Besøk av babyer

Marsbolla

Betatt av forumet
Vi har mange venner med barn. De er ofte på besøk, og det er hyggelig! Vi venter vår første i mars.
Jeg lurer på hva som er vanlig praksis borte hos andre? Jeg regner med det er en del med barn her som kan svare, eller at andre har noen tanker. Vi opplever nemlig hver gang at babyene blir lagt på våre tepper på gulvet hvor de gulper, snørrer og ellers alt som babyer naturlig gjør. I noen tilfeller legges babyene også i sofaene våre, hvor samme ting til stadighet skjer. En gang lå til og med en baby naken uten bleie i sofaen vår, fordi foreldrene mente det var bra for barnet å være nakent. Vi fikk sjokk.
Er det sånn at man mister helt huet når man får barn, og tror at sin egen babys sekreter bare er "søtt" og "greit"? Og at det er helt okey å grise ned andres sofaer, tepper og utstyr? Jeg må bare spørre, for det skjer så himla ofte, og vi er ikke typene til å si i fra at det ikke er greit. Jeg forventer på en måte at foreldrene forstår dette av seg selv. Hva gjør dere borte hos andre, eller når dere har besøk?

Det er IKKE greit hos oss, jeg sier i fra.

Jeg hadde alltid med et pledd som baby lå på. Og la gulpekluter under hodet hans, akkurat som jeg gjorde når han lå hjemme i vår egen sofa. Og så hadde jeg ikke for vane å kle baby naken når vi var andre steder enn hjemme, uansett hvor godt han måtte ha av å ligge i baris :b Hadde folk gjort sånn hos oss tror jeg at jeg hadde blitt så overraska at jeg ikke hadde fått fram et ord..!

Jeg synes det er helt i orden at besøket bruker mine tepper, kommer det noe gris blir det bare vasket :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vesla lå alltid på pledd, så det var aldri noe problem! Det samme gjorde babisene til venner av meg som kom på besøk!

Sent from my iPhone using BV Forum

hater nakene personer i soffaen, her får ingen unger ligge naken i soffaen

Jeg har ikke opplevd at noen har gjort det før. Noen har spurt om det går greit at de skifter bleie i sofaen eller på gulvet, men bortsett fra det har ingen kledd ungene sine nakne i sofaen nei. Merkelig ting å gjøre. Det har hendt at folk har skiftet på babyen på gulvet, men da på medbrakt teppe.
Da vesla vår var baby hadde jeg henne stort sett på fanget, eller hun lå på gulvet med gulpeklut. Hadde stort sett alltid med et helseteppe eller lignende. Om jeg ikke hadde kom gjerne folk med et teppe som babyen kunne ligge på uten at jeg spurte.
Men jeg skiftet alltid bleie på toalettet, og kledde ikke av ungen midt i stua eller i sofaen.

De burde ha vett til å ha med seg gulpe klut og i hvert fall ikke la ungen ligge naken ?

Hadde alltid med gulpekluter og stellematter! Glemte jeg spurte jeg pent om de hadde håndklær jeg kunne låne, tol det aldri i sofaen eller på teppe hvis jeg ikke hadde stellematter.
Lot aldri frøkna ligge naken hos andre, det er en hjemme greie mener jeg ;-)

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Men et vegg-til-vegg teppe er ikke så lett å bare vaske f.eks :) Eller et hvilket som helst gulvteppe egentlig...

Jeg tenkte på kosetepper, som er lette å vaske. Litt annerledes mef vegg til vegg og gulvtepper :)

Vi har mange venner med barn. De er ofte på besøk, og det er hyggelig! Vi venter vår første i mars.
Jeg lurer på hva som er vanlig praksis borte hos andre? Jeg regner med det er en del med barn her som kan svare, eller at andre har noen tanker. Vi opplever nemlig hver gang at babyene blir lagt på våre tepper på gulvet hvor de gulper, snørrer og ellers alt som babyer naturlig gjør. I noen tilfeller legges babyene også i sofaene våre, hvor samme ting til stadighet skjer. En gang lå til og med en baby naken uten bleie i sofaen vår, fordi foreldrene mente det var bra for barnet å være nakent. Vi fikk sjokk.
Er det sånn at man mister helt huet når man får barn, og tror at sin egen babys sekreter bare er "søtt" og "greit"? Og at det er helt okey å grise ned andres sofaer, tepper og utstyr? Jeg må bare spørre, for det skjer så himla ofte, og vi er ikke typene til å si i fra at det ikke er greit. Jeg forventer på en måte at foreldrene forstår dette av seg selv. Hva gjør dere borte hos andre, eller når dere har besøk?

Synes det hørtes bare merkelig ut.. Jeg ville ikke gjort dette når jeg har hatt med ungen min til noen..:)

D e ikke greit nei! Æ hadde alltid med medbrakt teppe når æ va på besøk. Lot aldri babyen ligge naken hos andre. Man glemme jo ikke normal folkeskikk bare fordi man får barn..

Det er ikke greit! Men jeg har aldri opplevd det heller. Folk har hatt tepper og gulpekluter og aldri nakne babyer

Back
Topp