Besøk etter fødsel

Svigermor ville komme fredagen som var 4 dager etter termin men jeg presset det til helgen etter.. vips så gikk vi 11 dager over og fødsel tok over et døgn, og keisersnitt gjorde at vi ble 5 dager på sykehuset. Svigermor fikk se oss i kanskje 2 timer på hele turen sin østfra, da det er 2 timers kjøring mellom bostedet vårt og sykehus. helt bortkastet. Jeg hadde ikke taklet overnattingsbesøk de første 3-4-5 ukene etter fødsel, så sånn sett løste det seg bra for en stresset førstegangser, egoistisk sett.
 
Holder med deg fullt og helt. Har samme erfaring som en over her med masse besøk og en følelse av at vi ikke fikk noe tid sammen, som nok var hovedårsaken til at jeg ble deprimert siden jeg er veldig introvert og blir veldig sliten av å ha folk rundt meg.
Synes det er synd at mannen din ikke viser forståelse, men anbefaler å snakke med svigermor.
 
Hei,

Nå nærmer det seg fødsel og vi bor i en by 50 mil fra mine foreldre og 150 fra samboer sine foreldre. Jeg har sagt siden i høst at jeg ikke vil planlegge besøk før fødsel, noe samboer ikke er enig i. Han ser ikke helt problemet og ønsker at foreldrene hans skal kunne bestille flybilletter nå slik at de ikke blir så dyre. Han sa de hadde spurt om når du kunne komme og at de hadde blitt skuffet når han hadde sagt at i utgangspunktet 2 uker etter termin (etter mitt ønske). Det samme har jeg sagt til mine foreldre. Jeg så at de kunne bestille billetter til 2 uker etter termin men min samboer syns det er seint, men det er jo vanlig å gå på overtid.. Jeg er førstegangsfødende og ønsker å komme hjem å roe ned oss tre før vi får besøk. Jeg syns det er vanskelig å ta stilling til dette nå. Og blir stresset av å tenkte på at vi feks har avtalt besøk 1 uke etter termin også går jeg plutselig 1 uke over. Jeg skjønner ikke helt problemet med å bestille reisen etter at baby har kommet å vi har fått sett an situasjonen. Jeg gruer meg til barseltiden og er redd jeg ikke strekker til og vil derfor ikle ha ekstra spress med besøk. Det jeg syns er vanskelig er at samboer ikke forstår jeg og sier til sine foreldre at grunnen til at de ikke kan bestille er pga meg. Tror jeg må ta en telefon til svigermor å snakke med henne ? Vi har fint forhold. Når det gjelder mine foreldre er de innforstått med at de kan komme når du får beskjed om det. Jeg tror nok hans foreldre bør komme først på besøk sonden han ønsker dem så mye på besøk. Så kan mine komme etterpå siden jeg ikke stresser med dem. Som dere skjønner blir jo både mine og hans foreldre på besøk i noen dager når de først kommer pga avstand. Så er ikke snakk om å komme innom en liten tur for å hilse på. Men jeg tenker at de kan bo på hotell eller airbnb når de kommer.

Hva ville dere gjort?

Har dere blitt enige om hvordan det blir, og evt gitt beskjed til svigers? Hvordan tok de det?
 
Back
Topp