Besøk etter fødsel

T-40401679

Andre møte med forumet
Hva tenker dere om besøk etter fødsel?

Vår gutt kom til verden 05.03, og mine svigerforeldre maser konstant om å komme på besøk, blir gjerne flere timer, og forstyrrer amme-rutiner og sliter ut lillegutt som konstant skal holdes og forstyrres!

Når vi sier nei til besøk blir de sure, samme når vi prøver å si at besøkene må bli korte. Vi har ikke 1 gang fått forespørsel om hjelp, eller tatt med eks. Mat til oss når de får komme på besøk !

Har også fått høre at babyer «skal plages», «må endre døgnrytme» og «bare å venne til masse besøk». Kanskje sant på baby 3-6 mnd, men IKKE en 7 dager gammel nyfødt !

Noen andre i lignende situasjon ? Hvordan takler dere evnt. Forventningene om besøk, begrensninger i antall ?

Hva tenker dere om besøk etter fødsel?

Vår gutt kom til verden 05.03, og mine svigerforeldre maser konstant om å komme på besøk, blir gjerne flere timer, og forstyrrer amme-rutiner og sliter ut lillegutt som konstant skal holdes og forstyrres!

Når vi sier nei til besøk blir de sure, samme når vi prøver å si at besøkene må bli korte. Vi har ikke 1 gang fått forespørsel om hjelp, eller tatt med eks. Mat til oss når de får komme på besøk !

Har også fått høre at babyer «skal plages», «må endre døgnrytme» og «bare å venne til masse besøk». Kanskje sant på baby 3-6 mnd, men IKKE en 7 dager gammel nyfødt !

Noen andre i lignende situasjon ? Hvordan takler dere evnt. Forventningene om besøk, begrensninger i antall ?
Sniker
Her må dere nok bare stå på det dere vil så får de bli så sure de bare vil. Både mor, far og baby trenger å bli kjent og finne sine rutiner

Bare la de bli sure! Det er deres baby og deres hjem! Dere trenger ro, ikke minst baby! «Baby må forstyrres»??? Hva er det for noe. Her var det beskjed forrige gang at jeg sier ifra når jeg er klar for besøk! Samme denne gangen!

Ikke bry deg om dem, du er den som kjenner babyen best og som må snakke for babyen.
Svigermor var veldig på at vi måtte ha høy lyd på tvn osv, men det var uaktuelt for oss for når ungen først sov 30 minutter så ville vi virkelig ikke vekke den ungen som våknet bare du tenkte på å gå på do.

Jeg sa ofte nei til besøk, fordi ungen fikk ikke sove mens vi hadde besøk og jeg endte opp med å stå å hoppe med ungen i armene for å kunne føre en samtale. Hvis vi fikk besøk så sa vi i fra at det måtte bli kort, de fleste dro etter 1-2 timer heldigvis og andre tok gjerne hintet når ungen vrælte uten at noe hjalp. Jeg sa også i fra hvis vi ikke hadde noe å servere, og da tok de ofte med noe. Eventuelt spurte jeg bare om de kunne handle for meg på veien.

Back
Topp