Besøk i barseltid

Firsttimer93

Andre møte med forumet
Hei! Hva tenker dere om besøk i barseltiden? Og hva har dere som allerede har født fått som råd fra sykehus?
 
Vi tenker å holde oss for oss selv de første dagene. Så tenker vi at mine foreldre og min bestemor skal få. Lov å besøke. Hans familie bor lenger vekk, og jobber på sykehus.. Og bor i hovedstaden.. Så vi er litt usikker på dem.. De må overnatte om de skal ned, så der går det ikke med møtes ute strategi...

Vi må rett og slett bare se det litt an.. Her i byen er det foreløpig veldig lite smitte, så jeg er ikke veldig redd her... Men når de kommer fra Oslo, så blir det liksom straks litt skumlere..
 
Her har mine og min samboers foreldre vært mye på besøk. De har også passet vår eldste sønn ifm fødsel og etter vi kom hjem med nyfødt i hus. Vi har begrenset oss til disse for nå. Har ellers gått en trilletur ute med min søster, men da med avstand. :)
 
Her har mine foreldre og samboer sine foreldre vært på besøk i tillegg har også tanter og onkler fått sett han på avstand :)
 
Vi tenker foreløpig at besteforeldrene skal få lov til å komme på besøk hvis de er symptomfrie og ønsker det selv. Alle bor i Oslo. Men tenker å spørre på sykehuset når den tid kommer og å følge deres råd.
 
Her var sykepleier klar på at ingen skulle på besøk. At man ikke skulle omgås andre enn de man bodde med. Jeg spurte i forhold til besøk av et familiemedlem som bor nede i gata. Men har hatt besøk fra familie som har kommet langveis fra i over en måned, så de bor jo hos oss og de har jo da selvsagt møtt babyen.
 
Bor også i Oslo, og her har vi bestemt at min mamma og pappa, som har hjemmekontor og kan begrense hvem de omgås i stor grad, er en del av "smittesirkelen" vår. Ellers har familie fått titte inn på trilletur, men alltid utendørs. Vi bruker videokonferanse flittig så de kan få følge litt med disse første ukene. Det vondeste er at tante, min søster, ikke kan komme på besøk, da hun jobber i byggebransjen og må være mye ute blant folk. Gleder meg til dette er over.
 
Blir veldig spennende. Har hatt jevnlig kontakt med mine foreldre og søsken, og de har vært isolert (utenom turer på butikk osv). Svigers har valgt å holde seg unna til etter babyen er født, så det blir verre...får vondt av å eventuelt må holde folk unna - men sånn må det dessverre bare bli...
 
Hei :) Vi har hatt besøk av familie og venner vi omgikk med når jeg var gravid. Jeg tenker er bedre at de får hilse på lille mann nå. Jeg trur nemlig det blir mer smitte fremover når alt åpner Men nå er det nesten ikke noen smittende i mim kommune da. Men selvfølgelig hvis de er syke kommer de ikke. Men det er de veldig klare Over selv også
 
Har ikke hatt besøk av noen enda. Men vært på besøk hos to av fadderne til jenta vår. De og familiene deres har vært i karantene frivillig siden 12. Mars pga at mennene deres erbi risikogruppa. Familiene våre bor langt unna så vi bruker å ringe på facetime ofte
 
Her har min mor vært innom og et par venner jeg har vært jevnlig med hele tiden. Ellers har noen kikket forsiktig i vogna ute på trilletur.
Jeg føler meg ikke noe særlig kritisk, nå etterhvert har de aller fleste vært lenge hjemme og en vet hvem som er friske og hvem i kommunen som er smittet. Men tar selvfølgelig forhåndsregler både på butikk og ellers, ingen nærkontakt, mye håndvask og spriting og generel avstand.
 
Vi hadde ingen innom de fire første ukene. Denne uken har vi hatt besøk, men her jeg bor er det ingen med påvist smitte pdd. Så vi ville ha besøk denne uken, før skolene åpner og tilreisende kommer med smitte.
 
Vi har hatt besøk av mine foreldre. Og idag kommer broren min med familie. Det er bedre at de kommer nå, før de begynner på skolen til mandag... Så da ble det sånn...

Foreldrene til min mann kommer i løpet av helgen. Også har oldemor møtt henne. Hungår jo ikke ut uansett, så det følger jeg er helt trygt for vår del. Jeg er mer bekymret for henne, men det får hun bestemme selv.

Vi har vært ute å trillet litt, og da har jo noen kikket litt i vognen, men folk er flinke til å holde avstand alikevel.
 
Sniker fra juni
Vi tar ikke imot noe besøk i tiden etter fødsel. Det er lite smitte i vår kommune, men vi tar rett og slett ikke sjansen siden vi vet så lite om den nyfødtes helsetilstand når hun blir født.

Jordmor har også sagt at de generelt er fornøyd med restriksjonene som er, og at hun anbefalte oss å holde oss mest mulig for oss selv.
 
Back
Topp