Besøk for å hilse på babyen

C4Real

Mor til gutt født 2011
Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til å i det hele tatt ha noe form for besøk. Men alle besteforeldrene klør i fingrene etter å få hilse på den lille. Nå har vi snart vært i 14 dagers karantene (etter anbefaling fra sykehuset) med unntak av at jeg faktisk må på helsestasjonen med lille for å veie. Men... far til barnet er jo ikke i noe karantene og kan fritt gå på jobb, butikk osv, så egentlig er han større fare for å smitte enn f.eks svigermor som kun sitter hjemme fordi hun er i risikogruppen..

Hva ville dere gjort? Jeg tenker jo litt at de som ikke bor i boligen her, kommer jo mer andre bakterier enn vi har her, og jeg vil ikke at vi på noen som helst måte skal bli syke, ikke bare corona, men alt. Lå 6 dager på sykehuset og det var værre enn å sitte i fengsel.
 
Nå er lillegutt litt over 3 uker og vi har ikke hatt annet besøk enn én trilletur med mine foreldre og én trilletur med svigers. Min mor klør også i fingrene etter å holde han, men vi kommer nok til å være strenge en stund til - selv om hun helt sikkert ikke er syk, men vi tar ingen sjanser annet enn trilletur. Min mor er nok ikke helt fornøyd med det, men slik er det.

Vi tar nok en ny vurdering igjen når tiltak om hjemmekontor oppheves, og samboer må tilbake til jobb.
 
Last edited:
Sykehuset sa ingenting om at vi burde være i karantene. Fødte samme sykehus som deg dagen før.
Her har vi møtt besteforeldrene. Nå skulle vi holde oss unna hans foreldre. Min mann var så dårlig når jeg skulle føde at besteforeldre hentet ungene. Da hadde svigerfar vært i karantene 11 dager. Jeg var forkjølet og testet negativt for korona og min mor var med på fødsel. Så vi har møtt alle besteforeldre, noe annet hadde fungert veldig dårlig. Mine svigerforeldre har holdt litt avstand fra baby så det er kun min mor og svigermor som har holdt baby. Min mor er egentlig i risiko sonen også, men for oss er det ikke mulig å holde avstand da vi nå også bor der
 
Vi hadde besøk av mamma og pappa denne uka. De har holdt seg for seg selv og det samme har vi.
 
Mine foreldre var innom i døren og hilste på på avstand. Hans mor kom inn på besøk, men fikk ikke holde. Min mormor og morfar og mine brødre har fått hilse på lille gjennom bilvinduet.
 
Jeg var nesten 2 uker hos mine foreldre pga jeg såg tegn til depresjon og trengte avlastning. Hs som mente det var best i vår situasjon. Er tryggere det enn å bli innlagt på psykriatisk.

Men hva vi skal gjøre med svigerfar er jeg usikker på. Nå er han i karantene pga nett kommet hjem fra reise. Frykter han skal bli ensom der alene. Så når han er ferdig med karantenen er det mulig vi blir å treffe han. Det blir litt som med meg. Må veie opp risikoen med smitte mot det psykiske.

Nå er vi ikke med noen andre, så risikoen er minimal. Og siden mannen gir blod vet vi han er uten smitte nå.
 
Back
Topp