller.. Uhøflig å kaste ut folk som har rota til hele huset..

Jeg er super misunnelig, vi har ingen familie (og få venner) her og jeg har ikke råd til å dra hjem og vise henne frem. Har SÅ lyst til å vise henne frem til alle jeg er glad i!

Man ønsker jo gjerne det motsatte :)
Håper det gir seg snart for din del!

Back
Topp