Besøk ettermiddag/kveld og legging

Mamsi91

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Begynner dere etterhvert å få innarbeidet rutiner hos de små? Mini her har egentlig laget sin egen rutine, er trøtt mellom 19-21 og sovner en gang mellom der. Tidligere var vi alltid på middag hos mamma og svigers en gang i uken, og det blir også ellers en del besøk. Nå kjenner jeg litt på at dette blir litt mye, vi er ofte borte 3-4 av 7 ettermiddager og delvis kvelder i uken, og da blir det alltid til at vi drar hjem i 18.30-19.00 tiden. Da sovner ofte mini i bilen også våkner han når vi kommer hjem for grøt og kveldsstell, så kveldene blit fort sen. Kjenner dette stresser meg litt, jeg liker jo og gå på besøk men samtidig syns jeg det blir litt mye. Nå har vi begynt med fast føde og, og syns ikke alltid det er like lett å gi borte (da må han sitte på fanget). Hvordan gjør dere det? Bør vi unngå så mye besøk i ukene? En og annen gang er jo greit men flere ganger i uken begynner å bli mye syns jeg.
 
Det der hadde jeg aldri orket! Du får kjenne på det selv og kutte ned litt hvis du føler for det. Høres egentlig sånn ut [emoji4] Ellers ang mating med mer, har jeg kjøpt vippestoler til de vi oftest besøker [emoji4] Finnes alltid noen billige på finn [emoji1360]
 
Oi, det høres hektisk ut!

Vi prøver å unngå å være borte på kveldstid. Det betyr mindre besøk generelt, og heller mer besøk på dagtid i helgene. Viktigere å sette lilles behov for rolige kvelder før våre og andres ønsker om sosiale sammenkomster. Ikke alle som forstår det, men nå er det nå en gang vårt barn og våre rutiner.

Den billige babystolen på Ikea tar liten plass i bilen når du tar den fra hverandre, og er kjekk å ta med på besøk :)
 
Oi, det høres hektisk ut!

Vi prøver å unngå å være borte på kveldstid. Det betyr mindre besøk generelt, og heller mer besøk på dagtid i helgene. Viktigere å sette lilles behov for rolige kvelder før våre og andres ønsker om sosiale sammenkomster. Ikke alle som forstår det, men nå er det nå en gang vårt barn og våre rutiner.

Den billige babystolen på Ikea tar liten plass i bilen når du tar den fra hverandre, og er kjekk å ta med på besøk :)
Enig! Da er det ikke bare jeg som føler det sånn. Har gitt beskjed til mamma nå, og vil si det samme til svigers. At vi heller får komme i helgene, evt at de kommer til oss :) De hadde selvfølgelig full forståelse :) Jeg har vært så usikker på om jeg er «vanskelig» som tenker slik.
 
Enig! Da er det ikke bare jeg som føler det sånn. Har gitt beskjed til mamma nå, og vil si det samme til svigers. At vi heller får komme i helgene, evt at de kommer til oss :) De hadde selvfølgelig full forståelse :) Jeg har vært så usikker på om jeg er «vanskelig» som tenker slik.

Det er du absolutt ikke :)
Barn liker rutiner, og dere må få slappe litt av dere og :)
 
Her har mine foreldre kjøpt inn alt som trengs. Matstol, grøt, skjeer osv. Men vi orker ikke i ukedagene. Kun helg :)
 
Back
Topp